همراه اول
22. فروردين 1395 - 12:28   |   کد مطلب: 27006
روزهای سخت هندبال همدان
رئیس هیأت هندبال استان همدان با بیان اینکه از ریاست این هیأت استعفا داده است، مهم‌ترین دلیل استعفای خود را قانون‌گریزی در بخش ورزش استان ذکر می‌کند...

رئیس هیأت هندبال استان همدان با بیان اینکه از ریاست این هیأت استعفا داده است، مهم‌ترین دلیل استعفای خود را قانون‌گریزی در بخش ورزش استان ذکر می‌کند.
مجید مشایخی‌پور در گفت‌و‌گو با همشهری با اشاره به دلایل استعفای خود، می‌گوید: برخی از تصمیم‌گیری‌های مهم و اثرگذار در ورزش استان تحت تاثیر منافع شخصی است.
وی می‌افزاید: هیأت هندبال چند سال است در مزایده اجاره سالن ابن‌سینا شرکت می‌‌کند، اما هربار با اختلافی اندک نسبت به هیأت برنده در مزایده از اجاره این سالن باز می‌ماند. این در حالی است که ما برای تمرینات و برگزاری مسابقات تیم لیگ برتری هندبال به داشتن یک سالن اختصاصی نیاز مبرم داریم.

ضعف مدیریت
رئیس هیأت هندبال استان همدان اظهار می‌کند: یکی دیگر از دلایل استعفای من ضعف در مدیریت ورزش استان است.
وی می‌افزاید: اداره ورزش و جوانان در پاسخ به درخواست من برای کمک به تیم لیگ برتری هندبال این باشگاه گفتند چه لزومی دارد ما در لیگ برتر هندبال تیم داشته باشیم و برای کاهش هزینه‌ها بهتر است سال آینده در لیگ یک یا دو شرکت کنیم.
مشایخی‌پور با اشاره به اینکه همه استان‌ها در تلاش هسستند در لیگ‌های برتر رشته‌های مختلف ورزشی تیمی داشته باشند، عنوان می‌کند: مدیران ورزش استان همدان از ما درخواست می‌کنند تیمی را که با هزار زحمت و با اتکا به بازیکنان و مربیان بومی از لیگ 3 به لیگ برتر آورده‌ایم و امسال با کمترین بودجه و امکانات در لیگ برتر حفظ کرده‌ایم منحل کنیم و در لیگ پایین‌تری به فعالیت خود ادامه دهیم.

سلیقه‌ای عمل کردن مسئولان
رئیس هیأت هندبال استان با اعلام اینکه هیأت هندبال تنها هیأت همدان در رشته‌های توپی است که در لیگ برتر تیم دارد یکی از دلایل استعفای خود را سلیقه‌ای عمل کردن مسئولان ارشد استان در ورزش ذکر می‌کند و می‌گوید: استاندار همدان که ریاست هیأت مدیره باشگاه پاس را بر عهده دارد در ابتدای فصل قول کمک 150 میلیون تومانی را به تیم هندبال این باشگاه داد، اما تا این لحظه که فصل به پایان رسیده و همه تیم‌ها برای فصل جدید برنامه‌ریزی می‌کنند قول ایشان عملی نشده است.
مشایخی‌پور با اشاره به مشکلات تیم هندبال پاس در مسابقات لیگ برتر می‌افزاید: ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم و در بسیاری از مسابقات برای هزینه رفت‌وآمد و اسکان بازیکنان با مشکل مواجه بودیم و حتی در برخی از مسابقات بازیکنان دو شب را در اتوبوس گذراندند؛ این در حالی بود که رقبای ما بیش از یک میلیارد تومان برای تیم‌های خود هزینه کرده بودند و در خلال مسابقات نیز اردوی خارج از کشور برگزار کردند.
وی با اشاره به اینکه هدف ما در لیگ برتر قرار گرفتن در جمع 4 تیم اول جدول و کسب سهمیه باشگاه‌های آسیا بود، عنوان می‌کند: به دلیل عمل‌نکردن هیأت مدیره باشگاه پاس به وعده‌های خود نتوانستیم به هدف خود برسیم؛ اما همین که با همه این مشکلات مالی توانستیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم برای هندبال استان یک نتیجه خوب محسوب می‌شود.

 توجه بیش از حد به فوتبال
مشایخی‌پور با گلایه از توجه بیش از حد مسئولان ارشد استان به رشته فوتبال و تیم فوتبال پاس عنوان می‌کند: رشته فوتبال و تیم فوتبال پاس به ویترین ورزش استان تبدیل شده است. همه مسئولان استان برای در دید قرار دادن اقدامات خود همه بودجه‌ها را به این تیم اختصاص می‌دهند و به رشته‌ها و تیم‌های دیگر استان توجه نمی‌کنند؛ این در حالی است که این تیم با اتکا به بازیکنان گران‌قیمت غیر بومی و صرف هزینه‌های سنگین هیچ موفقیتی برای ورزش همدان نداشته است، اما تیمی مانند تیم هندبال پاس که با اتکا به بازیکنان و مربیان بومی در لیگ برتر حضور دارد مورد بی‌مهری مسئولان قرار می‌گیرد.
وی اضافه می‌کند: مسئولان حتی برای جذب حامی مالی نیز بین فوتبال و هندبال تبعیض قائل می‌شوند و در حالی که ما برای تیم هندبال پاس حامی مالی جذب کردیم هیأت مدیره ورود کرد و به حامی مالی گفت به جای تیم هندبال باشگاه پاس از تیم فوتبال این باشگاه حمایت کند.

فضای اختصاصی؛ نیاز هندبال
رئیس هیأت هندبال همدان با بیان اینکه هنوز مدیرکل ورزش و جوانان استان با استعفای وی موافقت نکرده و همچنان به کار خود در این هیأت ادامه می‌دهد، در رابطه با اولویت‌های هیأت هندبال در سال جدید می‌گوید: چه با استعفای من موافقت نشود و چه با استعفای من موافقت شود و فرد دیگری سکان هدایت هندبال همدان را بر عهده بگیرد، مهم‌ترین نیاز این رشته ورزشی در سال جدید داشتن سالن اختصاصی است.
مشایخی‌پور ادامه می‌دهد: در سال گذشته تیم لیگ برتری ما به دلیل نداشتن سالن اختصاصی هر 3 روز یک بار تمرین می‌کرد و برای میزبانی از مسابقات لیگ و اجاره سالن نیز مشکلات زیادی را متحمل می‌شدیم. از سوی دیگر در چند سال اخیر مدارس هندبال در سطح استان به تربیت علاقه‌مندان بسیاری پرداخته‌اند و حالا این ورزشکاران برای ادامه مسیر حرفه‌ای خود نیاز به سالن دارند که متأسفانه هیأت از داشتن آن محروم است.
وی با اشاره به اینکه با شرایط موجود بعید است تیم هندبال پاس همدان در لیگ برتر شرکت کند، می‌افزاید: فصل جدید لیگ برتر هندبال از شهریور آغاز می‌شود، اما ما هنوز مطالبات سال گذشته بازیکنان و مربیان را پرداخت نکرده‌ایم. اگر قرار باشد در لیگ برتر شرکت کنیم مسئولان و اعضای هیأت مدیره باشگاه پاس باید از همین الان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند؛ هرچند باشگاه پاس همچنان مدیرعامل خود را نشناخته است و توسط سرپرست اداره می‌شود و سرپرست باشگاه هم برای اخذ چنین تصمیم‌های مهمی معذوریت دارد.

نویسنده: محمد حسامی خبرنگار همشهری -همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار