همراه اول
14. دى 1396 - 9:24   |   کد مطلب: 33207
رئیس کمیته بهکاپ در همدان؛
بهکاپ همدان نیازمند زمین چمن مصنوعی
بهکاپ همدان نیازمند زمین چمن مصنوعی
رئیس کمیته بهکاپ در همدان گفت: یک زمین تخصصی بهکاپ در استان داریم که تنها سایت تخصصی است در ایران و همدان در حال حاضر در زمینه بهکاپ ساحلی فعالیت دارد و نیاز به یک زمین چمن مصنوعی دارد ،چرا که کف آن در حال حاضر ماسه است و بهکاپ ساحلی می توان در آن انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رشته ورزشی بهکاپ در سال 1390 توسط آقای بهنام آزاد طراحی ، قانون نویسی و ثبت گردید و پس از طی مراحل قانونی، فعالیت خود را در سطح استان تهران آغاز نمود و طرح اینرشته در سال 1391 جهت فعالیت به وزارت ورزش و جوانان جمهوری ارائه گردید.

 

انجمن ورزش بهکاپ پس از طی فعالیت خود در فدراسیون ورزشهای همگانی در دی ماه سال 1394 با تایید معاونت ورزشهای قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران منتقل گردید.

 

پرداختن به ورزش های زیر مجموعه بهکاپ، میتواند باعث پرورش قدرت تفکر، تمرکز ،ایجاد آرامش وحتی در بازیکنان گردد، این رشته های ورزشی میتوانند درمسابقات، تفریحات و گذران اوقات ورزشی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نقش بسزایی را ایفا نمایند.

 

 ورزش بهکاپ به صورت انفرادی یا تیمی انجام می­شود. ­قبل از شروع بازی بازیکنان بالر و کاپر توسط داور مسابقه با پرتاب سکه مشخص می­شوند. قبل از هر یک از ده ضربه، بازیکن حریف (بالر) وارد زمین می­شود و 10 ثانیه زمان دارد که  یک توپ را برای بازیکن کاپر در محل دلخواه خود با در نظرگرفتن قوانین بازی در زمین قرار دهد و به جایگاه خود بازگردد و سپس فرد کاپر 15 ثانیه برای ضربه زدن به توپ زمان دارد.

 

 

دو بازیکن حریف (بالر و کاپر) با توجه به قوانین و اصول تکنیکی این رشته می­توانند با زدن ضربات به توپ­های موجود، تعداد گل بیشتری جهت کسب امتیاز وارد دروازه نمایند، با توجه به شرایط و نوع مسابقات، در هر مسابقه هر بازیکن می­تواند یک الی شش ست را اجراء نماید و هر ست شامل ده ضربه به توپ، بسمت دروازه است ( تعداد ست برای مسابقات با توجه به تعداد شرکت کنندگان و شرایط میزبان تعین میگردد )

 

ـ بعد از 10 ضربه جای دو بازیکن کاپر و بالر عوض می­شود و بازیکن دیگر نیز با همان قوانین ضربات را به توپ وارد می­کند. همچنین بازیکن کاپر باید توجه داشته باشد که توپ­ها در حین ضربه از زمین خارج نشوند. در انتهای ست هربازیکن ویا تیمی  که گلهای بیشتری را وارد دروازه کرده باشد، برنده مسابقه محسوب می­شود. در صورتی که مسابقات به صورت چند ست برگزار شوند، بازیکنان یکی در میان ست خود را اجرا می­کنند.در مسابقات تیمی نیز بازیکنان بصورت یکی در میان ضربات را به سمت دروازه  خواهند زد.

 

قاسمی رئیس کمیته بهکاپ همدان در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش گفت: در همدان یک زمین تخصصی بهکاپ داریم که تنها سایت تخصصی است در ایران و همدان در حال حاضر در زمینه بهکاپ ساحلی فعالیت دارد و نیاز به یک زمین چمن مصنوعی دارد ،چرا که کف آن در حال حاضر ماسه است و بهکاپ ساحلی می توان در آن انجام داد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار