همراه اول
29. آبان 1393 - 9:28   |   کد مطلب: 21911
هافبک همدانی سیاه جامگان علیه همدانی ها!
حاشیه های ایجاد شده در بازی سیاه جامگان و پاس قرار است به کمیته منشوری و اخلاق فدارسیون فوتبال کشیده شود.

ماجرا از این قرار است که مهرداد رضایی پس از اینکه موفق به گرفتن پنالتی به سود تیم مشهدی در مقابل پاس شد و این پنالتی هم به گل تبدیل شد، با خارج کردن پیراهنش و دویدن به سمت تماشاگران و لیدرهای طرفدار پاس همدان همراه با نزدیکانش در ورزشگاه حرکات ناشایستی را نسبت به هواداران همدانی نشان داد تا جایی که حتی از دید ناظر بازی و دوربین اختصاصی باشگاه که به ضبط این اتفاق ناخوشایند پرداخت، دور نماند.

 

حرکتی که نزدیک بود به درگیری فیزیکی منتهی شود و برخی از اعضای کادر تیم سیاه جامگان مانع از این اتفاق و هم چنین عذرخواهی از تماشاگران تیم پاس کردند.

 

مهرداد رضایی در واقع با این حرکت تیشه بر ریشه می زند! کسی که از همین پاس همدان به دنیای حرفه ای فوتبال متولد شد و پیشرفت خود را باید مرهون حضورش در این تیم بداند، با چه تعصب و علاقه ای علیه تیم سابقش جبهه گیری می کند!

 

همان بازیکنی که مدعی تعصبش به پیراهن پاس است و بارها این موضوع را با رسانه ها در میان گذاشت اما حالا به خاطر طلب سال های گذشته اش، این چنین مقابل مدیریت جدید باشگاه شمشیر می کشد!

 

طلب انباشته شده او میراث مدیرعامل گذشته است که بودجه باشگاه را حیف و میل کرد و آنچه امروزه از او باقی مانده ده ها طلب کاری است که تازه به یادشان افتاده به دنبال طلب خود باشند!

 

هر چند مسیر سیکنال های شخصی که به طلبکاران خط می دهد که چه وقت و چگونه به طرح طلب خود و ایجاد حاشیه برای تیم بی حاشیه پاس بپردازند، مشخص است اما این رفتار آنها به نوعی خودزنی محسوب می شود.

 

چگونه است که این طلبکاران تا همین چند ماه قبل شهامت این را نداشتند که پیگیری مالی خود را با همان مدیرعاملی که با او قرارداد منعقد کرده اند، داشته باشند و حالا که یک بومی امور تیم را در دست گرفته، در باشگاه آفتابی می شوند.

 

حتی آنهایی که ادعای حضور دوباره در تیم پاس را دارند، برچه اساس و منطقی چنین توقعی را مطالبه می کنند.

 

همان کسانی که کادر فنی گذشته هم اعتقادی به آنها نداشت و صرفا برای پر کردن سهم بومی های تیمشان و اینکه مدعی شوند بومی گرا هستند، به این تصمیم تن دادند.

 

اما تیمی که در فصل 93 شکل گرفته و محصول تفکرات فنی مهابادی است، اخلاق مدار، بدون حاشیه و آرام است. آنها هیچ گاه به حاشیه سازی ها توجهی ندارند و فضای همدلی و اتحاد در آنها جریان دارد.

 

حال چند سئوال در ذهن همگان تداعی می کند که طرح آن به فهم این مطلب کمک می کند.

 

در کجای مستطیل سبز آمده است بازیکنی که حالا به هر نحو از تیمی که او را به دنیای فوتبال معرفی کرده، جدا شده و به تیمی دیگر در همان سطح پیوسته، نسبت به تیم قبلی خود حس انتقام داشته باشد؟

 

آیا رسم در این است که به هنگام گل زدن به تیم شهر محل تولد خود آنچنان به شادی پرداخت که انگار همین شهر او را بدنام کرده است!

 

معمولا رسم در این است که بازیکن به هنگام گل زدن به تیم سابق خود کمتر شادی کند اما صحنه پس از گل سیاه جامگان که توسط فردی دیگر به ثمر رسید و اتفاقا یک پاسی سابق به شمار می رفت و خوشحالی اش هم عادی بود، فردی دیگر به شادی خارج از عرف و مخرب بپردازد گویی به تیمی بیگانه گل زده است!

 

آیا لیاقت یک بازیکن پس از درگیری لفظی با لیدرها و هواداران فوتبال همدان در ارسال پیامک های انتقاد آمیز از سوی هواداران به اوست. حتی برخی هواداران عزم خود را جزم کرده بودند تا پیوسته پاسخ دندانشکنی به او بدهند!

 

حالا باید منتظر ماند تا بازخورد این حرکت ناشایست در تصمیم گیری مسوولان کمیته منشور اخلاقی اعلام شود. تصمیمی که برگرفته از فیلم ارسالی پیرامون حواشی بازی تیم های سیاه جامگان مشهد و پاس همدان است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار