همراه اول
13. آذر 1396 - 10:34   |   کد مطلب: 32971
مناطق کوهستانی مستعد تشکیل گنبد گرمایی در زمستان ها
رئیس هیات کوهنوردی همدان اظهارداشت: بحث آلودگی هوا امروزه در همه کره خاکی مشهود و قابل لمس است و همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما هر ساله شاهد آلودگی هواییکه بواسطه تشکیل گنبد گرمایی در زمستانها بر روی شهرها ایجاد می شود هستیم ، البته در همدان نیز این آلودگی به قدری نیست که ارتفاعات را در برگیرد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،موضوع آلودگی هوا، با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، وارونگی هوا و مسایلی از این دست بار دیگر با فرا رسیدن فصل سرما باید مورد توجه جدی کوهنوردان و ورزشکاران به خصوص در مناطق کوهستانی قرار گیرد. 

 

گوهری رئیس هیات کوهنوردی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:وارونگی هوا در فصل سرد و در ارتفاعات مختلف در ایران اتفاق می افتد .

 

وی بیان داشت: ما همیشه فکر می کنیم زمستان با بارش برف شروع می شود در صورتی که باید بدانیم در تمام کشورها ارتفاعات از اوایل پاییز تا اواسط بهار ادامه دارد و در مناطق کوهستانی 7 الی 8 ماه فصل سرد را داریم ، بنابراین باید پوشاک و مسیرها و .........مدنظر کوهنوردان بخصوص در مناطق کوهستانی باشد . 

 

رئیس هیات کوهنوردی همدان عدم آگاهی افراد در صعودهای پاییزی و زمستانی را مهمترین عامل اتفاقات ناگوار در کوهستان دانست و گفت: متاسفانه در سال 96 شاهد اتفاقات ناگواری برای کوهستان الوند و کوهنوردان بودیم که 99 درصد این اتفاقات به خاطر عدم آگاهی کوهنورد و یا استفاده نکردن از تجهیزات مناسب و عدم توجه به توصیه های کوهنوردی بوده است. 

 

گوهری ادامه داد: بحث آلودگی هوا امروزه در همه کره خاکی مشهود و قابل لمس است و همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما هر ساله شاهد آلودگی هواییکه بواسطه تشکیل گنبد گرمایی در زمستانها بر روی شهرها ایجاد می شود هستیم ، البته در همدان نیز این آلودگی به قدری نیست که ارتفاعات را در برگیرد . 

 

وی با اشاره باه اهمیت توصیه هها به خصوص در مناطق کوهستانی گفت: در مناطق کوهستانی حتما باید کوهنوردان با تجهیزات و وسایل ضروری صعود کنند چرا که تغییر دما به سرعت صورت می گیرد . 

 

رئیس هیات کوهنوردی همدان در پایان با اشاره به گسترش فرهنگ در ایران تصریح کرد: امیدوارم فرهنگ کوهنوردی به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین ورزشکاران رخنه کند،چرا که هر روز شاهد خیل عظیم جمعیت به سمت طبیعت و کوهنوردی هستیم . 

 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار