همراه اول
8. آبان 1396 - 10:28   |   کد مطلب: 32727
چای با طعم عشق در زائر سرای بزرگ
در مراسم پیاده روی اربعین به سوی کربلا از ابتدای مسیر تا انتهای آن تقریباً تمامی طول مسیر به وسیله ی چادرها یا سازه هایی تقسیم بندی شده است که هیئت‌ هایی از سراسر عالم مسئولیت این چادر ها را بر عهده دارند! البته قریب به اتفاق این هیئت ها قبیله های عراقی هستند. عراقی ها به هیئت موکب می گویند، مکانی که برای خدمات رسانی به زائران پیاده بر پا می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،خیرین وخادمین در سطح استان همدان جهت خدمات رسانی به زائران اربعین هر سال موکب هایی را برپا می کنند که موکب قمربنی هاشم هر ساله با همت خیرین برپاست و امسال نیز بزرگتر و خدمت رسانی آن نیز افزایش یافته است. 

 

پارکینگ خودرو ،سرویس بهداشتی و نمازخانه و محل اسکان مهمترین الزاماتی است که یک موکب باید دارا باشد . 

 

موکب قمر بنی هاشم بدلیل اینکه مکان موکب در سال گذشته از کلیه امتیازها برخوردار نبود بنابر مشورت با بعضی از خادمین ، امسال محل برپایی به انتهای بلوار شهید بهرامی انتقال یافت، تا فضای بیشتری در اختیار داشته  وموجب ترافیک و آزار واذیت سکنه های داخل شهر نباشیم.

 

 

 

طبق مصوبات شورای اداری وفرمایشات رئیس ستاداربعین امام جمعه محترم،مبنی برتاییدکارشناسی توسط نیروی انتظامی ازجهت امنیت وترافیک،مکان پیشنهادی موکب قمربنی هاشم توسط جناب سرهنگ سلگی موردتاییدقرارگرفت.

 

 

 

 محمد قاسمی مغازه خودرا در اختیار موکب قمر بنی هاشم قرار دادند و صفرعلی ابراهیمی کانکسی را جهت استفاده به صورت امانی در اختیار موکب قمربنی هاشم قرار دادند و فرزندان ایشان هم کلیه ذغال مصرفی را متقبل شدند.

 

 

پیرغلام ارباب، حاج حسینعلی زهره وکربلایی مهدی زهره، اهدای صد عدد نان را به طورروزانه برای موکب قمربنی هاشم متقبل شدند و  داوود سلیمانی ،زحمت پخت_نان را هر روز بعدازظهرها در محل موکب قمربنی هاشم پذیرا گشتند.

 

 

 

 

 مجتبی رستمی آمادگی خودرا جهت ارائه خدمات پنچرگیری_آپارات و.. به صورت رایگان(در تعویض روغنی مجتبی جنب پمپ گاز) برای زائرین اربعین اعلان نمودند و دویست کیلو سیب_زمینی به موکب قمربنی هاشم اهدا شد .

 

 

مرتضی حسینی ورزشکار کونگ فو کار کار رسانه ای ثبت خاطرات از موکب قمر بنی هاشم را هر ساله بر عهده دارد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار