همراه اول
27. آذر 1393 - 9:08   |   کد مطلب: 22126
مربیان کره‌ای‌ در همدان جودو آموزش می‌دهند
تنها یک روز پس از اینکه رئیس هیأت جودوی همدان بهره‌گیری از دانش مربیان خارجی را نیاز اساسی جودوکاران دختر همدانی بيان كرد، خبری مبنی بر حضور 2 مربی اهل کره شمالی در روزهای آینده در همدان برای جودوکاران پسر منتشر شد.

رئیس هیأت جودوي استان همدان چند روز پیش گفته بود: «برخورداری از دانش مربیان خارجی نیاز اصلی جودوي بانوان کشور بخصوص در رده‌های سنی پایه است که انتظار می‌رود فدراسیون شرایط حضور یک مربی صاحب‌نام را فراهم کند. استان همدان بدون تردید قطب اصلی جودوي بانوان کشور است و هم‌اکنون نیز بیشترین ملی‌پوش را در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا داشته‌ایم و در تمامی رده‌ها نیز حرف اول را در کشور می‌زنیم. اما نتوانسته‌ایم در رقابت‌های بین‌المللی مدال‌آوری کنیم.»
ظاهراً پس از این سخنان، هیأت جودوی همدان از فدراسیون درخواست کرده است که شرایط حضور یک مربی مطرح خارجی را برای آموزش جودوکاران همدانی مهیا کند. اما این مربیان فعلاً برای پسران هستند و بنا بر اعلام هیأت جودو به همدان‌پیام، برنامه‌های برای آموزش جودوکاران دختر هم پس از پسران وجود خواهد داشت.
جلال نصرپور 2 روز پس از این خبر اعلام کرد که با هماهنگی انجام شده با مسئولان فدراسیون قرار است در هفته‌های آتی مربیان کره‌ای تیم ملی ضمن سفر به همدان دوره‌های آموزشی را برای نخبه‌های جودوي این استان برپا کنند.
همان‌طور که اعلام شده این 2 مربی «کواک کو چول» و «پک یونگ چول» هستند که از کره شمالی برای هدایت تیم‌های رده سنی پایه کشورمان در تهران حضور دارند.
وی درباره این سفر گفت: با مسئولان فدراسیون پیرامون حضور این 2 مربی توانمند و مطرح جهان مکاتبه لازم انجام شده و شرایط برای سفر آنها به همدان آماده است.
نصرپور اظهار کرد: همدان امکانات خوبی در ورزش جودو دارد و سیاست اصلی هیأت در سال جاری تقویت رده‌های سنی پایه و نخبه‌پروری است که تاکنون با سعی و تلاش اعضای هیأت و مربیان به این مهم پرداخته‌ایم.
وي خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که با آمدن مربیان مطرح کره‌ای به همدان و برگزاری کارگاه‌های فنی و آموزشی می‌توانیم سطح دانش و تجربه مربیان و جودوکاران رده‌های سنی پایه را تقویت کنیم.
رئیس هیأت جودوي استان همدان افزود: چند سال پيش نیز مربی کره‌ای و سابق تیم ملی کشورمان را به همدان آوردیم و در همان زمان با بهره‌مندی از دانش این مربی توانستیم سطح کیفی جودوي استان را در حد بسیار خوبی ارتقا دهیم.
وی بیان كرد: هم‌اکنون نیز سعی در تکرار شرایط قبل را داریم و معتقدم حضور 2 مربی کره‌شمالی در ایران بهترین فرصت برای استان‌ها در بهره‌مندی از تجربه و توانایی فنی آنهاست.
نصرپور با تأکید بر اینکه جودوي استان همدان در بخش مردان فقط امیدوار به رشد رده‌های سنی پایه است، گفت: ما در رده سنی بزرگسالان وضعیت خوبی نداریم و برای پشتوانه‌سازی در جودو همه تمرکز خود را بر روی رده‌های سنی پایه گذاشته‌ایم.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده می‌توانیم ظرف 2 سال آینده سهمیه‌های تیم ملی در رده‌های سنی پایه را تصاحب کنیم.
نصرپور خاطرنشان کرد: شرایط برای اسکان و تمرین مربیان کره‌ای تیم ملی را در همدان مهیا کرده‌ایم و اکنون منتظر اعلام زمان اعزام 2 مربی از سوی فدراسیون هستیم.
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار