همراه اول
10. آذر 1393 - 9:41   |   کد مطلب: 21962
استقبال از مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه‌های همدان بی‌نظیر است
ئیس هیئت شطرنج استان همدان با بیان اینکه مسابقات شطرنج تیمی ادارات، باشگاه‌ها و دسته‌های برتر استان با حضور ۳۴ تیم در ۱۱ هفته در حال برگزاری است، گفت: حضور این تعداد تیم در کشور بی سابقه است.

احمد علی بابایی در گفتگو با خبرنگار ما در همدان با بیان اینکه برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه های استان همدان در کشور بی نظیر است، اظهار داشت: این مسابقات از ۳۰ آبان در خانه شطرنج همدان آغاز شده و هفته گذشته جمعه هفته دوم این مسابقات برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در ۱۱ دور به روش سوئیسی برگزار می شود که ۹ تیم در بانوان و ۲۵ تیم در آقایان در این مسابقات حضور دارند.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به سطح این مسابقات گفت: برخی تیم ها برای تقویت خود از بازیکن خارج از استان برای این مسابقات دعوت کرده اند که این موضوع نیز باعث بالا رفتن سطح این مسابقات شده است.

بابایی عنوان کرد: ۶۴ بازیکن با ریتینگ بالای ۱۵۰۰ در این مسابقات حضور دارند که نشان دهنده سطح بالای این مسابقات است.

وی با اشاره به نکات جالب توجه این مسابقات بیان کرد: ۱۰ شطرنج باز در رده سنی پنج سال و ۱۲ شطرنج باز پیشکسوت بالای ۵۰ سال در این مسابقات حضور دارند.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به نتایج و جدول هفته دوم این مسابقات گفت: در دور دوم مسابقات تیم های مدیا پارس، تالار وحدت، شرکت برق، سازمان صنعت و معدن، شرکت نخ رنگ، شرکت کشت و صنعت خزل نهاوند، بانوان هیئت شطرنج لالجین، شاهرخ، ستاره غرب صالح آباد، پرواز، آذرخش، پزشکی قانونی، اداره کل راه و شهر سازی، شرکت نخ رنگ، پیشکسوتان بوعلی، هیئت شطرنج ملایر و زاگرس در برابر حریفان خود به برتری رسیدند.

بابایی عنوان کرد: در حال حاظر و تا پایان هفته دوم تیم های تالار وحدت با هشت امتیاز شرکت برق و سازمان صنعت و معدن با هفت و نیم امتیاز، مدیا پارس با هفت امتیاز، شرکت نخ رنگ و پیشکسوتان بوعلی با شش و نیم امتیاز در رده اول تا ششم جدول رده بندی جای دارند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار