همراه اول
10. مرداد 1395 - 10:35   |   کد مطلب: 27738
المپیک ریو منتظر بانوان ایرانی/حجاب بانوان ایرانی زیر ذره بین رسانه های خارجی
با توجه به نزدیکی شروع بازی های المپیک ریو 9 بانوی ایرانی که سهمیه حضور در این میدان بزرگ ورزشی را کسب کرده اند باید در این روز ها آماده سفر به کشور برزیل باشند.

به گزارش همدان ورزش به نقل از سایت خبری زنان قم،  سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک از روز پانزدهم مردادماه در شهر ریودوژانیرو برزیل افتتاح خواهد شد و ایران در این دوره از رقابت‌ها با 63 ورزشکار در 14 رشته کشتی (آزاد و فرنگی)، وزنه‌برداری، دوومیدانی، تکواندو، تیراندازی، تیروکمان، بوکس، جودو، شنا، والیبال، دوچرخه‌سواری، تنیس روی میز، قایقرانی و شمشیربازی حضور خواهد داشت.

در این دوره از رقابت‌ها زنان ورزشکار ایران با کسب 9 سهمیه المپیک رکورد بیشترین حضور زنان ایرانی را در تاریخ المپیک تاکنون زده‌اند. کیمیا علیزاده، لیلا رجبی، نجمه خدمتی، مه‌لقا جام‌بزرگ، گلنوش سبقت‌الهی، زهرا نعمتی، ندا شهسواری، مهسا جاور و الهه احمدی ملی‌پوشان زن کشورمان در این رقابت‌ها هستند که در رشته‌های تیراندازی، دو و میدانی، پینگ‌پنگ، قایق‌رانی و تکواندو به رقابت می‌پردازند.

این در حالی است که بانوان ایرانی برای اولین بار نیست که در صحنه های بین الملی ورزشی به میدان می روند و در گذشته هم ثابت کرده اند که بانوان ایرانی هم می توانند در آوردگاه های ورزشی جهانی در سکوهای قهرمانی بایستد اما چیزی که در این بین مهم است داشتن حجاب و آن تربیت ایرانی اسلامی می باشد.

از همین رو هنوز هم مردم ایران مخصوصا بانوان ایرانی اقدام سمیه حیدری قهرمان پنج دوره از مسابقات کشوری جودو و تیم ملی فوتسال بانوان ایران را که در سال های قبل در هنگام قرار گرفتن بر روی سکوی توزیع مدال را فراموش نکرده اند.

این عمل بانوان ایرانی مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفتم و حتی بعد از ارسال نامه ای از دفتر مقام معظم رهبری مجدد این اقدام شایسته بانوی قهرمان از سوی ایشان  در دیدار با قهرمانان مسابقات آسیایی و پارا آسیایی مورد تمجید قرار گرفت.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند : آن خانم جوانی که با چادر میرود روی سکوی قهرمانی، نشان میدهد که در مقابل هجمه‌های قابل رؤیت و غیر قابل رؤیت که به این‌چنین کاری در دنیا از سوی مراکز ضدّ فرهنگ و ضدّ دین و ضدّ عصمت و پاکیزگی صورت میگیرد، مقاوم است، این خانم یک شخصیتی از خود نشان میدهد؛ یعنی در واقع ملّت خود را معرّفی میکند.

بانوان ایرانی همواره در میادین ورزشی با حفظ تمامی علایق خود خوش درخشیده اند و به دنیا ثابت کرده اند که حجاب مانعی برای پیشرفت نخواهد بود از این رو همواره در مسابقات ورزشی بین المللی نگاه خاص و ویژه ای به شرکت کنندگان ایرانی وجود دارد و رسانه ها و خبرنگاران نیز با جذابیت خاصی مسابقات را دنبال می کنند.

این موضوعات در حالی مطرح می شود که این بانوان ارزشی همواره مقام های خوبی را نیز برای ورزش کشورمان به ارمغان می آوردند المپیک و پاراالمپیک گذشته نمونه بارزی است از درخشش همین بانوان ایرانی که با حفظ ارزش ها پا در میادین بین المللی گذاشتند.

بسیاری از کشورهای توسعه یافته با سرمایه گذاری های عظیم در حوزه ورزش زنان و همچنین بدون هیچگونه محدودیتی نمی توانند حتی یک سهمیه نیز در المپیک داشته باشند،اما این  بانوان ایرانی با تکیه بر قابلیت های فردی خود و حمایت های خانواده هایشان خوش درخشیده اند.

البته بیان این موضوع نیز مهم است که در سال های اخیر فدارسیون های مربوطه  در داخل کشور به اهمیت جایگاه زنان پی برده اند و بر این اساس توجه خاصی را به این مسئله دارند،برخی از استان های کشور نیز در بخش بانوان فعالیت های ویژه ای را دارند .

به هر حال ورزشکاران ایرانی در تمامی صحنه های بین المللی خوش درخشیده اند و به عنوان یک بانوی ایرانی کامل تصویر متفاوتی را به سایر کشورها که ارزشی برای مقام زن قائل نیستند به رخ کشیده اند، مطمئنا در دیدگاه مردم ایران نیز حفظ ارزش های اسلامی بالاترین مقام را دارد و این نوع کارها همراه با کسب مدال های رنگارنگ می تواند مسیر زندگی عده ای را متحول سازد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار