پیغام خطا

Notice: Undefined property: stdClass::$comment_count در comment_node_page_additions() (خط 728 از /home/hamedanvar/domains/hamedanvarzesh.ir/public_html/modules/comment/comment.module).
همراه اول
3. خرداد 1395 - 12:52   |   کد مطلب: 27316

سلام و عصر اولین روز هفته و خردادماه بخیر

میرسد از راه

سبز بهاران

غنچه امید

پاکی باران

نغمه صلح و شادی یاران

۱- جای دارد از اینکه با تلاش و همت بلند جامعه سوارکاری در هفته های اخیر شاهد پر رونق تر شدن مسابقات و جذب علاقمندان باشیم،به همه دوستان عزیزم خسته نباشید بگویم،این حاصل کار گروهی است.اما در تمام طول این سالها مالکین و سرمایه گذاران محترم و مدیران باشگاهها که نقش میزبان را دارند،قطعأ دلی به وسعت دریا داشته و دارند که با روی گشاده پذیرای همشهریان و علاقمندان تماشاچیان- سرمایه های اصلی سوارکاری- هستند و این نمایش سوارکاری در کنار هم زیبا میشود.از مدیران محترم مجموعه سوارکاری و پرورش اسب اکباتان حاج آقا فتحی مهر و آقا مجید و آقا ابوالفضل افتخاری بسهم خودم تشکر ویژه دارم چرا که این مهم بی چشم داشت توسط این خانواده پر مهر شکل میگیرد،مطمئن بودم در نبود من کارها بخوبی پیش خواهد رفت و هر روز بهتر خواهد شد،و همچنین باشگاههای سوارکاری ابن سینا و آذرخش نیز  بپاس همکاریشان بایستی قدردانی کرد.امیدوارم روزی هم باشگاه سوارکاری ایثار و تاریخ سوارکاری ایران و همدان زیرساختها را مجدد آماده و مسابقات را در آنجا ببینیم.در این بین سهم باشگاههای شبدیز و صدرا نیز افزایش پیدا کند،ممنون و دست مریزاد.

۲- روز گذشته افتخار داشتم تا از نزدیک شاهد تلاشهای مالکین محترم و هندلرها در مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب در شهر کرمانشاه باشم و دوری چند ساعته از شما با رقابت ۱۳ اسب از استان همدان در این مسابقات باشم.اولأ صمیمانه به آقای محمد صلاحی هندلر خوب و پر تلاش اسبهای اصیل عرب همدان که زحمتی مضاعف میکشید خسته نباشید و خدا قوت باید گفت،شاهد بودیم که با چه تلاشی زیبائیهای اسبهای اصیل را در آسمان اسبها به رخ بینندگان و حاضرین میکشید.در ثانی،خسته نباشید به مالکین اسبها که رنج سفر را تحمل کرده بودند و با چه حس و حالی این هدایای خداوندی را نظاره میکردند.حاج آقا ابوالقاسم زاده،آقایان حسین بختیاری،دکتر معینی فر ،آقای اشرفی از شهر رزن و مزرعه دیمور،علی قره گوزلو کلانتر مسابقات و تبریک مقام سوم اسب یاشار و مالک این اسب آقای مسعود حاجیلو.

از امروز کمیته زیبائی و جشنواره های اسب اصیل در هیئت سوارکاری استان همدان به مسئولیت حاج آقا ابوالقاسم زاده تشکیل تا از ظرفیتهای موجود با استفاده از تجربه،تخصص،تعهد و جذب و هدایت علاقمندان به این اسبها- هدایای الهی- شاهد شیوه نوین در این مقوله هم باشیم.

۳- تبریک به سوارکاران پرورش یافته در مکتب سوارکاری همدان.

تبریک به مسعود برجیان عزیز و خدا قوت،کوچولوی دوست داشتنی تو شاهد پروازهای بلند پدر قهرمانش بوده،آفرین و سلامت و شاد باشید.

سروش غروی عزیز هم در مسابقات بین المللی الجزایر بنام ایران در حال رقابت است،برای او هم آرزوی موفقیت داریم.

یادی کنیم از سوارکاران خوب مکتب سوارکاری همدان،و زیبائیهای سوارکاری هر یک از ایشان،رامین شهابی،جلال کارگری،مسعود یزدی،علیرضا شمس،و مهندس فرامرز باب الحوائجی .درود بر شما

 

 

 

برای بسیاری از نژادهای پیشرفته‌ی اسب در دنیا، مجموعه‌ای از استانداردهای ظاهری یا عملکردی تعریف شده است که به عنوان ملاک برای شناسایی و ارزیابی اسب‌های آن نژاد به کار گرفته می‌شود. به این مجموعه معیارها، «ویژگی‌ها و استانداردهای نژادی» گفته می‌شود که به طور معمول در آن‌ها، صفات ایده‌آل برای نژاد مورد نظر توصیف شده است.

کتاب حاضر، دربرگیرنده‌ی ویژگی‌ها و استانداردهای نژادی اسب کرد است که با به‌کارگیری یک روش علمی و استفاده از خِرَد جمعی صاحب‌نظران اسب کُرد تدوین شده است. بدین ترتیب، از این پس معیاری مستند و علمی برای شناسایی و قضاوت اسب‌های کرد در دسترس دوستداران آن قرار گرفته و جایگزینی مناسب برای قضاوت‌های سلیقه‌ای خواهد بود. امید است که این اقدام در جهت اصلاح نژاد و ارتقاء اسب کرد به نژادی استاندارد، مفید باشد.

۵- از روز دوشنبه دکتر مهدی جمشیدخانی در ادامه کلاسهایی که برنامه ریزی شده بود در همدان حضور خواهند داشت،تا با استفاده از تجربه و تخصص ایشان و آقای مهدی بختیاری عزیز عضو محترم کمیته درساژ فدراسیون و از امروز مسئولیت کمیته درساژ هیئت سوارکاری و انگیزه مضاعف ایشان، اولین مسابقه درساژ سال ۱۳۹۵ هیئت سوارکاری در روز پنجشنبه۱۳۹۵/۳/۶ با حضور داوران درساژ برگزار شود.

همه قول داده ایم که به رشد و توسعه و رونق این رشته پایه سوارکاری کمک کنیم و از همه مربیان محترم انتظار میرود در این بخش سهم واقعی را ایفا نمایند.

بر این باورم که اگر تیم ملی پرش با اسب آمریکا در بین ۵ تیم برتر دنیا در این چند سال اخیر ظهور کرد،با تکیه بر علم و تخصص و تجربه نابغه درساژ دونمتی Bertaland de Nemethy و باور اینکه درساژ پایه ورزش سوارکاری است.

اگر تیم ملی پرش با اسب آلمان همواره بعنوان مدعی قهرمانی جهان است بواسطه نابغه ی  بینظیر درساژ این کشور مرحوم دکتر راینر کلیمکه Dr.Reiner klimkeاست،اگر هلند و بلژیک و انگلستان در پرش موفق هستند مطمئن باشید قهرمانان درساژ جهان و المپیک درساژ دارند.پس بایستی هم اسبها درسه باشند،هم تمامی عوامل و دست اندرکاران رشته های ورزشی سوارکاری درس رفتار با اسب،نحوه نگهداری و تغذیه و مراقبت از اسب،مدیریت اصطبل،تمرینات  و شیوه های آن،ترانزیت و ترانسفر اسب و حضور در مسابقات را آموخته و باور داشته باشند و هر یک از ایشان هم درسه باشند.عزم جدی داشته باشیم.

 

 

۶- امروز اول خرداد ماه ۱۳۹۵ است،کمتر از ۹۳ روز تا برگزاری مسابقات پرش با اسب* جام هگمتانه* زمان باقی است.وقت کم و کار زیاد است.میدانید که زمان زیادی برای آماده سازی اسبها و سوارکاران نیست.شمارش معکوس از امروز آغاز شده است.

قطعأ مربی خوب و فهیم سوارکاری همدان جناب آقای علیرضا بختیاری همانطورکه در آماده کردن زیرساختها از هیچ کمکی فروگذار نبوده اند،در مشاوره ،و طراحی برنامه تمرینات آماده سازی اسبها و سوارکاران به سایر مربیان شایسته همدانی دریغ نکرده و نخواهند کرد.در این بین با تلاش همه شما عزیزان و سایر مربیان همدانی که امروز همدان نیستند و در مکتب سوارکاری همدان پرورش یافته اند انتظار داریم و ما را مانند همیشه همراهی خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

هفته ای خوب و موفق و ماه پر از خیر و برکت داشته باشید.

۳- تبریک به سوارکاران پرورش یافته در مکتب سوارکاری همدان.

تبریک به مسعود برجیان عزیز و خدا قوت،کوچولوی دوست داشتنی تو شاهد پروازهای بلند پدر قهرمانش بوده،آفرین و سلامت و شاد باشید.

سروش غروی عزیز هم در مسابقات بین المللی الجزایر بنام ایران در حال رقابت است،برای او هم آرزوی موفقیت داریم.

یادی کنیم از سوارکاران خوب مکتب سوارکاری همدان،و زیبائیهای سوارکاری هر یک از ایشان،رامین شهابی،جلال کارگری،مسعود یزدی،علیرضا شمس،رضا بخشی،محمد رضا طراحیان،و مهندس فرامرز باب الحوائجی و بسیاری دیگر که در این مجال نمیگنجد .درود بر شما

دیدگاه شما

آخرین اخبار