همراه اول
5. مهر 1395 - 11:37   |   کد مطلب: 28402
به برکت رشادت ها و شجاعت های رزمندگان امروزایران کشوری تسخیرناپذیر است
نیکبخت استاندار همدان در آیین نام گذاری مجموعه ورزشی به نام شهید شمسی پور گفت :شهید شمسی پور از نیروهای ارزشی دفاع مقدس، با تعلق خاطر به دین و مملکت از الگوهای افتخارآفرین ایران اسلامی است.

به گزارش همدان ورزش؛ عصر دیروز استاندار در آیین نامگذاری ورزشگاه ملت همدان با عنوان شهید شمسی پور اظهار داشت : امروزه ایران به برکت فداکاری و جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس امن ترین کشور دنیا است. جهانیان به این مهم رسیده اند که به حقوق ایران توجه کنند و شورای امنیت حق غنی سازی را به رسمیت بشناسد.
وی بیان کرد: جانفشانی و شجاعت شهیدان والامقام، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس درسی به جهانیان داد که ایران را کشوری تسخیر ناپذیر بدانند.
نیکبخت ادامه داد: در جنگ تحمیلی صدام با حمایت 50 کشور جهان مدعی بود سه روزه تهران را تسخیر می کند اما جوهره و غیرتی که ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی داشت باعث برهم خوردن محاسبات آنان شد و در هشت سال جنگ تحمیلی دفاع جانانه از میهن اسلامی سبب شد حتی یک وجب از خاک کشورمان در اختیارشان قرار نگیرد.
نیکبخت خاطرنشان کرد: امروزه بسیج محل بروز و ظهور افتخارآفرینان، نخبه ها و استعدادهایی است که خود گذشتگی و رشادت های آنان الگوی جهانیان شده است.
وی یادآور شد: شهید شمسی پور در حوزه ورزش و جوانان نیز همواره درصدد تعالی و پیشرفت بود و به تقویت روح و روان و جسم جوانان کمک شایانی داشت و امروز باید منش و مسیر این شهید گرانقدر ادامه یابد.
در این مراسم فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان در آیین نامگذاری ورزشگاه ملت به نام سردار شهید علیرضا شمسی پورگفت: سردار شهید شمسی پور قافله سالار ورزشکاران ایران بود.
سردار مهدی فرجی افزود: این شهید بزرگوار از زمانی که به سپاه آمد، هیچ علاقه ای به مسائل دنیا نداشت و عمر خود را در راه خدمت به مردم، دفاع از میهن اسلامی و ایثار و فداکاری در راه اسلام و انقلاب صرف کرد.
وی اضافه کرد: شهید شمسی پور دست پرورده سردار شهید علی چیت سازیان بود شجاعت در رزم و نشاط در ورزش ویژگی های وی بود.
وی با تمجید از فعالیت موثر سردار شهید شمسی پور در کشور سوریه در مبارزه با داعش گفت: این شهید گرانقدر نقش محوری در آزاد سازی شهر نبل و الزهرا سوریه داشت به طوریکه هنگام بازگشت به کشور، درخواست حضور دوباره به سوریه را داشتند.
وی افزود: تجربه اطلاعاتی شهید شمسی پور برای نیروهای سوری و مقاومت تازگی داشت .
وی خاطرنشان کرد: شهید شمسی پور در تفحص پیکر پاک شهدا 9 شهید را پیدا کرد و به هنگام تفحص آخرین شهید ارتفاعات کانی مانگا به فیض شهادت نایل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار