همراه اول
19. اسفند 1393 - 22:29   |   کد مطلب: 22898
سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است با کسب امتیاز از تورنمنت‌ها و رقابت‌های جهانی روسیه می‌توان قبل از مسابقات گرندپری چهار سهمیه المپیک را به دست آورد.

به گزارش همدان ورزش؛ بیژن مقانلو در آخرین تمرین تیم ملی تکواندو قبل از حضور در تورنمنت هلند، به خبرنگار ورزشی ایسنا گفت: ما در هفت وزن تکواندوکار اعزام خواهیم کرد. مسابقات در هشت وزن برگزار خواهد شد و ما در وزن 80 کیلوگرم نماینده نخواهیم داشت. با توجه به این که ملی‌پوشان وزن‌های خود را تغییر داده‌اند ترجیح دادیم مهدی خدابخشی در وزن بالاتر بازی کند. تورنمنت هلند یکی از بهترین تورنمنت‌های دنیاست. این تورنمنت نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است، زیرا تکواندوکاران برای کسب امتیاز به این مسابقات راه می‌یابند تا بتوانند امتیاز این مسابقات را که برای کسب سهمیه المپیک تاثیرگذار است به دست آورند.

مقانلو در خصوص حضور کیومرث هاشمی در اردوی ملی‌پوشان تکواندو نیز افزود: باید از رییس کمیته ملی المپیک تشکر کنم که همیشه پیگیر رشته تکواندو هستند. امیدوارم این روال همچون گذشته باشد و رشته تکواندو از سوی مسئولان حمایت شود. تکواندو رشته‌ای المپیکی است و می‌تواند افتخار و عزت مردم را به دنبال داشته باشد. ارزیابی رشته‌های ورزشی در دو مسابقه بیشتر است؛ یکی در بازی‌های آسیایی و دیگری رقابت‌های المپیک. ما در بازی‌های آسیایی نشان دادیم که پتانسیل رشته تکواندو بسیار بالاست. با توجه به این که سال 2015 سالی سخت برای همه رشته‌ها است باید نگاه ویژه‌تری نسبت به رشته‌هایی که احتمال کسب مدال در المپیک دارند شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو در رابطه با مصدومان تیم ملی خاطر نشان کرد: به دلیل حضور ملی‌پوشان در مسابقات متعدد مصدوم داشته‌ایم. بهنام اسبقی با توجه به این که طول درمان خود را سپری کرده بود به خاطر نبودن در تمرین‌ها انصرافش را از حضور در تیم ملی اعلام کرد. این نشان می‌دهد که هدف ملی‌پوشان فراتر از دیدگاه‌های شخصی است. فرصت کسب امتیاز برای اسبقی در رویدادهای دیگر هم وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال 2015 باید 380 امتیاز کسب کنیم. 60 امتیاز از تورنمنت‌ها، 120 امتیاز از مسابقات جهانی و 200 امتیاز از مجموعه مسابقات گرندپری می‌توانیم به دست آوریم. چشم انداز ما این است که قبل از مسابقات گرندپری، چهار سهمیه المپیک را به دست آوریم.

مقانلو در رابطه با جوانگرایی تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: در همه رشته‌های ورزشی پتانسیل جوانگرایی هست، اما تدبیر چگونگی استفاده از جوان‌ها مهم است. ما توانسته‌ایم تجربیات قدیمی‌ترها را به جوان‌ها انتقال دهیم. با این شفافیت در کار نشان دادیم که بدون تنش و حاشیه تغییرات را در تیم ملی ایجاد کرده‌ایم. بزرگ‌ترین معضل ورزشکاران جوان این است که چگونه به اردوی تیم ملی ملحق شوند. در تکواندو به جوان‌ها بیشتر بها داده شده است، زیرا به نظر من انگیزه آنها بیشتر است.

انتها‌ی‌ پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار