همراه اول
1. تير 1394 - 11:24   |   کد مطلب: 23962
مدیرعامل آبفا استان همدان :
یکم تیرماه آغاز هفته صرفه جوئی آب
 یکم تیرماه آغاز هفته صرفه جوئی آب
مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 56 دستگاه کنترل‌گر فشار در شهر همدان نصب شده، گفت: به زودی 30 دستگاه دیگر نصب شده و هشت دستگاه دیگر نیز خریداری و نصب خواهد شد.

به گزارش همدان ورزش؛مهندس سیدهادی حسینی‌بیدار، ضمن گرامیداشت هفته صرفه‌جویی با تأکید بر اینکه وضعیت این روزهای آب نیازمند صرفه‌جویی است، اظهار کرد: مسئله آب نیازمند همکاری و همراهی مردم بوده و باید در زمینه صرفه‌جویی گام‌های جدی بردارند.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز شهر همدان از طریق سد اکباتان و چاه‌های دشت همدان تأمین می‌شود، افزود: با توجه به بارش‌های ناچیزی که در سال گذشته شاهد بودیم، آب زیادی پشت سد اکباتان ذخیره نشده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 47 درصد کاهش یافته، افزود: این میزان بارش نسبت به بلندمدت 35 درصد کاهش یافته است.

مهندس حسینی بیدار با تصریح بر اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در دشت همدان افت شدیدی داشته است، بیان کرد: بر این اساس صرفه‌جویی تنها راه مدیریت آب چه در بخش خانگی و چه کشاورزی است.

وی تأکید کرد: مردم استان همدان در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند چرا که مصرف بی‎ موجب بروز مشکلاتی در زمینه تأمین و توزیع آب می‌شود.

فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار