همراه اول
18. بهمن 1395 - 11:20   |   کد مطلب: 30052
پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، مهمترین رخ داد فرهنگی پایتخت تمدن ایران / کهن شهر همدان میزبان مقامات کشوری و لشکری
بیستم بهمن ماه امسال نیز پایتخت تاریخ و تمدن میزبان مقامات لشکری و کشوری در استان همدان خواهد بود و اهل قلم مسئولین را به همدان کشاندند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،از این مراسم به عنوان بزرگترین رویداد ادبی در همدان می توان نام برد و در این مراسم  رونمایی از تفریظ رهبر انقلاب بر سه کتاب «وقتي مهتاب گم شد»، «گلستان يازدهم» و «دختر شينا» تحت عنوان  همایش ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت  انجام می شود .

 

کتاب " وقتی مهتاب گم شد" نیز تو سط قلم ساده  آقای حسام نگارش شده است و خاطرات زیادی از   آقای خوش نیت ،بیان شده است و تقریبا می توان گفت در این کتاب به  خاطرات  زیادی از شهید چیت سازیان پرداخته شده است .

 

گلستان یازدهم کتاب دیگری در حوزه ادبیات جهاد و مقاومت است که توسط بهناز ضرابی زاده نگاشته شده است و شامل خاطرات همسر شهید چیت سازیان است که قلم شیوای نویسنده جذابیت آن را دو چندان کرده است .

کتاب گلستان یازدهم اثر بهناز ضرابی زاده  این کتاب که شامل خاطرات خانم "پناهی‌روا" همسر "شهید چیت‌سازیان" است نیز قلم خوبی دارد وبه نظرم خاطرات بسیار خوب بیان شده وقلم شیوای نویسنده نیز توانسته حق مطلب را ادا کند.

 

دختر شینا اثر دیگر بهناز ضرابی زاده است که مرور خاطرات «قدم‌خیر محمدی کنعان» همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است.

 

در خصوص این رویداد بزرگ ادبی با تنی چند از ورزشکاران همدانی که در کاروان های راهیان نور حضور داشتند و همسفر مادر شهید حاج ستار ابراهیمی بودند و چند روزی با وی زندگی کردند به گفت و گو پرداختیم .

 

مهناز چراغی بانوی رزمی کار همدانی با اشاره به این رویداد فرهنگی و ادبی بزرگ در همدان گفت: جای خوشحالی است که چنین آثاری در دسترس جوانان و نوجوانان ما قرار گیرد .

 

وی ادامه داد: تا حدودی با کتاب دختر شینا آشنایی دارم که ادبیات روان حماسه و جهاد را به سادگی به تصویر کشیده است  و جذابیت کتاب را دو چندان کرده است .

 

بانوی ورزشکار همدانی بیان کرد: بسته های فرهنگی که در اتوبوس های راهیان نو.ر پخش می شد همین کتاب دختر شینا بود که به نظر من بزرگترین هذیه فرهنگی به نسل جوان است و کار زیبا و پر بازده ای است .

این بانوی با ذوق همدانی سروده زیر را در خصوص شهدا خواندند .

 

نگاهت برق درخشانی داشت

دلت بزرگ بود به بزرگی آسمان

نجوای شبانه ات با پروردگار زیبا بود

چهره ات معصوم و پاک

اما

در سر آرزوی پرواز داشتی

در شگفتم چگونه از زمین گذشتی

پلی از زمین تا آسمان

پلی از خاک تا آسمان

پروازی عاشقانه تا خدا

و سرودی آسمانی یا حسین (ع)

یا مهدی (عج) ادرکنی

و چه زیبا لبیک گفتی .....

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار