همراه اول
15. فروردين 1395 - 9:59   |   کد مطلب: 26944
فوتبال محلات همدان در ورطه نابودی / زمین‌های خاکی فوتبال هر سال کمتر از پارسال
فوتبال محلات سال‌هاست که در شهر همدان رونق گرفته و هرساله نیز بر تعداد تیم‎ها افزوده می‎شود، اما نبود امکانات مهم‌ترین دغدغه فوتبال محلات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسابقات فوتبال محلات به مانند سالیان گذشته از اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، اما نبود زمین مسابقه و تمرین مهم‌ترین دغدغه مسئولان اجرایی این مسابقات شده است.

مسئولان اجرایی این مسابقات هر ساله بعد از پایان هر دوره هشدارهایی مبنی بر کمبود زمین را به مسئولان شهرداری اعلام داشتند که هر بار با بهانه‌های مختلفی مواجه شد.

زمین‌های خاکی و محلات ورزش همدان عمدتاً خصوصی بوده که با گسترش شهر، صاحبان آن اقدام به ساخت و ساز در ملک قانونی خود می‌کنند و اینگونه می‌شود که سال به سال تعداد زمین‌های خاکی فوتبال در همدان کم می‌شود.

حذف تدریجی زمین‌های خاکی فوتبال، ورزش محلات را در ورطه نابودی کامل قرار داده است و شاید در سال‌های نه‌چندان دور این مسابقات به دلیل نبود امکانات به طور کامل نابود شود.

متاسفانه شهرداری همدان امکانات عمومی را به طور عادلانه در مناطق خود تقسیم نمی‌کند زیرا حاشیه‎نشینان شهری به خوبی از امکانات رفاهی که در  مرکز شهر وجود دارد، بهره‎مند نیستند و تنها کار مثبت شهرداری برای جوانان حاشیه‎نشین‌، همین مسابقات ورزشی محلات بود که با بی‌توجهی شورانشینان در خطر نابودی قرار گرفته است.

سال‎هاست که مدیران ورزش شهرداری همدان خبر از افتتاح مجتمع ورزشی محلات‌ می‌دهند، اما این فاصله وعده تا عمل متاسفانه زیاد شده است و شاید دلیل اصلی آن هم رکود اقتصادی باشد که گریبانگیر شهرداری‌ها شده است.

در سال گذشته 11 زمین خاکی مناطق پل هوایی، حصار، الوند، سیلو، صدر، سرباز، چیت‌سازان، شورین، دیزج، پرسی‌گاز، کاشی و محمدیه مورد استفاده قرار می‌گرفت که در سال گذشته دو زمین منطقه پرسی‌گاز و کاشی به دلیل ساخت و ساز از بین رفت و مسئولان اجرایی کمیته ورزش محلات برای برگزاری مسابقات به ناچار زمین خاکی روستای تفریجان را مورد استفاده قرار دادند.

اما در سال 95 نیز انگار حذف زمین‌های خاکی فوتبال از جغرافیای همدان ادامه‎دار خواهد بود زیرا زمین‌های «صدر» به دلیل ساخت و ساز و زمین منطقه «حصار» به دلیل قرار گرفتن در طرح نیروی انتظامی از گردونه مسابقات حذف خواهد شد و مسابقات به ناچار در هشت زمین برگزار خواهد شد که این موضوع، مشکلات فراوانی از جمله حذف تیم‌های مختلف را در بر خواهد داشت.

متاسفانه زمین‌های فعلی نیز از امکانات مناسب بهره‌مند نیستند و حتی مکانی که تماشاگران بتوانند برای تماشای بازی ساعتی را در آن سپری کنند نیست و همین امر باعث کاهش محبوبیت مسابقات از سوی مردم عادی می‌شود.

شاید دلیل دیگری که بر حاشیه‎های این مسابقات می‎افزاید، عدم فنس‎کشی زمین‌ها باشد زیرا کوچکترین تنش در بازی با ورود هواداران تیم‌ها به بزرگترین مشکل مسئولان برگزاری بدل خواهد شد.

این عوامل نیازمند بازنگری مسئولان ارشد شهرداری و منتخبان مردم در شوراست تا هرچه زودتر به وعده خود مبنی بر راه‌اندازی مجتمع ورزش محلات جامه عمل بپوشانند و از نابودی کامل فوتبال محلات جلوگیری کنند.

نابودی فوتبال محلات به نوعی نابودی کامل فوتبال استان خواهد بود زیرا فوتبالیست‌های نخبه این مسابقات آینده‎سازان فردای فوتبال همدان هستند.

* کار تملک زمین مجتمع ورزشی محلات به اتمام رسیده است

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری همدان با اشاره به مشکلات رخ داده برای زمین‌های خاکی سطح شهر اظهار کرد: متاسفانه زمین‌های خاکی فوتبال محلات عموماً خصوصی بوده که مالکین هم طبق قانون می‎توانند از زمین‌های خود برای ساخت و ساز استفاده کنند.

امیرحسین اسکندریان ادامه داد: وظیفه ما در سازمان ورزش شهرداری نیز ایجاب کرد، مجتمع ورزش محلات را راه‌اندازی کنیم تا مسابقات و تمرین‌ تیم‌های فوتبال محلات بدون هیچ دغدغه‌ای در آن انجام شود.

وی تصریح کرد: کار تملک زمین فوق انجام شده و طرح شهرداری در این مجتمع نیز ساخت 10 زمین خاکی فوتبال است تا مسابقات محلات به صورت متمرکز در آن انجام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار