همراه اول
10. اسفند 1396 - 9:09   |   کد مطلب: 33538
کاشت یک اصله درخت در همدان توسط سایکل توریست معروف ایران
محمد تاجران، جهاگرد و دوچرخه سوار ایرانی اقدام به کاشت یک اصله درخت در یکی از مناطق مسکونی همدان کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،محمد تاجران، جهاگرد و دوچرخه سوار ایرانی که به قصد سفر به سرپل ذهاب به مدت دو روز درهمدان اسکان داشت قبل از عزیمت به سرپل ذهاب یک اصله درخت را در منطقه جوادیه همدان کاشت و به سفر خود ادامه داد.
محمد تاجران، جهاگرد و دوچرخه سوار، از سال ۱۳۸۵ با دوچرخه 56 کشور را با طی مسافتی بالغ بر 70 هزار کیلومتر رکاب زده تا پروژه “ما به درختان نیاز داریم” را در سراسر دنیا اجرا کند.
گفت: من اغلب در سفر هستم اما وقتی که به ایران بازمی گردم طبیعتا به دنبال ترویج فرهنگ درخت کاری در بین مردم و به خصوص دانش آموزان هستم. 
تاجران که مدت‌هاست در پی گسترش فعالیتها خود و گشایش انجمنی با همین محور است ادامه می دهد: درکشور سوئیس انجمنی را تشکیل دادم با عنوان« ما به درختان احتیاج داریم» تا از این طریق در سرتاسر جهان شبکه ای را تشکیل داده و به کودکان آموزش بدهیم.» هدف اول ما ایران است و از ایران به عنوان الگو برای توسعه کار در سایر کشورها استفاده خواهیم نمود.
وی افزود: هدف این انجمن صرفا آموزش کودکان و شناخت آنان از درختان است و به معنای آکادمیک، بلکه در تلاش برای نشان دادن ارزشهای واقعی درخت برای بشر هستیم تا از این طریق حس علاقه و احترام نسبت به درخت را در کودکان تقویت نماییم. 
وی تصریح کرد: من به دنبال انتقال پیامی هستم برای صلح و حمایت از طبیعت و تشویق مردم به ورزش دوچرخه سواری، ما در واقع بذر بیداری را در ذهن مردم می کاریم.
تاجران ادامه داد: طرح خود را در بیش از220 مدرسه جهان اجرا کرده ام اما آموزش و پرورش همدان مانع از حضور من در مدارس شد.
سایکل توریست ایرانی تصریح کرد: تاکنون سه قاره اروپا، اقیاوسه و آسیا را با دوچرخه رکابی زده ام و قصد دارم پاییز 97 راهی آمریکای جنوبی شوم.
گفتنی است در مراسیم بدرقه تاجران، محمد نوریان دبیر هیئت دوچرخه سواری استان وی را تا شهرستان اسدآباد همراهی کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار