همراه اول
24. آذر 1394 - 11:08   |   کد مطلب: 25934
یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران بزنید
فقر فرهنگی در باشگاه فرهنگی ورزشی پاس
فرهنگ» در حالی نامش قبل از ورزش در لوگوی باشگاه‌ها الحاق شده است که انگار این واژه جایی در ورزش و فوتبال امروز ما ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، باشگاه پاس همدان یا بهتر بگوییم تیم پاس این روزها آبستن حوادث ریز و درشت است و این به حدی است که اعتبار این باشگاه در حال لکه‌دار شدن است.

در بازی برابر گیتی پسند اصفهان تمام اعتبار پاس فرو ریخت از فحاشی بازیکن و سرمربی گرفته تا پاک کردن صورت مسئله توسط مدیرعامل اما پاک کردن کدام صورت مسئله این چنین اعتبار پاس را لکه‌دار کرده است.

آری همان مسئله‌ای که خود مدیرعامل پاس نوشته است. ای کاش مدیرعامل پاس از خود سئوال می‌کرد که چرا این گونه لیدر و بازیکنان قدیم و فعلی از مشکلات و ضعف مدیریت در باشگاه سخن می‌گویند.

حال مدیرعامل پاس همدان که صندلی لرزانی دارد و شاید عمر مدیریتش تا نیم فصل هم نکشد تمام اصل ماجرا را رها کرده و به دنبال خبرنگاری است که این اعتراض‌ها را ضبط کرده و برای رسانه ملی ارسال کرده است.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان که مدت‌هاست سری هم به تمرینات تیمش نزده است در بازی برابر مس هم تیمش را همراهی نکرد تا با حضور در صداوسیمای مرکز همدان به دنبال تعلیق خبرنگاری باشد که حواشی تیمش را ضبط کرده است.

به راستی چرا صدای بازیکنان و لیدرها این گونه در آمده است به طوری که بازیکن اسبق پاس در تازه‌ترین مصاحبه خود مدعی شود که مدیرعامل فعلی پاس با او به مانند دستمال کاغذی برخورد کرده است.

متاسفانه در این بین حمایت‌های جهت‌دار و بی‌دلیل یک برنامه بی‌محتوای تلویزیونی نیز باعث شده است تا باشگاه پاس به خود بفهماند که حرکتش در باشگاه پاس مثبت بوده است.

متاسفانه برنامه‌سازان ورزشی مرکز همدان با حمایت‌های غلط خود ناخواسته تیشه را بر ریشه پاس می‌زنند.

به راستی پیگیری تعلیق یک خبرنگار جایی در قاموس فرهنگ ورزش دارد که این چنین مدیرعامل پاس همدان بازی تیمش را رها کرده و به دنبال مدیرکل صداوسیمای همدان افتاده است؟

چه قریب است واژه فرهنگ در فوتبال ما، در حالی که نامش قبل از ورزش بر روی لوگوهای ورزشی درج شده است، اما در حقیقت، ما از فرهنگ در ورزش چیزی نمی‌دانیم.

کار فرهنگی در باشگاه‌های ما خلاصه شده به تقدیر از چند خانواده شهید و در نهایت به بهانه مناسبتی مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی در بین بازی، اما به راستی فرهنگ در ورزش به همین دو امر خلاصه می‌شود.

فرهنگ در ورزش یعنی مردی و مردانگی، یعنی جوانمردی و مروت که امروزه در ورزش ما دیده نمی‌شود.

مدیرعامل باشگاه پاس به بهانه پایین آمدن اعتبار فوتبال استان در کشور، در شهر دوره افتاده است تا با تعلیق یک خبرنگار این اعتبار را دوباره برای استانش که مدت‌ها از آن دور بوده است، بخرد.

اعتبار فوتبال همدان وقتی در کشور پایین آمده است که با مدیریت ضعیف، تیم پاس در آستانه سقوط به لیگ 2 قرار گرفته است و این ثمره همان مدیریتی است که تیم را رها کرده‌ و به دنبال تعلیق یک خبرنگار افتاده‌ است.

این عمل جایی در فرهنگ ورزش ندارد و به دور از جوانمردی است، ای کاش مدیرعامل باشگاه پاس به جای رسیدگی به انتشار یک واقعیت، به دنبال همان واقعیت باشد که چگونه به سر زبان‌ها افتاده است.

ای کاش مدیرعامل باشگاه پاس، سرمربی و بازیکن خود را به دلیل فحاشی بازخواست می‎کرد و خیلی محترمانه جوابگوی مسائل پیش آمده می‌شد، پس باید یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگران.

چگونه باید الفاظ ناشایست سرمربی و بازیکن تیم پاس همدان را بعد از بازی برابر گیتی‌پسند به تماشاگر معترض از اذهان خود پاک کنیم.

سرمربی جدید پاس از همان بازی اول تمرکز خود را بر روی شعار سکوها قرار داده بود و با کوچک‌ترین شعاری علیه آنها جبهه می‌گرفت.

چگونه حرکت زشت بازیکن فعلی پاس را فراموش کنیم که در لباس راهیان کرمانشاه در فصل گذشته با آن حرکت دست تیم شهرش را تحقیر کرد.

حال همین بازیکن امروز در لباس پاس همدان به تماشاگر تیم شهرش بی‌رحمانه می‌تازد و پدر وی نیز با تبعیت از او با استفاده از الفاظ رکیک تمام قداست پاس را لکه‌دار می‌کند.

پاس یعنی پاکی، استقامت و سرافرازی، اما تمام پاکی این تیم توسط سرمربی و بازیکنش فرو ریخت و دیگر استقامتی هم باقی نمانده که به آن سرافراز باشیم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار