همراه اول
18. مرداد 1396 - 13:31   |   کد مطلب: 32112
داشتن یک ایده، خود یکی از زمینه های ایجاد کارآفرینی است
عضو شورای شهر همدان گفت: داشتن یک ایده، خود یکی از زمینه های ایجاد کارآفرینی است. هیچ وقت نباید به یک ایده و فکر انتقاد کرد ، شاید یک زمان تمسخر آمیز به نظر بیاید اما ممکن است همین ایده موجب کارافرینی های بزرگی شود .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،در چهارمین روز از سلسله نشست های خانه جوانان شهرستان با موضوع جوان و کارآفرینی ، مهندس بادامی منتخب شورای پنجم شهر همدان سخنران این نشست بود.

بادامی در این نشست گفت: کار آفرینی و اشتغال یک دغدغه بزرگ برای جوانان و خانواده های آنان است که امروزه شاهد آن هستیم .امروز منظور از کارآفرینی ایجاد کسب و کارهای نوین است ، ایجاد کاری که بدون حضور شخص کار آفرین بوجود نیاید را کارآفرینی می گویند و هر کسب و کاری که بر مبنای نوآوری باشد کارآفرینی گویند .

وی با اشاره به روش کار یک کار آفرین گفت: یک کارآفرین معمولا باید سیاست ، اقتصاد ، جامعه شناسی بداند و خلاق ، مدیر ، مهندس و هنرمند باشد تا بتواند موفقیت خود را تضمین کند. کارآفرینی یک علم میان رشته ای است که همه چیز را به نسبت درگیر خود میکند .

بادامی ادامه داد: کارآفرین یعنی نوآوری ، ارائه کالای جدید ، راه جدید در تولید و بسته بندی ، یافتن بازار و منابع و تشکیلات جدید ، هر کدام از اینها توسط شما انجام شود کارآفرینی است و صرفا ایجاد اشتغال تعریف درستی از کارآفرینی نیست .

این کارآفرین نمونه گفت: داشتن یک ایده، خود یکی از زمینه های ایجاد کارآفرینی است. هیچ وقت نباید به یک ایده و فکر انتقاد کرد ، شاید یک زمان تمسخر آمیز به نظر بیاید اما ممکن است همین ایده موجب کارافرینی های بزرگی شود .

این منتخب شورا گفت: اولین مسئله کارآفرینی همین ایده پردازی و فکر است که منجر به خلاقیت و اختراع میشود که سرانجام به کارآفرینی میرسد. ایده منحصر بفرد است ، نباید انتظار داشت که ایده های دیگران را فراگرفت .

در انتهای برنامه در مورد ایجاد کسب و کار و کارآفرینی بین اعضای حاضر تبادل نظر شد و چگونگی ایجاد مرکز رشد پارک علم و فناوری برای بسته بندی و بخش کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار