همراه اول
19. ارديبهشت 1396 - 13:49   |   کد مطلب: 31235
برجام آموزشی - تربیتی / نفوذ فرهنگی در سایه سند
در پی سهل انگاری برخی از مسئولان کشور در خصوص سند آموزشی 2030 با برخی از شهروندان همدانی به گفتگو پرداختیم .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،سند 2030 یونسکو در سال 2015 میلادی با عنوان پوشش سواد و افزایش کیفیت آموزش، با 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه در سازمان ملل به تصویب رسید و کشورهای عضو ملزم به رعایت آن شدند.

 

در  موضوع آموزشی این سند آورده شده است که همگان باید 9 سال حداقل تحصیل کرده و نابرابری آموزشی برداشته شود.

 

همچنین آموزش ها باید دو زبانه یا چند زبانه باشد. موضوعاتی که اگرچه در نگاه سطحی مناسب به نظر می رسند اما دارای تعارضات بسیاری با فرهنگ کشور ما هستند. علاوه بر این موارد در این سند به موضوعات دیگری مانند اشتغال و توسعه مهارت‌ها،آموزش های اجتماعی،شهروندی،آموزش عالی اشاره شده است مواردی که در جزئیات با روح حاکم بر نظام آموزشی کشور ما منافات دارد. گفتنی است موضوع مهم در این سند،مبهم بودن نحوه آموزش و روح حاکم بر ان است.

 

در همین خصوص با تنی چند از شهروندان همدانی به گفتگو پرداختیم .

 

*تصویب و امضای این سند نشان دهنده بی هویتی و بی برنامه بودن بخش فرهنگی ، آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی می باشد با توجه به این همه کمیسیون و سازمان موجود در کشور ، چرا بایستی تا این حد غفلت صورت بگیرد که از ناحیه رهبری نظام احساس خطر شود و اکثر مسئولان  با نامهای پر معنایی که بر خود گذاشته اند دیرهنگام از خواب بیدار شوند اگرچه هنوز هم هستند کسانی که می گویند مگر چه شده ؟ اتفاقی نیفتاده....!!!

 

*منظور از اینکار امضای چنین سند ننگینی است که مانند عهد نامه های دیگر قسمتی از تاریخ و فرهنگ ایران را به یغما می برند و صد البته ملت ایران نمی گذارد که این کار انجام پذیرد.

 

* چرا پنهانی این سند را امضا میکنند ؟ آیا امتیازاتی که درتوافق برجام به غربی ها دادند کافی نبود ؟ که رهبری وارد قضیه شود  وجلوگیری کند ؟

 

*فاتحه اقتصاد را خواندند و فاتحه فرهنگ را هم کم کم دارند می خوانند.

 

*واقعا متاسفم برای دولتی ک سر تعظیم فرو می آورد جلوی بیگانه و ما وابسته ب غرب نیستیم. چرا که دین ما الهی و کامل است.

 

* این مملکت از صدقه سر شهدا و جانبازان به این عزت و اقتدار رسیده است و ما ملت مسلمان زیر بار این ننگ نخواهیم رفت .

 

*رستگاری ما درگرواطاعت از ولایت فقیه است و مامسلمان هستیم والگوی مادرزندگی اسلامی و فرهنگ اسلامی پیامبر و ائمه اطهار علیهما السلام هستند .

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار