همراه اول
12. خرداد 1394 - 11:57   |   کد مطلب: 23792
ادغام ورزش و جوانان عجولانه بود
بسياري از ورزشي‌ها دود تصميم نه‌چندان درست هزار و 300 روز پیش مجلس مبنی بر ادغام تربیت بدنی و ملی جوانان را بيشتر به چشم خود مي‌بينند اما نبايد فراموش كرد كه حوزه جوانان هم با اين تصميم دچار ضربات سنگيني شده است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان بر اين عقيده است كه اين ادغام عجولانه موجب شده است که به لحاظ برنامه‌ريزي تضاد ايجاد شده و حوزه جوانان در وزارت ورزش‌و‌جوانان در موضع ضعف قرار بگيرد. در واقع مي‌توان گفت در کنار هم قرار دادن 2 مقوله ورزش‌و‌جوانان در یک نهاد ظلمی است که در حق جوانان صورت گرفته است!

دکتر "علي يلفاني" كه مدرک دکترای تربیت بدنی خود را از دانشگاه منچستر انگلستان دريافت كرده است در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تأكيد بر نياز مبرم بر جداسازي اين 2 حوزه اضافه كرد: به لحاظ برنامه‌ريزي تخصصي و اجرايي، ادغام اين 2 حوزه به هيچ‌وجه جايز نبود. برخلاف اينكه جامعه هدف يكسان است و رويكرد كاري هر 2 حوزه بيشتر قشر جوان را نشانه مي‌رود اما از نظر تخصصي نياز به تفكيك اين 2 حوزه بيش از پيش احساس مي‌شود.

وی خاطرنشان كرد: ورزش به متخصصان زيادي در حوزه‌هاي مختلف نياز دارد تا در زمينه‌هايي چون توسعه ورزش همگاني و پيشرفت در ورزش قهرماني موفق باشد و برنامه‌ريزي ايده‌آلي به اجرا در بياورد. حوزه جوانان نيز به كارشناسان خبره نياز دارد تا مسائل مربوط به حوزه كاري خود را پيش ببرد.

یلفانی تاکید کرد: من اميدوارم اين 2 حوزه سريعتر تفكيك شود. با قاطعيت مي‌توان گفت تصمیم‌گیری‌های قاطعانه مسئولان برای تعیین تکلیف حوزه وزارت ورزش‌و‌جوانان لازم است؛ زیرا در این بین هم جوانان و هم تا حدودي حوزه ورزش قربانی اين ادغام و يا تصميم‌گيري‌هاي شتابزده خواهند شد.

گفتگو

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار