همراه اول
4. خرداد 1396 - 8:23   |   کد مطلب: 31391
انتظارات ورزشکاران همدانی از بانوی فاتح اورست در شورای شهر؛
بانوی ورزشکار همدانی صدای رسای ورزشکاران باشد
پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان های کشور برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان های کشور برگزار شد .

 

در پایان در شهر شهر همدان 11 نفر راه یافته به شورای شهر اسلامی انتخاب شدند که رضوان سلماسی به عنوان سمبل بانوی ورزشکار از جامعه ورزشی استان با 17186 رای در شورا حضور یافت.

 

رضوان سلماسی که به عنوان بانوی فاتح اورست شهرت دارد و در اکثر رشته های ورزشی دستی دارد  متولد سال 1347 است او نزدیک به بیست سال است که به طور جدی کوهنوردی کار می کند.

البته به گفته خودش از سن 13 سالگی به کار طبیعت گردی و کوهپیمایی مشغول بوده است، اما از سال 73 به طور جدی ورزش حرفه ای را آغاز کرده است.

 

این کوهنورد پرافتخار و ارزشمند کشورمان در کار فرهنگی نیز فعالیت هایی دارد  و در آموزش و پرورش تدریس می کند.

 

او همچنین در زمینه تدریس کوهنوردی با دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال همکاری است و در هیات کاراته همدان نیز به عنوان نایب رئیس بانوان مشغول به فعالیت بوده است .

 

 

بزرگ بانوی فاتح اورست

 

 

وی در سال 84 همراه با 6 کوهنورد از سراسر کشور برنامه سراسری صعود به اورست را در دستور کار خود قرار داد  و در این صعود یک کوهنورد از ملایر، یک کوهنورد از سیستان و بلوچستان، یک کوهنورد از الیگودرز و سه کوهنورد از تهران حضور داشتند و این برنامه صعود مختص 20 نفر بود که هفت نفر از آن ها را بانوان کوهنورد تشکیل می دادند.

 

 این صعود در فصل بهار انجام شد که آغاز حرکت از ایران تا بازگشت به کشورمان 90 روز به طول انجامید.

 

به دنبال حضور بانوی نامدار همدانی در شورای شهر همدان و چشم همه ورزشکاران این شهر به فعالیت های وی با تنی چند از مربیان و ورزشکاران نخبه به گفتگو پرداختیم تا انتظارات خود از نماینده ورزشی استان در شورای شهر را بیان کنند .

 

معصومه سلیمانی کاندیدای جوان شورای شهر همدان

 

معصومه  سلیمانی بانوی فعال و با تلاش مادستانی به خبرنگار ما گفت :امیدوارم با حضور وی  که خودشان از ورزشکاران و مربیان نامی استان هستند  عرصه برای حضور بانوان ورزشکار  همدانی در مسابقات ملی و بین المللی بیشتر باز شود و حرفی برای گفتن داشته باشند .وی ادامه داد: دختران ورزشکار همدانی چه در مسابقات تیمی مثل والیبال و چه در مسابقات انفرادی مثل تیراندازی ثابت کردند که میتوانند  حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

سلیمانی بیان داشت : امیدوارم خانم سلماسی به نمایندگی از بانوان و جوانان  سعی کنند  تا همدان نه فقط در این دو رشته بلکه با حمایت و ایجاد تسهیلات در سایر رشته های ورزشی  هم شاهد بالندگی دختران ورزشکار باشد .

 

این فعال مدنی که چهره ای شناخته شده برای قشر جوان کهن شهر همدان است در پایان گفت: امیدواریم برخی از رشته ها مثل سوارکاری که باشگاه آن  خارج شهری و دور از دسترس  است به سطح شهر آورده شود  و قابل استفاده  برای همه علاقه مندان حتی در مناطق حاشیه ای شهر شود .

 

بانوی فعال همدانی اظهارداشت : برای خانم سلماسی آرزوی موفقیت میکنم و به عنوان یه کاندیدای جوان شورای شهر در کنار ایشان خواهم بود و هرجا کاری از دستم بربیاد در کنار خانم سلماسی که زمانی از شاگردان وی هم بودم برای اعتلای ورزش بانوان انجام خواهم داد.

 

رئیس هیات دوچرخه سواری شهرستان همدان

 

وحید شانیان ضمن تبریک به سرکار خانم سلماسی و سایر اعضای جدید محترم شورای شهر همدان به جهت برگزیده شدن از طرف مردم گفت: از طرف اینجانب باعث خرسندی و افتخار است که در بین منتخبین این دوره از جوانان و ورزشکاران نیز حضور دارند .

 

وی ادامه داد: قطعاً این یک فرصت برای جامعه جوان و ورزش می باشد و امیدوارم در تصمیم گیری های شهری توجه به این قشرها در دستور کار این بزرگواران قرار بگیرد و کارهای زیر ساختی بر اساس حوزه اختیارات شهرداری انجام شود .

 

شانیان تصریح کرد: امید دارم سرکار خانم سلماسی که از جامعه ورزشی همدان می باشند نگاه ویژه ای به هیئت دوچرخه سواری داشته باشند و طرح های همگانی و تشویقی دوچرخه سواری که بنده بارها به مدیران شهرداری ارائه دادم و نتیجه ای نداشته است را به کمک وی  به انجام رسانیم .

رئیس هیات دوچرخه سواری شهرستان عنوان کرد: دوچرخه سواری صرفاً یک ورزش حرفه ای نیست نگاه ما نگاه درمانی است به دوچرخه ، دوچرخه درمان ترافیک ، درمان افسردگی ، درمان بسیاری از بیماری ها و معضلات جامعه شهری امروزیست.

 

شانیان در پایان افزود: در حال حاضر شهرداری ها در کشور به این نتیجه رسیده اند که دوچرخه یک ابزار مهم برای پیشبرد اهداف ترافیکی ، نشاط جامعه ، سلامتی و... می باشد . اینجانب و مجموعه دوچرخه سواری آمادگی داریم همکاری های لازم را با مجموعه شورای شهر و شهرداری در زمینه های مذکور داشته باشیم . یادآوری می کنم قسمت مهمی از وظیفه هیئت دوچرخه سواری بحث همگانیست که می تواند به عنوان یک هماهنگ کننده در دستگاه های متولی کارهای بزرگی در این زمینه به انجام رساند .

 

راضیه خدابنده لو نایب رئیس هیات تکواندو همدان

 

خدابنده لو با تبریک به وی و آرزوی موفقیت به خبرنگار همدان ورزش گفت: امیدوارم که اوضاع ورزش استان بخصوص در بخش بانوان با وجود وی  و کمکهاشون خیلی بهتر از قبل شود .

 

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که یکی از اعضای منتخب شورای این دوره از بین ورزشکاران بنام استان و یک ورزشکار خانم هستند،انتظار دارم ازاین به بعد یه نگاه ویژه تری به ورزش بانوان داشته باشند چرا که خود ایشون‌ مربی این بخش بودند و میدونند که ما ورزشکاران خوب و با استعدادی در بخش بانوان در استان داریم ولی بخاطر یک سری از مشکلات بخصوص مشکلات مالی درخصوص اعزام تیم ها و تشکیل اردوهای آماده سازی بازیکنان جهت اعزام به مسابقات کشوری و هزینه های هنگفت  جهت شرکت در لیگ های کشوری و نبود اسپانسر حضور کمرنگ تری نسبت به استانهای دیگه در کشور داریم.


از ایشون خواهش میکنم که نماینده ما ورزشکاران استان در شورا باشند .

 

فاطمه علیزاده مربی تکواندو کار همدانی

 

علیزاده ضمن تبریک و ابراز خوشحالی به خبرنگار ما گفت: انتظاراتی که داریم در مرحله اول  بیمه کردن مربیها است و  هم اینکه  بودجه ای به ورزش بانوان اختصاص بدهند  که  وقتی ورزشکاران می خواهند اعزام شوند   مسابقه  برای تهیه یک  ماشین یا یک  اعزام معمولی با مشکلات زیادی روبرو نشوند .

 


وی  تعداد سالن های رزمی استان همدان به خصوص برای بانوان را اندک دانست و گفت: ا میدواریم مسئولین توجه ویژه ای به این امر داشته باشند چرا که جامعه رزمی همدان آمار بالایی دارد .

 

محمد باقر ابراهیمی سوارکار باتجربه و فعال ورزشی

 

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : ضمن تبریک به بانوی فاتح اورست امیدواریم که به عنوان نماینده قشر ورزشکاران توجه ویژه ای به تمام رشته های ورزشی داشته باشند و صدای رسای  ورزشکاران در شورا باشند.

 

وی ادامه داد: امیدواریم که کسانی که در راس هیات های ورزشی قرار دارند همگی ورزشکار و وقت کافی بریا صرف کردن در آن رشته ورزشی را داشته باشند .

 

سوارکار باتجربه بیان داشت : متاسفانه در برخی از شهرستان ها شاهد افرادی بر مستند مسئول هیات هستیم که علاقه و زمان زیادی صرف آن رشته ورزشی نم یکنند و این باعث دلزدگی و از بین رفتن اشتیاق جوانان و ورزشکاران می شود که امیدواریم توجه ویژه ای به این امر داشته باشند .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار