همراه اول
28. فروردين 1397 - 12:19   |   کد مطلب: 29081
غربت پژو هشگران ورزشی نشان از کم توجهی مسئولین دارد / عدم حمایت سران ورزش کشور از کتب علمی - ورزشی
در ایران شاهد ترجمه کتبی هستیم که بدون اجازه از نویسنده آن کتاب به ترجمه آن پرداخته اند و این کار گنجینه و سطح علمی کشور و دانشگاه های ما را ضعیف می کند و اعتبار ملی زیر سوال می رود .

 

 

مرتضی قدرتی مولف چندین کتب ورزشی در زمینه بدنسازی و مدرس فدراسیون در این خصوص  به خبرنگار همدان ورزش گفت؛ دو کتاب دردست ویرایش و ویراستاری دارم و یک کتاب از سوی فدراسیون بدنسازی در دست چاپ دارم

 

وی بیان داشت: بخشی از فرهنگ سلامت جامعه ما رابطه تنگاتنگی با کتاب های ورزشی و سلامت دارد و در حقیقت می توان گفت کتب ورزشی باعث رشد و توسعه اقتصاد ورزشی می شوند .

 

مدرس فدراسیون بدنسازی اظهار داشت: ما باید مقایسه ای را با کشورهای در حال توسعه و جهان سوم بیندازیم و بعد متوجه می شویم فرهنگ کتابخوانی در کشورهای جهان سوم بسیار پایین است . در کشور ما ایران همان طور که می دانید مردم نگاه کردن به تلویزیون و .... را به خواندن کتاب ترجیح می دهندو در ایران ما اصلا کتابخانه ورزشی نداریم و در این صورت مردم از سلامت به دور خواهند بود .

 

عدم دسترسی مطلوب به کتب و منابع

 

مربی با تجربه همدانی بحث عدم دسترسی مطلوب به کتب و منابع را مشکل رایج نویسندگان ورزشی و تمام نویسندگان دانست و بیان داشت : یک نویسنده باید حداقل حدود 20 تا 30 کتاب را بخواند تا بتواند چکیده ای از آن را در کتاب خودش بیاورد .

 

وی ادامه داد: علاوه بر آن فرد باید خود را به روز کند و اطلاعات آنلاین داشته باشد اگر به عنوان یک منبع و رفرنس باشد .

 

مدرس همدانی با بیان اینکه به جرات می توانم بگویم سالانه حدود 4 تا 5 میلیون هزینه خرید کتاب های مورد مطالعه بنده در سال است گفت: متاسفانه در ایران شاهد ترجمه کتبی هستیم که بدون اجازه از نویسنده آن کتاب به ترجمه آن پرداخته اند و این کار گنجینه و سطح علمی کشور و دانشگاه های ما را ضعیف می کند و اعتبار ملی زیر سوال می رود . هر چند به لحاظ اخلاقی در این کار مشکل است .

 

چاپ کتاب برای مولفین مقرون به صرفه نیست

 

مدیر موسسه ورزشی گفت : همان طور که می دانیم چاپ کتاب برای مولفین مقرون به صرفه نیست و باید کتاب را مولفین به ناشر بدهند و امتیاز چاپ هم در اختیار ناشر قرار می گیرد و هزینه کمی به خود نویسنده کتاب پرداخت می شود .  

 

مدرس فدراسیون بدنسازی عنوان کرد: متاسفانه در خود استان ما هم به پژو هشگر ورزشی اهمیتی داده نمی شود و از مسئولان ورزشی استان انتظار می رود که به عنوان یک پژو هشگر حداقل از نویسندگان کتاب های ورزشی یادی کنند .

دیدگاه شما

آخرین اخبار