همراه اول
16. مرداد 1395 - 7:55   |   کد مطلب: 27805
پروازی از همدان تا هندوستان برای پرآوازه کردن نام ایران/ پاراگلایدر در همدان 15 ساله شد
به مناسبت پانزدهمین سالگرد ورود ورزش پاراگلایدر به استان همدان، نگاهی اجمالی به دو دهه فعالیت این ورزش هیجان انگیز می اندازیم.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش؛ در اوایل سال 1380 هجری شمسی نخستین پاراگلایدر توسط مرحوم دکتر مالمیر وارد همدان شد و وی به عنوان اولین ورزشکار پرنده همدانی از این وسیله استفاده کرد.

در سال 1381 به همت  رضا سرمد و  ایزدی نخستین باشگاه پروازی همدان، به نام عقاب الوند تاسیس شد، تا علاقه مندان به این رشته بتوانند به راحتی در این ورزش شاد و مفرح به فعالیت بپردازند.

استان همدان دارای سه سایت پروازی است که این سه سایت با توجه به شرایط مساعد ویژه پروازی، در محدوده ی شهرستان های تویسرکان، ملایر و اسدآباد مشغول به کار می باشند.

سایت شهرستانه که در نزدیکی تویسرکان قرار دارد به هیچ عنوان برای افراد مبتدی قابل استفاده نمی باشد و این افراد باید به سایت اسدآباد در بخش آقایان و سیاه کمر واقع در جاده ملایر به منظور استفاده بانوان مراجعه کنند.

همدان از لحاظ سطح بندی در بین استان های غرب کشور، در بالاترین لول ورزش های هوایی قرار دارد اما  از نظر تعدد ورزشکاران استان های کرمانشاه و کردستان پیش تاز این رشته هستند.

در استان همدان حدود یک صد ورزشکار آموزش های لازم جهت پرواز با پاراگلایدر را گذرانده اند که اکثر این افراد در روزهایی که شرایط مناسب پرواز وجود داشته باشد به سایت ها مراجعه کرده و از آنها جهت انجام ورزش مورد نظر استفاده می کنند.

تجهیزات این رشته ورزشی در سال 1382 رسما وارد همدان گردید تا به همت دوستداران این رشته ورزشی دومین دوره مسابقات پارگلایدر، بخش مسافت، در سال 84 به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران، همدان برگزار گردد.

آقای رضا سرمد که از پیشکسوتان این رشته ورزشی در همدان به حساب می آید برای نخستین بار در سال 86 موفق گردید تا از سایت شهرستانه با ارتفاع گیری 5800 پا و بعد از دوساعت و نیم پرواز بر بلندای آسمان همدان به پرواز در بیاید.

وی که اکنون به عنوان یکی از بزرگان این رشته شاد و مفرح در همدان به حساب می آید در سال 85 نیز توانسته است عنوان پنجمی کشور را در کارنامه ورزشی خود به ثبت برساند.

همچنین یک تیم 5 نفره نیز از همدان در کشور ترکیه حضور پیدا کرد تا بتوانند ضمن کسب تجربیات بیشتر مقدمات سفر به کشور هندوستان را نیز فراهم آورند.

این تیم موفق گردید در سال 87 پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در خاک هندوستان به اهتزاز در بیاورد.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
پروازی از همدان تا هندوستان برای پرآوازه کردن نام ایران/ پاراگلایدر در همدان 15 ساله شد

دیدگاه شما

آخرین اخبار