همراه اول
24. خرداد 1396 - 12:38   |   کد مطلب: 31604
استعفا پشت استعفا /خداحافظی برقعی تنها بعد از 6 ماه ریاست / پشت پرده ماجرا چه مي‌گذرد؟
انگار استعفای رؤسای هیأت‌ بدمینتون در همدان به یک اپیدمی تبدیل شده است که در فاصله کمتر از یک سال دو رئیس از سمت خودشان در این هیأت استعفا می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، درست در اواسط سال گذشته بود که سهم‌الدین حیدری رئیس وقت هیأت بدمینتون از سمت خودش استعفا کرد تا یک سرپرست جدید ادامه دهنده راهش باشد. اما نکته‌ای که مشخص نیست ابهام در استعفای حمیدی بود که چرا او به یک باره از بدمینتون رفت و بدون سر و صدا و در سکوت کامل خبری جدا شد.

اما این ابتدای کار اپیدمی استعفا در هیأت بدمینتون نبود و قبل از او نیز دبیرش برای خلاصی از موضوعاتی دست به دامان استعفا شد و حمیدی به ناچار دبیر دیگری را انتخاب کرد و دست آخر خودش هم به ناچار راه استعفا را در پیش گرفت، و اما آبان‌ماه سال گذشته بود «کاظم برقعی» به به عنوان تنها کاندیدای احراز پست ریاست هیأت بدمینتون با کسب همه 17 آرای مأخوذه به عنوان رئیس چهارساله این هیأت انتخاب شد.

ولی انگار عمر این ریاست تنها 6 ماه بیشتر دوام نداشت و "کاظم برقعی" نیز استعفای خودش را تقدیم فدراسیون بدمینتون کرد و عطای کار را به لقایش بخشید و پشت بند آن نیز دبیر این هیأت "علیرضا صفی‌زاده" هم استعفای خود را اعلام و او هم به عنوان چهارمین مستعفی هیأت بدمینتون طی دو سال گذشته معرفی شد.

پشت پرده ماجرا چیست؟

به نظر می‌رسد استعفا در هیأت بدمینتون همدان دو دلیل دارد که دلیل اول آن مشکلات سالن تخصصی است و دلیل دوم وجود افرادی خاص در تصمیم‌گیری هیأت؛ البته دلیل دوم حسابی به دلیل اولی می‎چربد و این موضوعی است که قطعاً این ورزش را در همدان به سمت قهقرا می‎برد.

یکی از اعضای فعلی هیأت که نخواست نامش منتشر شود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به طور حتم مشکلات سالن اختصاصی یکی از دلایل اصلی اپیدمی استعفا در بدمینتون همدان است اما در این میان نباید از پاره‌ای از مشکلات دیگر چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: اختلافات داخلی هیأت بلای جان شده است و افرادی خاص اجازه کار را نمی‌دهند و دوست دارند که حرف، حرف آنها باشد، همین امر یکی از دلایل سخت شدن کار در بدمینتون همدان است که نمی‎شود به راحتی در آن به امور ورزشی پرداخت.

این عضو هیأت بدمینتون افزود: همه نظرات این هیأت را افرادی خاص می‌دهند و نظرات آنها بسیار بسته و محدود است و همین امر اجازه پیشرفت در این ورزش را نمی‌دهد و تنها خواهان اجرای نظرات خود هستند.

وی بیان کرد: امیدوارم از سوی فدراسیون و اداره‌کل ورزش استان فکری به حال این مسئله شود زیرا این ورزش در استان همدان تحت تأثیر قرار گرفته است ومطمئناً پیشرفت نخواهد کرد.

مشکلی بابت تمرین بدمینتون‌بازها نیست

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای هیأت بدمینتون، اظهار کرد: ما در اواسط سال گذشته یک سرپرست را انتخاب کردیم تا امور هیأت را انجام دهد تا موقع برگزاری انتخابات فرا برسد.

رسول منعم ادامه داد: در نهایت کاظم برقعی در این انتخابات جلو آمد و انتخاب هم شد اما پس از 6 ماه به گفته خودش به دلیل عدم توان لازم وشرایط موجود استعفا داد و ما هم با هماهنگی فدراسیون به ناچار یک سرپرست را برای این هیأت انتخاب کردیم.

وی در پاسخی مبنی بر مشکلات سالن تمرین برای بدمینتون، افزود: فکر نمی‎‌کنم مشکلات تمرینی از دلایل اصلی این موارد باشد زیرا بعد از به وجود آمدن مشکل تردد برای آقایان در سالن حجاب ما چند سال دیگر را جایگزین کردیم تا آقایان این رشته بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان همدان گفت: به دلیل بروز مشکلاتی در سالن حجاب به دنبال آن هستیم تا راهکاری پیدا شود تا آقایان هم در یک ساعات خاصی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: این مشکل پیش آمده دست ما نبوده است و این جزو تعهد اداره کل ورزش استان و شهرداری همدان بوده است و این موضوع استفاده صرف خانم‌ها مربوط به همان توافق است.

منعم تصریح کرد: در حال حاضر برای برطرف شدن مشکلات تمرینات آقایان، در چند سالن دیگر مکان تهیه کرده و در حال حاضر نیز آقایان این ورزش در سالن آموزش و پرورش مجموعه شهید شمسی‌پور در حال تمرین هستند و هزینه آن را هم اداره ورزش تقبل کرده است.

وی یادآور شد: اما اگر این هیأت برنامه فوق‌العاده و اردویی داشته باشد ما آماده هستیم در سالن کوی محمدیه هرچند سانس تمرینی که لازم باشد در اختیار قرار دهیم و حتی خط‌کشی آن نیز انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تأکید کرد: حتی ما آماده هستیم برای تمرینات فوق‌العاده ورزشکاران خاص این رشته از جمله امیر جباری، سالن 6 هزار نفری انقلاب را در اختیار قرار دهیم تا آنها نیز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از هنرهای این هیأت عدم تربیت مربی بوده است و چند مربی فعلی این ورزش نظرات محدودی دارند و تنها برای تمرینات خود سالن حجاب را می‌خواهند.

مشکلات سالن یکی از دلایل استعفای بود

رئیس مستعفی هیأت بدمینتون استان همدان با اشاره به استعفای خودش به خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: زیاد به دنبال صحبت کردن درباره استعفای خودم نیستم زیرا قریب به دو ماه است که از این ورزش جدا شدم و نمی‌خواهم مسائل باز شود.

کاظم برقعی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی استعفای من نبود سالن تخصصی بود زیرا سالن حجاب به ناچار تنها برای استفاده بانوان قرار گرفت و تمرینات آقایان ما با مشکل مواجه شد.

وی بیان کرد: در نهایت استعفای خودم را تقدیم کردم تا اداره‌ کل ورزش وجوانان استان خود برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کند و آن را حل کند.

رئیس اسبق هیأت بدمینتون استان همدان گفت: امیدوارم این مشکلات به زودی حل شود و بدمینتون استان در مسیر رشد و پیشرفت بیشتر قرار بگیرد و نفرات بعدی نیز موفق باشند.

هرچند قطعاً این همه درد و دل رئیس مستعفی این هیأت نبود اما امیدواریم بدمینتون استان دوباره به آسمان آبی داشته باشد.

گفتنی است جمال لطیفی رئیس امور مجامع ورزشی استان با حکم مدیرکل ورزش وجوانان استان به عنوان سرپرست این هیأت انتخاب شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار