همراه اول
15. آبان 1396 - 7:59   |   کد مطلب: 32771
نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس نهم:
تضعیف بنیه موشکی خواب تعبیر نشده آمریکایی ها برای ایران
کارشناس سیاسی گفت: ملت ایران در عرصه های دفاعی به خود کفایی رسیده و قدرت اول منطقه است و بیش از 50 پایگاه امریکا را می تواند تحت تیر رس خود قرار دهد فلذا این تحریم ها سبب تضعیف توان موشکی بشود هرگز اتفاق نخواهد افتاد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تحریم های کاتسا اظهار داشت: تحریم های کاتسا به اعمال تحریم ها بر علیه کشورهای مخالف امریکا را رقم میزند که این تحریم ها به مادر تحریم ها معروف شده است و ابعاد گسترده ای را در بر می گیرد و شامل حوزه های تسهیلاتی حقوق بشر و تروریست و موشکی و تحریم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است .

 

وی ادامه داد: براساس این قانون که رئیس جمهور امریکا در 9 آبان ماه آن را اجرایی کرد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چنین تحریمی قرار می گیرد و نه تنها سپاه بلکه کلیه ارگانها و سازمانها و ..........و هر سازمان و نهادی که با سپاه همکاری داشته باشد مورد تحریم قرار می گیرد . 

 

این نماینده سابق مجلس نهم یادآور شد: اگر در برجام 178 شخصیت حقوقی و حقیقی مورد تحریم قرار گرفت براساس کاتسا تمام شرکتهای که با سپاه قرارداد دارند که بیش از 500 شرکت نیز می باشد در لیست تحریم قرار می گیرند و تمام شخصیت هایی که در قرارگاه های خاتم الانبیا و نیروی قدس و ..............در لیست تحریم قرار می گیرند که به مرور به لیست نیروی مقاومت بسیج نیز افزوده شده است و در نتیجه می توان گفت با این تحریم نه فقط سپاه بلکه نظام جمهوری اسلامی از نظر اقتصادی مورد تحریم قرار گرفته است . 

 

کارخانه با بیان اینکه تحریم های کاتسا فقط برای گروههای تروریستی اعمال می شود و بر اساس این قانون ملت ایران مورد هدف قرار می گیرد گفت:  سپاه برخاسته از متن مردم است و موجودیت بستگی به سپاه دارد و امریکا با این کار قلب نظام اسلامی را هدف قرار داده است و به دنبال براندازی نظام است . 

 

وی ادامه داد: در این خصوص چند نکته حائز اهمیت است نکته قابل توجه اول اینکه این تحریم ها باید در مقابلش اقتصاد مقاومتی شکل گیرد و تمام مدیران به داخل اکتفا کنند چرا که تحریم ها نمی تواند بر اراده ملت ایران خللی وارد کند چرا که امریکا تصور می کند با فشار تحریم ها می تواند بر روی جمهوری اسلامی در منطقه اثر بگذارد . 

 

این کارشناس سیاسی بیان داشت : ملت ایران در عرصه های دفاعی به خود کفایی رسیده و قدرت اول منظقه است و بیش از 50 پایگاه امریکا را می تواند تحت تیر رس خود قرار دهد فلذا این تحریم ها سبب تضعیف توان موشکی بشود هرگز اتفاق نخواهد افتاد .

دیدگاه شما

آخرین اخبار