همراه اول
5. بهمن 1395 - 8:34   |   کد مطلب: 29080
گزارشی از زنگ ورزش مدارس در زمستان های سرد همدان
در همدان اکثر مدارس سالن های سرپوشیده دارند و مدارسی هم که امکانات نداشته باشند می‌توانند از سالن‌های سرپوشیده که متعلق به آموزش‌وپرورش است استفاده کنند که کمتر کسی این کار را انجام می‌دهد چون تردد دانش آموزان مشکل است .

به گزارش همدان ورزش؛ با فرارسیدن فصل سرما در کل کشور و علی‌الخصوص  استان همدان که سرماهای طاقت‌فرسایی را طی می‌کند و هوای خشن و خشکی دارد هرکسی به فکر رعایت کردن اصول این فصل است که با سرما خوردن و بهبود او در این استان سرد سیری و هوای خشک آن مشکل است .

 

 

دغدغه ورزشکاران در این فصل به دودسته تقسیم می‌شود ورزشکاران حرفه‌ای که دغدغه آن‌ها کمتر است و کمتر دچار مشکل می‌شوند اما در سطح سلامت عمومی تمام افراد باید یک سری قواعد و اصول را رعایت کنند .

 

 

دغدغه ورزشی علاوه بر ورزشکاران دبیران ورزشی مدارس را نیز شامل می‌شود که در این زمینه با حمید حیدری دبیر ورزشی مدرسه حیات امنایی حافظ به گفتگو نشستیم .

 

 

حمید حیدری در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهار داشت: اولین مشکل با ورود سرما به استان شامل مدارسی می‌شود که سالن سرپوشیده ندارند و فعالیت‌های ورزشی خود را مجبور هستند در محیط‌های سرباز انجام دهند .

 

 

وی ادامه داد: سرمای همدان برای تمام دانش آموزان بخصوص در مقاطع پایین مشکل‌ساز است و فعالیت آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد مثلاً خود من دانش‌آموزی دارم که تنگی نفس دارند و حتماً باید در مکان سرپوشیده فعالیت کند .

 

 

دبیر ورزش همدانی بیان داشت : خوشبختانه در همدان اکثر مدارس امکانات دارند و مدارسی هم که امکانات نداشته باشند می‌توانند از سالن‌های سرپوشیده که متعلق به آموزش‌وپرورش است استفاده کنند که کمتر کسی این کار را انجام می‌دهد چون تردد دانش آموزان مشکل است .

 

 

وی با اشاره به تحرکات دانش آموزان در فصول سرد سال گفت: راهکارهایی برای تمام دانش آموزان هست که در زنگ‌های ورزش از غذاهای گرم و لباس‌های ورزشی مناسب استفاده کنند و می‌توانند در کلاس خود نرمش‌ها را انجام دهند که فعالیت‌های بدنی آن‌ها انجام‌شده باشد و در صورت نبود امکانات به ورزش‌هایی همچون شطرنج بپردازند .

 

 

حیدری عنوان کرد: نگرانی والدین دانش آموزان برای زنگ‌های ورزش قابل‌درک است و باید به آن‌ها حق داد که حساسیت روی این موضوع داشته باشند زیرا با سرما خوردن آن‌ها یک دانش‌آموز به مدت چند جلسه از درس‌ها و تکالیفش دور می‌شود و برگرداندن آن‌ها به حالت اول مشکل است و زمان زیادی می‌برد .

 

 

مربی باتجربه همدانی تصریح  کرد: دادن نوشیدنی‌های گرم برای دانش آموزان و خوردن صبحانه‌ای سرشار از کربوهیدرات و اهمیت والدین به تغذیه دانش آموزان به‌خصوص در روزهایی که ورزش دارند بهترین کمک خانواده به دبیرهای ورزش می‌تواند باشد .

 

 

در همین زمینه با جعفري معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره كل آموزش‌وپرورش استان همدان به گفتگو نشستیم .

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره كل آموزش‌وپرورش گفت: خوشبختانه در استان همدان ما مشکل نیروی انسانی در زنگ‌های ورزش خیلی کم داریم و این‌یک نکته مثبت برای دانش آموزان است و اکثردبیران متخصص هستند و مرتبط با رشته خود کار می کنند .

 

 

جعفری  ادامه داد: علاوه بر نیروی انسانی برای ورزش نیاز به فضای ورزشی است که در استان همدان هم با توجه به اینکه سردسیر و هوای نسبتا سردی را در فصل زمستان داریم باید حتما فضاهای ورزشی سربسته وجود داشته باشد که خوشبختانه استان همدان به این لحاظ دارای رتبه خوبی است و نزدیک به 100 سال ورزشی در سطح مدارس وجود دارد .

 

 

وی با اشاره به اینکه ورزش در هوای سرد هم فواید خود را دارد اما باید با رعایت یک سری اصول همراه باشد تصریح کرد: ورزش در هوای سرد برای دانش آموزان مشکل است و اکثر مدارس در سطح استان دارای سالن سرپوشیده برای نرمش هستند و اگر هم سالن نداشته باشند می توانند از سالن های در سطح شهر استفاده کنند. 

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار