همراه اول
20. تير 1396 - 9:15   |   کد مطلب: 31811
 وضعیت نابه سامان حجاب در گروه های کوهنوردی همدان +عکس
یکی از بانوان کوهنورد و در عین حال محجبه همدان با انتقاد از وضعیت نا مناسب حجاب در کوهستان گفت: حجاب مانع پیشرفت در عرصه ورزشی نمی شود؛ بلکه حجاب تنها حفاظ یک بانوی کوه نورد محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به مناسبت هفته حجاب و عفاف سایت خبری همدان ورزش به بررسی حجاب در بین ورزشکاران و رشته های مختلف ورزشی می پردازد .

 

آنچه بیش از پیش امروزه در بین رشته های ورزشی خودنمایی می کند حجاب در کوهستان است و وجود کوهنوردانی با حجاب های نامناسب در منطقه الوند و ...... است .

 

به همین منظور با یکی از کوهنوردان با سابقه استان که سالهای سال است الوند را می پیماید به بحث و گفت و گو پرداختیم .

 

 

 

 بانوی کوهنورد همدانی ورزش کوهنوردی را یکی از بهترین ورزش های در استان همدان و منطقه کوهستانی الوند دانست و گفت: انرژی و جذابیتی که الوند برای من دارد و اشتیاقی که برای فتح آن دارم در هیچ یک از ورزش های دیگر برایم قابل لمس نیست .

 

وی با اشاره به اینکه در ورزش کوهنوردی معمولا مثل ورزش های سالنی امکان جدا شدن خانم ها و آقایان از یکدیگر امکان پذیر نیست ادامه داد: این اواخر شاهد گروههای کوهنوردی و برخی از بانوان و آقایان با پوشش نامناسب در کوه بوده ایم که البته می توان گفت بیشتر این افراد به طور حرفه ای کوهنوردی نمی کنند و بیشتر برای تفریح به مناطق کوهستانی می آیند .

 

 

مربی با تجربه همدانی با توجه به اینکه برخی مسیرها خیلی خلوت است و برای بانوان خیلی خطرناک است حضور آقایان را در اکثر گروهها الزامی دانست و افزود: بانوان باید دقت بیشتری در انتخاب لباسها و پوشش خود در این ورزش عمومی داشته باشند .

 

 

بانوی کوهنورد همدانی بیان داشت: با توجه به اینکه مربی رزمی هستم و سال های سال است شاگردان زیادی در این رشته تربیت کرده ام اما به عنوان یک رزمی کار که تمام فعالیت های خود را در سالن هاهی سرپوشیده انجام می دهیم  و به کوچکترین مشکل در سالن ها حراست اداره کل ورزش و جوانان پیگیری می کنند جای دارد در ایم مورد نیز نظارت بیشتری داشته باشند چرا که کوهنوردی ورزشی نیست که در سالن انجام شود و در فضای آزاد است به همین دلیل توجه بیشتری را می طلبد .

 

 

حجاب در ورزش

 

کشتی گیر  با تجربه همدانی در خصوص حجاب در ورزش به خبرنگار ما گفت: حجاب در اسلام از جایگاه و منزلت والا و ویژه ای برخوردار است و بین مسلمانان جهان نیز مورد تاکید و تایید است و این امر محدود به کشور و مرز خاصی نمی باشد و حتی حجاب برای هر دو جنس مونث و مذکر امری ضروری است که بعضا مشاهد میشود مردها خود را از این امر جدا میدانند و حجاب را مخصوص بانوان میدانند که کاملا اشتباه است مرد و زن هر دو نیازمند حجاب هستند ولی هرکدام به شکلی متفاوت.

وی ادامه داد: حجاب در ورزش از بحث های بسیار پر چالش در جهان اسلام است که حضور بانوان را در میادین ورزشی بین المللی   کم رنگ کرده و تنها در تعداد محدودی از رشته های ورزشی بانوان میتوانند شرکت نمایند

محسن فرنگی کار بیان داشت : با پیشرفت تکنولوژی و افزایش توان تولید کننده های پوشاک و جهت پیشرفت در مدال آوری و افتخار افرینی بانوان مستعد در میادین بین المللی از جمله مسابقات المپیک و بازی های آسیایی  که رتبه ی کشورها نشانگر قدرت در زمینه های اقتصادی اجتماعی فرهنگی و رفاه اجتماعی و نشاط جامعه میباشد بایستی تمهیداتی اتخاذ شود که حجاب در مجامع بین الملل و مسابقات ورزشی به رسمیت شناخته شود و بانوان بتوانند با حفظ حجاب به ورزش حرفه ای بپردازند و موجبات پویایی هرچه بیشتر جامعه را به ارمغان آورند.

از جمله فدراسیون های فعال در این زمینه فدراسیون کشتی به ریاست اقای خادم می باشد که با تلاش ها و پیگیری های  بسیار توانسته اند چند رشته از رشته های کشتی را که در گذشته برای بانوان ممنوع بود را با لباس های مخصوص و با حفظ حجاب در بین بانوان رواج دهند تا انشا ا... شاهد افتخار افرینی این عزیزان در سالهای اتی باشیم.

امید است سایر زحمت کشان در فدراسیون های دیگر ادامه دهنده این راه باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار