همراه اول
1. ارديبهشت 1394 - 9:30   |   کد مطلب: 23345
به بهانه نزدیک شدن به ایام تعطیلات مدارس؛
مشکلات مدارس فوتبال همدان بررسی می شود
بررسی مشکلات مدارس فوتبال همدان در گزارش تحلیلی همدان ورزش
به بهانه نزدیک شدن به ایام تعطیلات مدارس مشکلات فوبتال همدان بررسی می شود.

به گزارش همدان ورزش؛ هرکسی می خواهد از فرصتی که در تابستان بدست آمده نهایت استفاده را ببرد.در این بین والدین بیشتر به فکر فرزندان خود هستند.

کسی می خواهد اوقات فراغت فرزندش را پر کند و دیگری به دنبال روزنه ای برای شکوفا کردن استعداد سرمایه زندگی خود است.

البته باید به این نکته توجه داشت که خانواده هایی هم وجود دارند که به اجبار فرزند، وی را راهی مدارس فوتبال تابستانی می کنند، در صورتی که کیفیت کلاس ها برایشان تفاوتی ندارد.

برخی دیگر هم به کیفیت و... توجه ندارند و فرزندشان هم اجباری به آن ها نکرده است؛ بلکه تنها برای دورنماندن از کورس چشم و هم چشمی فرزند خود را به مدارس فوتبالی می فرستند که بیشترین پول را دریافت کند.

و برخی دیگر هم برای فقط چند هزار تومان باید هزار بار التماس کنند تا شاید بتوانند فرزند با استعداد خود را در یکی از این مدارس ثبت نام نمایند.

با این مقدمه کوتاه به این نتیجه می رسیم که مدارس فوتبال در ایام تعطیلات که از چند هفته دیگر شروع می شود با مشکلات بسیاری رو به رو هستند؛ چرا که باید همه سلایق را در نظر بگیرند.

از این رو خبرنگار همدان ورزش، به سراغ یکی از کارشناسان ورزشی رفت تا در مورد این موضوع گپ و گفتی را با وی داشته باشد.

حسین صالحی با اشاره به کیفیت پایین در برخی از این مدارس، گفت:  مدارس فوتبال فقط براي پر کردن اوقات فراغت بچه ها خوب است و به لحاظ تکنيکي بيشتر افرادی که به عنوان متربی در این مدارس حضور می یابند پيشرفت چنداني نمي کنند.

وی افزود: دلیل عدم پیشرفت این افراد، جمعيت  بالای کلاس ها و تعداد کم مربيان است.

این کارشناس ورزشی با بیان اینکه جای آکادمی فوتبال به صورت تخصصی در همدان خالی است، عنوان کرد: مسئولین اداره کل ورزش و جوانان باید آکادمی های فوتبال را راه اندازی کنند.

صالحی اظهارکرد: با شناسایی نخبگان فوتبال در رده های سنی می توان این افراد را از مدارس فوتبال به این آکادمی های جهت پیشرفت هرچه بیشتر معرفی نمود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل نبود اسپانسر در این مدارس اشاره و عنوان داشت: اگر بتوان مدارس فوتبال را به سمتی پیش برد که حمایت کننده گان مالی به حضور در آن رغبت نشان دهند، می توان بسیاری از مشکلات مدارس فوتبال را برطرف کرد.

این کارشناس ورزشی اظهارداشت: اگر می خواهیم به این مدارس به صورت تخصصی نگاه کنیم، باید امکانی را فراهم نماییم تا در طول سال هم این مدارس فعالیت خود را داشته باشند.

صالحی همچنین با اشاره به وجود برخی از مدارس بدون مجوز، گفت: متاسفانه برخی از مدارس فوتبال که خود فاقد مجوز هستند از مربیانی استفاده می کنند که حتی مجوز مربی گری پایه را هم ندارند.

وی افزود: آموزش هدف اصلي مدارس فوتبال است و آموزش تکنيک ها و تاکتیک های فوتبال باید با توجه به رده سني ورزشکاران تعیین گردد.

این کارشناس ورزشی همچنین با اشاره به جا نیفتادن فرهنگ مدارس فوتبال در بین برخی از خانواده ها، تصریح کرد: شاید بتوان دليل اصلي اين خلا را نبود برنامه ريزي دقیق و مقطعي بودن فعاليت این مدارس و عدم تبليغات کافي عنوان کرد.

صالحی در پایان با اشاره به حمایت های خوب مسئولین ورزش استان از مدارس فوتبال، خاطرنشان کرد: امید آن می رود تا در فرصت باقی مانده بتوان با همکاری همه مسئولین مربوطه شرایط مناسبی را به منظور پیشرفت هرچه بهتر مدارس فوتبال استان فراهم نماییم.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار