همراه اول
29. آذر 1393 - 9:05   |   کد مطلب: 22196
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاوند؛
مزار ورزشکار شهید الله مراد نادری ساماندهی شد
مزار ورزشکار شهید الله مراد نادری ساماندهی شد
همزمان با شروع هفته بسیج کار ساماندهی مزار فوتبالیست شهید الله مراد نادری و 15 مزار شهید سه گلزار روستاهای فیازمان، تکه و دره و دره ابراهیم آغاز شد.

به گزارش همدان ورزش ؛علیرضا علی بخشی در گفت و گو با خبرنگار برنا در نهاوند اظهار داشت:از محل اعتبارات شهرستانی و استانی این اداره با کمک فرمانداری و بخشداری و دهیاری ها برای ساماندهی هر مزار شهید 32 میلیون ریال هزینه می‌شود.
 
وی گفت:فوتبالیست شهید الله مراد در دوم تیرماه 1340در روستای تکه دیده به جهان گشود که سابقه مبارزه قبل از انقلاب با رژیم ستم شاهی و عضویت در تیم فوتبال صدا و سیما،محلات تهران،امیدیه اهواز و پایگاه نژه همدان را در کارنامه ورزشی خود دارد و در سن 19 سالگی به جبهه اعزام شد و در15 مرداد سال1361 پس از به هلاکت رساندن 26 نفر از بعثی های رژیم صدام توسط تک تیر انداز های عراقی از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. 

وی گفت: مزار 15 شهید این 3 روستا که تعدادی از آنها از فرماندهان، ورزشکاران و بسیجیان دوران دفاع مقدس می باشند سال ها است که به دلیل کمبود بودجه کار ساماندهی آنها انجام نشد ولی به میمنت هفته بسیج و با کمک فرماندار نهاوند پس از تخصیص اعتبار لازم کار ساماندهی آنها انجام شد. 

علی بخشی افزود:به دلیل اینکه سه روستا ی فیازمان، تکه و دره ابراهیم در مسیر جاده زیارتی و سیاحتی امامزاده ابراهیم (ع) قرار دارند ساماندهی گلزار شهدا جذابیت خاصی به آنها می دهد. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاوند خبر از تشیع پیکر شهید علی احمد قیاسی در روز پنج شنبه همین هفته داد و گفت:شهید علی احمد قیاسی از نیروهای جمعی ژاندارمری سابق نهاوند بود که در مناطق عملیاتی به اسارت نیروهای بعثی عراق در آمد و در سال 1366 در زندان‌های این رژیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

وی اظهار کرد:پیکر این شهید به تازگی در عملیات تفحص در داخل خاک عراق پیدا شد که پس از شناسایی از طریق آزمایش ژنتیکی دی ان ای خانواده اش در جریان قرار گرفتند و قرار است در پنج شنبه همین هفته با حضور مردم شهید پرور نهاوند تشیع می‌شود.
 
علی بخشی بیان کرد:شهرستان نهاوند دارای بیش از 850 شهید و 3000هزار جانباز، رزمنده، ایثارگر و آزاده است همچنین نهاوند در طول 8 سال دفاع مقدس بیش از 44 بار مورد حمله هوایی جنگنده های عراقی قرار گرفت.

برنا 

دیدگاه شما

آخرین اخبار