همراه اول
22. فروردين 1395 - 12:23   |   کد مطلب: 27005
 واگذاری 110فضای ورزشی در سال 95 به بخش خصوصی و هیات های ورزشی در همدان
مدیرکل ورزش و جوانان استان در مجمع عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان افزود: همدانی‌ها در رشته کوهنوردی افتخار زیادی کسب کردند و ورزش کوهنوردی در این استان از جایگاه خوب و قابل احترامی در سطح کشور برخوردار است.

به گزارش همدان ورزش؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان در مجمع عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان افزود: همدانی‌ها در رشته کوهنوردی افتخار زیادی کسب کردند و ورزش کوهنوردی در این استان از جایگاه خوب و قابل احترامی در سطح کشور برخوردار است.

وی تصریح کرد: همدان با داشتن قله‌های مرتفع در رشته کوهنوردی سابقه و پیشینه تاریخی دارد و زنده‌یاد محمود اجل که در علمی‌تر شدن رشته کوهنوردی زحماتی را کشیده، از نام‌آوران همدانی است.

وی اضافه کرد: اولنج و چشمه قصابانی نخستین فاتحان اورست ایرانی از همدان بودند و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری را از این استان در ویترین نام‌آوران ورزش کشور داریم.

رسول منعم ابراز داشت: با ساختن امکانات در دامنه‌های قله الوند و همچنین قله یخچال شرایط خوبی برای صعودهای سراسری وجود دارد و نگاه فدراسیون به همدان به عنوان یک پایگاه خوب برای فعالیت این رشته است.

وی با بیان اینکه رشته سنگنوردی و کوهنوردی در همدان رشد مناسبی پیدا کرده، ادامه داد: این استان یکی از پایلوت‌های مهم در برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در این دو رشته ورزشی به شمار می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد: برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی که از رقابت‌های سطح بالای محسوب می‌شود به میزبانی همدان به دلیل داشتن سخت‌افزار مناسب و برگزاری موفق دوره‌های قبل بوده است و امیدواریم فدراسیون در سال آینده نیز توجه ویژه ای به همدان داشته باشد.

وی در ادامه گفت: برگزاری مجمع از مفاد اساسنامه هیات های ورزشی است و هر سال حداقل یک بار باید برگزار شود که در برخی از موارد شاهد کوتاهی در برخی رشته ها هستیم.

منعم در ادامه تصریح کرد: بحث استعدادیابی از مهمترین محورهای اداره کل ورزش و جوانان است که در سال جاری بودجه بیشتری را در این رابطه اختصاص داده ایم.

وی مهمترین اولویت ورزش استان را حمایت و توجه ورزشکاران مستعد استان دانست و گفت: به منظور حمایت از ورزشکاران مطرح و مستعد کمیته مستعدین شرکت‌کننده المپیک ریو در استان تشکیل شد و خوشبختانه خانم جامه بزرگ موفق شد نخستین سهمیه المپیک را برای استان کسب کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: در کمیته مستعدین شرکت‌کننده المپیک ریوی استان 11 رشته ورزشی و 18 قهرمان تاکنون شناسایی شده‌اند و برای کسب سهمیه به 17 ورزشکار دیگر امیدواریم.

وی ادامه داد: قهرمانان شناسایی شده در این کمیته از دی ماه مورد حمایت مالی اداره کل ورزش و جوانان قرار دارند و زیرساخت لازم به منظور پیگیری تمرینات آنان فراهم می‌شود.

منعم با اشاره به برقراری ارتباط نزدیک با فدراسیون‌های رشته‌های شناسایی شده، بیان کرد: به منظور ایجاد انگیزه در ورزشکاران مستعد استان در محل اردو‌ها حضور می‌یابیم و از این ورزشکاران تجلیل می‌کنیم.

وی در مورد بحث در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی از جمله دغدغه های ما در شورای معاونین بوده است و جلسات زیادی در این رابطه برگزار شده است و بزودی پس از بررسی و برطرف نمودن برخی موارد دستورالعمل استفاده از این سالن ها مشخص و ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه به هیات های ورزشی استان همدان گفت: هم اکنون 31 هیات ورزشی استان همدان دارای فضای اختصاصی هستند و از آنها خواسته ایم در رشد ورزش بویژه استعدادیابی فعالیت لازم را داشته باشند

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در حال حاضر 73 فضای ورزشی به بخش خصوصی و هیات های ورزشی واگذار شده است و این تعداد در سال 95 به 110 مورد خواهد رسید.

وی گفت: اولویت اول ما در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی در اختیار هیات ها می باشد و در درجه دوم اگر قرار باشد این سالن ها اجاره داده شود باز اولویت با هیات های ورزشی استان ها است.

منعم افزود: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان با در اختیار داشتن سالن اختصاصی باید در بحث استعدادیابی تلاش مطلوبی کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار