نویسنده کتاب "بازی سازی" در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اينکه بازي از گذشته هاي دور وجود داشته و در هر سن و سالي به منظور پر کردن اوقات فراغت مورد استفاده قرار ميگرفته است گفت: در حال حاضر نيز در عصر اطلاعات، بازيها در تحولاتي شگرف نوع ديگري را به خود اختصاص دادهاند و آن بازيهاي الکترونيکي يا رايانهاي است که با کمک تجهيزات الکترونيکي مورد استفاده قرار ميگيرند.
محمد مهدي شيرمحمدي با بيان اينکه بازيهاي رايانهاي علاقمندان بسياري را در سراسر جهان به خود جذب کردهاند افزود: در بعد ديگر و در عرصه تجارت بازيهاي رايانهاي گوي سبقت را از صنعت فيلم سازي هم ربودهاند و پا را فراتر گذاشته و با فروش خود سودي حتي بالاتر از صنعت فيلم سازي کسب کردهاند به گونهاي که در حال حاضر بيش از دهها هزار بازي رايانهاي پر مخاطب در دنيا وجود دارد
وي ادامه داد: اين رقم روز به روز در حال افزايش چشمگيري است و شکي نيست که در آيندهاي نزديک با توجه به تنوع ابزارهاي طراحي به صدها هزار عنوان بازي هم ميرسد
عضو هيات علمي گروه کامپیوتر واحد همدان تصريح کرد: با نگاهي به بازار بازيهاي رايانهاي در کشور به خوبي روشن است که روند توليد بازيهاي رايانهاي در حال پيشرفت است.
وی گفت: در جنگ رواني، جنگ ديجيتال و جنگ نرم بازيهاي رايانهاي به عنوان يک سلاح مهم استفاده ميشوند تا بتوانند فرهنگ، عقيده، دين و مذهب را هدف بگيرند و بگونهاي روي کودکان تاثير گذار باشند. حتي برخي بازيهاي رايانهاي خارجي با هدف ترويج وحشت، خشونت و مسائل غيراخلاقي طراحي ميشوند.
وي افزود: در دنياي معاصر استفاده از بازيهاي رايانهاي براي ترويج فکر و گسترش فعاليتهاي اقتصادي و آموزشي مورد استفاده قرار ميگيرد و شمار علاقمندان به بازيهاي رايانهاي هر لحظه در حال افزايش است چه آنهايي که به عنوان کاربر از بازيهاي رايانهاي استفاده ميکنند و چه افرادي که به عنوان سازنده بازيهاي رايانهاي مشغول به فعاليت هستند.
محمد مهدي شيرمحمدي اظهار داشت: در اين جلد اول اين کتاب سعي بر آن است تا يکي از نرمافزارهاي ساخت بازيهاي رايانهاي به نام بازيساز(Game Maker) آموزش داده شود و با کمک اين ابزار مشتاقان و علاقمندان بازيهاي رايانهاي قادر خواهند بود بازيهاي مورد نظر خود را به راحتي بسازند.
وي تصريح کرد : کتاب بازي سازي با گيم ميکر که جلد اول آن در اين حوزه منتشر شده است در دوازده فصل سعي دارد تا علاقمندان بازي سازي در هر سطحي حتي مبتدي را با اين مقوله آشنا کند و با ارائه تکنيک هايي بازي سازي را آموزش دهد.
عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان گفت: اين کتاب ضمن معرفي محيط بازي سازي با گيم ميکر به کاربران اجازه ميدهد رويدادها در هر بازي را شناسايي کنند و بدانند که از کدام رويدادها مي توانند در بازي سازي استفاده نمايند.
شيرمحمدي با بيان اينکه در هر بازي در صورت اتفاق افتادن يا نيافتادن يک رويداد مانند فشردن دکمه از سوي کاربر ممکن است عملي از سوي بازي رخ دهد که در اين کتاب سعي شده تا به نوعي همه رخداد ها و اعمال مورد نياز به خوانندگان آموزش داده شود.
مولفان اين کتاب در کارنامه علمي خود چاپ بيش از 30 مقاله علمي و پژوهشي معتبر و طرح هاي پژوهشي و علاوه بر آن انتشار پنج کتاب را در کارنامه علمي خود دارند.
گفتني است اين کتاب از سوي انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان به چاپ رسیده است و علاقمندان و مراکز توزيع کتاب می توانند این کتاب را از طریق شماره 34494151-081 سفارش دهند.