همراه اول
6. فروردين 1396 - 11:01   |   کد مطلب: 21886
رییس هیات پزشکی ورزشی همدان
درمان181 آسیب دیده ورزشی در همدان
181 آسیب دیده ورزشی در همدان درمان شدند
رییس هیات پزشکی ورزشی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مراحل درمانی 181 مصدوم ورزشی در رشته های مختلف در همدان انجام شد.

دکتر 'رشید حیدری مقدم' در همدان افزود: از مجموع 181ورزشکار آسیب دیده ثبت شده در آمار هیات پزشکی ورزشی استان همدان، 152 نفر آقا و 29 نفر نیز بانوان تشکیل دادند.



وی اضافه کرد: فوتبال با 41 ، کشتی با 29 و تکواندو با 11 مصدوم بیشترین آسیب دیده را در بین رشته های ورزشی بخش مردان طی هشت ماه گذشته به ثبت رسانده اند.



حیدری مقدم خاطرنشان کرد: در بخش بانوان نیز دو ومیدانی با چهار، والیبال با سه و تکواندو و ژیمناستیک با دو آسیب دیده ورزشی طی این مدت روبه رو شده اند که جهت پیگیری درمان برای آنها پرونده پزشکی تشکیل شد.



وی اظهار کرد: آسیب های زانو بیشترین نوع مصدومیت ورزشکاران همدانی است که باید با افزایش آگاهی و دانش خود نسبت به پیشگیری از این آسیب جدی اقدام کنند.



وی خاطرنشان کرد: از سال جاری تاکنون بیشترین نوع آسیب دیدگی ورزشکاران همدانی در حین تمرین و مسابقات از ناحیه زانو، پارگی رباط صلیبی و عضلات قدامی بود و طی این مدت 30 نفر از این ورزشکاران نیز تحت عمل جراحی زانو در تهران قرار گرفتند.



وی اضافه کرد: کشیدگی تاندون و بافت های عضلانی نیز از دیگر آسیب دیدگی های رایج در بین ورزشکاران همدانی است.



حیدری مقدم با اشاره به اینکه همدان جزو استان های برتر از حیث امکانات پزشکی ورزشی است گفت: هیات پزشکی ورزشی استان همدان هم اینک علاوه بر داشتن مرکز فیزیوتراپی اختصاصی، با بسیاری از کلینیک های پزشکی در سطح استان قرارداد دارد و ورزشکاران آسیب دیده دغدغه ای برای سپری کردن مراحل درمان خود ندارند.



حیدری مقدم با قدردانی از کادر پزشکی فعال در ورزش همدان افزود: هم اینک 20 پزشکیار در رقابت های ورزشی استان همدان فعالیت دارند.



وی با بیان اینکه امسال برنامه های مختلفی برای پیشبرد اهداف تعالی پزشکی ورزشی استان همدان پیش بینی شده است، یادآور شد: هیات پزشکی ورزشی همدان همسو با برنامه های فدراسیون به اجرای برنامه ها خواهد پرداخت.



همدان یکی از استان های برتر در پیگیری امور پزشکی ورزشکاران آسیب دیده در کشور است سال گذشته بیش از 500 مصدوم مورد درمان قرار گرفتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار