همراه اول
6. بهمن 1397 - 10:54   |   کد مطلب: 34347
در چهل سالگی انقلاب 370 برنامه فرهنگی، ورزشی در همدان اجرا می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر 370 برنامه فرهنگی ورزشی در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، محسن جهانشیر درباره جایگاه ورزش در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: ورزش در تاریخ انقلاب همیشه در هر شرایطی جایگاه خود را حفظ کرده و سال به سال این جایگاه طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ تر شده است. 

وی گفت: حتی در بدترین شرایط سیاسی و اقتصادی ، ورزشکاران از طریق ورزش و با مدال آوری در میادین مختلف آسیایی، جهانی و بین‌المللی توانسته اند پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در بیاورند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص جایگاه و نقش انقلاب اسلامی در پیشرفت ورزش زنان خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب موانع زیادی برای رشد ورزش زنان اما با تلاشهای صورت گرفته کم کم ورزش زنان جایگاه خود بعد از انقلاب را پیدا کرد و امروز شاهد مدال آوری ورزشکاران زن در رویدادهای بین‌المللی هستیم به طوری که از هفت مدال کسب شده ورزشکاران همدانی در بازیهای آسیایی پنج مدال متعلق به بانوان بود و این نقطه عطفی برای ورزش بانوان کشور و استان است. 
وی با بیان اینکه ورزش همگانی و قهرمانی نیز رشد بسیار چشمگیری بعد از انقلاب داشته اند، تصریح کرد: در گذشته توجه کمتری به ورزش همگانی صورت می‌گرفت و ورزش قهرمانی نیز جایگاه خاصی نداشت، اما بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز در بسیاری از رشته های ورزشی صاحب عنوان و جایگاه جهانی هستیم.
وی گفت: تعداد هیات های ورزشی فعال استان همدان پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی تنها 15 هیات بود که امروز به 48 مورد افزایش یافته است و رشته های ورزشی فعال نیز از 15 مورد به 87 مورد افزایش یافته است.
جهانشیر افزود: در حوزه ورزش همگانی نیز، مردم به خاطر پیشگیری از بیماریها و توجه خاصی که برای سلامتی خود قائل هستند گرایش به سمت و سوی ورزش همگانی داشته اند و روز به روز شاهد افزایش مشارکت مردم در این حوزه هستیم به طوری که 26 درصد از مردم استان همدان در برنامه های ورزش همگانی مشارکت دارند.
وی با بیان این که کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان برای ایام الله دهه فجر برنامه ریزی مناسبی انجام داده است، اظهار داشت: برگزاری 370 برنامه فرهنگی ورزشی در ایام الله دهه فجر در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد.
وی افزود: در برگزاری این جشن ها شور و نشاط اجتماعی بین مردم مهم است و در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان استان در اولویت است.
وی افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدای ورزشکار و شرکت در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن از مهمترین اقدامات جامعه ورزش در دهه فجر امسال است.
جهانشیر ادامه داد: نواختن زنگ انقلاب در همه زورخانه های سطح استان در شب یازدهم بهمن، رژه موتورسواری و دوچرخه سواری همزمان با ساعت ورود امام خمینی ( ره) به کشور، همایش های دارت و پباده روی خانوادگی، مسابقات ورزش های بومی محلی ، جشنواره ساخت آدم برفی و مسابقات فوتسال از دیگر برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در این دهه است.
وی با بیان این که در حوزه جوانان و سمن های مردم نهاد سه برنامه پیش بینی شده است افزود: قرار است در ایام دهه فجر از 40 جوان برتر استان در حوزه های مختلف تجلیل شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطر نشان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی جشن بزرگ انقلاب با حضور هنرمندان مطرح کشور در سالن ابن سینای همدان برگزار می شود.
وی باید همیشه یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داشت، تصریح کرد: در راستای پاسداشت مقام شهدا، یادواره شهدای ورزشکار استان‌همدان در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار