همراه اول
24. فروردين 1396 - 9:36   |   کد مطلب: 30876
رئیس هیات دوچرخه سواری همدان با اشاره به اینکه اکثر مسئولیت های ورزشی در نگاهی گذار مشخص می کند که چه تعداد افراد غیر ورزشی بر کرسی های ورزشی تکیه زده اند بیان داشت : تمام دستگاه های اجرایی اعم از دانشگاه ها و ادارات و مراکز فرهنگی و ...........و تمام کسانی به نوعی متولی امر ورزش در استان هستند باید کارنامه ورزشی آن ها مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه تعداد افراد غیر ورزشی فضای جامعه ورزش را تنگ کرده اند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به دنبال پاره شدن ریسمان بیکاری در اکثر استان های کشور و افزوده شدن خیل عظیمی از جوانان به جرگه بیکاران در تمام قشرها بر آن شدیم تا گزارشی در خصوص ورزشکاران استان همدان و این قشر جوان که همگی در آستانه ازوداج و یا سن ازدواج آنان گذشته است به گفتگو بپردازیم .

 

حالا که بیکاری بزرگترین معضل کشور و علت عقب گرفتن جوانان از ازدواج و تشکیل خانواده شده است و می توان بیکاری را زیر بنای تمام مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست باید به طور زیر بنایی و کارشناسی به آن پرداخت .

 

استان همدان که در رشته های ورزشی مختلف تقریبا 46 هیات فعال دارد و قهرمانان زیادی را به رویدادهای بزرگی دنیا معرفی کرده است ، در اشتغال این قهرمانان و ورزشکاران دچار مشکل است .

 

به دنبال بررسی معضل بیکاری با مسئولین و تعدادی از هیات های ورزشی به گفتگو پرداختیم 

 

علی ثقفی رئیس هیات دوچرخه سواری همدان که به عنوان یکی از چهره های فعال فرهنگی و ورزشی برای ورزشکاران شناخته شده است به خبرنگار ما گفت: بحث ورزشکاران و این قشر فعال باید بیشتر از کانال سیستم ورزش و اداره کل ورزش و جوانان انجام شود ، همان طور که همه می دانیم در همدان چه مقام آوران و قهرمانانی داریم که می توانند به عنوان مربی در دانشگاه ها و دیگر ادارات مشغول به کار شوند اما متاسفانه در اکثر ادارات دولتی کسانی تکیه بر کرسی زده اند که آشنایی زیادی با ورزش و ورزشکار ندارند و کارنامه ورزشی درخشانی برای آنان نیست .

 

 

 دستگاه ورزش باید سمبل باشد

 

وی ادامه داد: در استان همدان تا به حال شاهد به کارگیری ورزشکار و قهرمانی از سوی اداره کل ورزش نبوده ایم و یا اگر بوده به حدی کم بوده است که در ذهن ها باقی نمانده است و در حال حاضر ما وقتی وارد سیستم ورزش می شویم می بینیم که درپرداخت حقوق کارمندان قراردادی خود با مشکل مواجه است و نمی تواند هزینه ها را پرداخت کند .

 

ثقفی با اشاره به اینکه دستگاه ورزش باید استخدام ورزشکاران را در اولویت قرار دهد افزود: دستگاه و مجری ورزش در هر استانی باید سمبل ورزش و ورزشکار باشد و حداقل انتظاری که از این مجموعه داریم حضور افرادی است که فضای ورزشی و حداقل خصوصیات یک ورزشکار را داشته باشند و من نوعی وقتی وارد این مجموعه می شوم حداقل با یک فرد سیگاری مواجه نباشم اما متاسفانه شاهد حضور کسانی هستیم که از سلامت جسمی برخوردار نیستند .

 

 

رئیس هیات دوچرخه سواری همدان افزود: در این هیات خوشبختانه ما توانستیم یک نیروی جوان را با بیمه مشغول به کار کنیم و یکی از دوچرخه سواران فعال نیز در دانشگاه مشغول به کار شدند که جای خوشحالی دارد .

 

 

افراد غیر ورزشکار فضا را برای جامعه ورزش تنگ کرده است

 

وی با اشاره به اینکه اکثر مسئولیت های ورزشی در نگاهی گذار مشخص می کند که چه تعداد افراد غیر ورزشی بر کرسی های ورزشی تکیه زده اند بیان داشت : تمام دستگاه های اجرایی اعم از دانشگاه ها و ادارات و مراکز فرهنگی و ...........و تمام کسانی به نوعی متولی امر ورزش در استان هستند باید کارنامه ورزشی آن ها مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه تعداد افراد غیر ورزشی  فضای جامعه ورزش را تنگ کرده اند .

 

 

در ادامه با کریم بختیاری رئیس هیات رزم آوران به گفتگو پرداختیم.

 

وی در خصوص اشتغال جوانان به خبرنگار ما گفت: اکثر ورزشکاران در رشته های رزمی دانشجو هستند و بعد از اتمام تحصیلات با مشکل اشتغال مواجه می شوند و وقتی که از سربازی برمی گردند این مشکل به اوج خود می رسد ، در کل می توان گفت 20 درصد شغل آزاد دارند و ده درصد مشغول به کار هستند و نیمی از آنان نیز بیکار هستند .

 

مسعود بنوان دبیر هیات دو و میدانی استان همدان به خبرنگار ما گفت: در رشته ورزشی دو و میدانی اکثر ورزشکاران در رده های سنی پایین قرار دارند و در رده بزرگسالان وقتی که از خدمت برمی گردند به مشکا اشتغال برمی خورند و به همین دلیل از ورزش خارج می شوند و در کل می توان گفت معضل بیکاری گریبانگیر کل کشور است و ورزش هم از این معضل جدا نیست و ما فقط در ورزش حرفه ای و رشته هایی مثل فوتبال و والیبال به لحاظ ریال شاهد رشد هستیم و ورزشکاران حرفه ای این رشته ها مشکل ندارند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار