همراه اول
16. آذر 1397 - 9:35   |   کد مطلب: 33715
برگزاری 13 رویداد بین المللی ورزشی در همدان 2018
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: 13 برنامه در سطح بین المللی و کشوری در راستای رویداد همدان 2018 در نظر گرفته شده است و از هیات های ورزشی می خواهیم نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،مدیرکل ورزش و جوانان همدان در جمع روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی همدان با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از کالاهای ایرانی» گفت: در سال ۱۳۹۷ صنعت ورزش می‌تواند با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال به اشکال زیر، نقش آفرین باشد.
رسول منعم تصریح کرد: در وهله نخست ضرورت دارد در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های ورزشی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و هم‌سو کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: عرصه ورزش می تواند اشتغال زایی گسترده و مناسبی داشته باشد و در راستای حمایت از کالای ایرانی در سال 97 خرید اقلام ورزشی برای اداره کل و هیات های ورزشی با اولویت کالاهای ایرانی و داخلی خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در ادامه با بیان اینکه سال 97 سال مهمی برای ورزش استان خواهد بود گفت: برنامه‌های ورزشی امسال با محوريت رويداد گردشگري «همدان، 2018» برگزار می‌شود.
رسول منعم عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی برای چند ماه آینده در نظر گرفته‌ایم تا ورزش سهم بسزایی در معرفی ظرفیت‌های استان در رویداد گردشگری «همدان، 2018» داشته باشد.
وی گفت: از این پس برنامه‌های ورزشی را به صورت نامگذاری پایتخت گردشگری آسیا 2018 برگزار خواهیم کرد تا شاید نقش کوچکی را در معرفی همدان و در حوزه گردشگری زمستانی، ورزشی و تابستانی ایفا کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: 13 برنامه در سطح بین المللی و کشوری در راستای رویداد همدان 2018 در نظر گرفته شده است و از هیات های ورزشی می خواهیم نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه سال 96 سال خوبی برای ورزش استان بود تصریح کرد: ورزشکاران استان در میادین مختلف فراملی موفق شدند بیش از 85 مدال کسب کنند و انتظار است این روند در سال 97 نیز تداوم یابد.
وی ادامه داد: دستگاه ورزش و جوانان همدان در دو سال اخیر دستاوردهای مطلوبی در ورزش قهرمانی، همگانی و امور جوانان کسب کرده به گونه‌ای که ضمن افزایش مدال‌آوری‌های قهرمانی، در توسعه زیرساخت‌ها، افزایش سرانه ورزشی و ایجاد امید و نشاط در بین جوانان موفق عملکردی موفق داشته است.
رسول منعم با اشاره به برگزاری بازیهای آسیایی 2018 در سال 97 تصریح کرد: هجدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۷ مردادماه تا ۱۱ شهریورماه سال آینده به میزبانی اندونزی و در اندونزی، پالمبانگ و چند حومه این دو شهر برگزار می شود و با اضافه شدن ۱۳ رشته جدید و حذف ۴ رشته، در مجموع این دوره بازی های آسیایی در ۴۰ رشته برگزار خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بيان اينكه 34 ورزشکار همدانی شانس حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارند، گفت: از سال گذشته کمیته حمایت از مستعدین در اداره کل ورزش و جوانان شکل گرفته است و این کمیته کار خود را با قدرت بیشتری در سال 97 ادامه می دهد.
وی مهمترین برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان در سال 97 را حمایت از نخبه ای ورزشی استان جهت حضور در مسابقات آسیایی 2018 و المپیک 2020 دانست و افزود: موضوع حمایت از قهرمانان ورزشی یکی از چالش‌های جدی ورزش استان است و همواره بر حمایت از قهرمانان و نخبگان ورزشی تاکید داشته ایم و در همین راستا مراسم تجلیل از قهرمانان استان اواسط اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر و استاندار همدان برگزار می شود.
وی در ادامه خطاب به روسای هیات های ورزشی تصریح کرد: مدیران باشگاه های ورزشی و روسای هیات های ورزشی باید با دقت و نظارت بیشتری به موضوع بیمه ورزشکاران توجه داشته باشند و در سال 97 نسبت به تشکیل کمیته انظباطی هیات های ورزشی اهتمام جدی داشته باشند.
منعم افزود: تنوع خدمات بیمه ورزشی به ورزشکاران رشته‌های مختلف می‌تواند به افزایش تعداد بیمه شدگان ورزشی کمک کند تا هم آمار دقیق‌تری از ورزشکاران به دست آید و هم به تعداد ورزشکاران افزوده شود و همچنین سطح سلامت آنها ارتقا یابد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار