همراه اول
3. بهمن 1393 - 10:21   |   کد مطلب: 22417
به یک پیروزی نیازمندیم!
اهالي فوتبال و کارشناسان نظرات خود راجع به ديدار ايران و عراق بيان کردند.

کارشناسان و اهالی فوتبال راجع به دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام ملتهای آسیا که روز جمعه بین تیمهای ملی ایران و عراق انجام خواهد شد، نظرات و پیش بینی خود را چنین بیان کردند:

پروین : ایشالله می ریم نیمه نهایی
دیگه وقتشه که این تیم برسه به جمع 4 تا . دوره قبلی خوب نبودیم اما اون دوره قبل تر هم حق مون بیایم و تا فینال هم بریم . امسال تیم خیلی منظمه و با فکر بازی می کنن . ایشالله که بازی رو ببریم و بریم فینال . عراق هم تیم بدی نیس و بالاخره هیچ تیمی تو این بازی ها برای باخت نمی یاد اما حواس مون رو جم کنیم می بریم .

افشین پیروانی: برتری عددی برای برد
بازی در این مرحله روبروی هر تیمی که باشد سخت است، بچه های ما نباید چشم به برد مقابل این تیم در بازی تدارکاتی داشته باشند، سبک و سیاق بازی کردن عراقی ها خیلی به ما شبیه است ولی چیزی که همه قبول دارند این است که بازیکنان ایرانی خلاق ترند و این خلاقیت آنها در چنین بازیهایی بسیار به کار ما می آید و می تواند ما را نجات بدهد. بازیکنان ما اگر بتوانند برتری عددی را از آن ما کنند بازی به نفع ما پیش می رود.
به امید خدا این بازی را می بریم و بچه های ما با لیاقتشان در جمع چهار تیم نهایی حضور می یابند و مردم ایران باز هم خوشحال می کنند، اما راجع به گلزنان نمی توانم حدس بزنم ما از ضربات ایستگاهی به خوبی استفاده می کنیم از طرفی بازیکنان سرزن خوبی داریم که می توانند از موقعیتها به خوبی استفاده کنند.

مهرداد میناوند: بازی دوستانه را فراموش کنید
امیدوارم بچه ها آخرین بازی ما با عراق را که دوستانه هم بود فراموش کنند چرا که در این موقعیت همه چیز به کلی فرق می کند، البته من به مجموعه تیم ملی ایران حتی درصدی هم شک ندارم و افتخار می کنم که این تیم توانست 3 تیم از کشورهای حاشیه خلیج فارس را از پیش رو بردارد و نشان دادند که حاکم بلامنازع خلیج فارس همیشه ایران است و جا برای هیچ حرفی نگذاشتند. الان در مرحله حذفی بازی داریم و بچه ها باید خیلی هوشمندانه بازی کنند و البته تردیدی ندارم که پیروزی در این دیدار برای ایران است و از آنجایی که تیم ملی ایران به معنی واقعی یک تیم است سخت که بتوان زننده گل ها را نام برد اما فکر می کنم اگر در ترکیب باشند گوچی و حاج صفی می توانند دروازه عراق را باز کنند.

پژمان جمشیدی: با گل یک مهاجم می بریم
من تیم ملی عراق از اماراتی که ما روبرویش بازی کردیم قوی تر باشد، به نظر می آید در بین چهار حریف ما در جام ملتهای آسیا، اماراتی یک سر و گردن از باقی تیمها بهتر باشند که با توجه به بازی هوشمندانه تیم ایران، پیروزی در این دیدار اصلا دور از دسترس نیست. تنها پیش بینی که از این بازی می توانم داشته باشم برد ایران با گلزنی یکی از مهاجمان حاضر در ترکیب است.

صادق ورمرزیار: قدرت ایران و عراق مساویست
فوتبال ایران و عراق خیلی به هم شبیه است و این موضوع خیلی برای ایران خطرناک است و به نظر من همین قضیه شرایط برد را برای ایران 50% کرده است. این بدان معناست که هر تیم از موقعیتهای خود استفاده کند برنده بازی خواهد بود. در ضمن باید عنوان کنم هرچه مالکیت توپ برای ما پایین بیاید به همان میزان شانس بردمان نیز کاهش می یابد.
عقیده دارم علاوه بر مالکیت توپ اگر در کار دفاعی نیز مانند بازیهای قبلی بدون نقص ظاهر شویم می توانیم پیروز این میدان باشیم و فکر می کنم سردار آزمون، حاج صفی، دژاگه و حتی مسعود شجاعی در این بازی می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

جلال طالبی: 85% ما برنده ایم
من معتقدم با توجه به بازیهای اخیر تیم ملی، می توانیم در این بازی هم برنده میدان باشیم. ما باید به همراه قدرتهای اصلی آسیا جزء 4 تیم نهایی باشیم همانطور در دوره های متمادی جام ملتهای آسیا به همین ترتیب بوده است. به نظر من با توجه به همه شرایط و نوع بازی تیم ملی، ایران به احتمال 85% برنده این بازی خواهد بود و از بین آزمون و گوچی هرکدام که در ترکیب اصلی باشند امید اصلی گلزنی ما محسوب می شوند.

مهدی پاشازاده:بازهم 1-0 به نفع ما
اصلا نباید روی بازی دوستانه ای که با عراقی ها داشتیم حساب کنیم چذرا که این بازی حساسیت خاص خودس را دارد. خوشبختانه تیم ایران هم با منطق بازی می کند و بردهای اخیر باعث شده که از لحاظ روحی روانی در وضعیت خیلی خوبی به سر ببرد. تصور من این است که این بازی را هم 1 – 0 می بریم و از آنجایی که احتمالا گوچی و دژاگه و شجاعی در زمین خواهند بود گوچی زننده تک گل ما در این بازی است.

مرفاوی:فنی مهم نیست ، ببریم
ما در این دوره از مسابقات بیشتر به جای اینکه به دنبال کار فنی باشیم نتیجه گرا بودیم و امیدوارم بتوانیم مقابل تیم ملی عراق یک بازی خوب را ارائه داده و پیروز از زمین خارج شویم.بازی با عراق سخت است. عراقی ها در بازی آخرشان مقابل فلسطین بیشتر یک تمرین مفید را برگزار کردند و آماده هستند تا مقابل ما یک بازی خوب را ارائه دهند و من دوست دارم کی‌روش در این بازی نیز حتی اگر به دنبال مسائل فنی نباشد بتواند نتیجه لازم را کسب کرده و به دور بعد صعود کند.

رودباریان: چه تیم منظمی داریم ما
با توجه به اینکه چندین دوره مسابقات در این مرحله به کره جنوبی می رسیدیم، بهترین حریفی که می توانست مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرد همین عراق بود. البته باید بپذیریم عراقی ها هم تیم دست و پا بسته ای نیستند. بهترین اتفاقی که برای تیم ملی ما افتاده است همین نظم و ترتیبی است که آقای کارلوس کی روش در تیم جاانداخته و خیلی امیدوارم که همین انظباط تیمی ما را به سمت قهرمانی یا حداقل حضور در فینال مسابقات ببرد.
من هم مثل تمام ایرانی ها شک ندارم که بازی با عراق را بچه های ما می برند و با صعود به نیمه نهایی دل مردم ایران را باز هم شاد می کنند. اما در مورد گلزن یا گلزنان احتمالی چیزی نمی توانم بگویم چراکه بازی های حذفی شرایط خاص خود را دارند و بازیکن باتجربه تر بیشتر می توانند دست تیم را بگیرند.

افاضلی : جمعه روز باتجربه هاست
تیم عراق ظرفیت متوسطی دارد و جزو تیم هایی است که پتانسیل قهرمانی دراین دوره را ندارد. اما تا به اینجای جام خوب بازی کرده اند و می توانند برای تیم ایران خطرساز شوند.البتهشانس تیم ایران برای پیروزی دردیدار برابر عراق بیشتراز عراق است و اگر روز جمعه شرایط عادی باشد این تیم را به طورحتم شکست خواهیم داد.تجربه ملی پوشان ایران دراروپا ازدیگر امتیازات تیم کشورمان برابر عراق است و به طور حتم این تجربه می تواند کار را برای ما آسان تر کند.

محسن خلیلی: به این برد نیاز داریم
انگیزه تیم ایران خیلی بالاست، از طرفی بازیکنان نیز در این سیستم کاملا جاافتادند و همین مسئله باعث شده که از تمرکز بالایی برخوردار باشند. البته من موافق این سیستم تدافعی محض نیستم اما در وضع کنونی، فوتبال ایران احتیاج به برد و مقام در سطح آسیا دارد، بنابراین به دلیل اینکه چند سال است که هیچ عنوانی کسب نکردیم لازم طوری بازی کنیم تا بتوانیم جام را به دست آوریم یا حداقل در بین تیمهای نهایی باشیم و بعد از آنکه اعتبار از دست رفته خود را بازیافتیم فکری به حال بازی تهاجمی تیم خود بکنیم.
به نظر من بازی با عراق را 2 – 0 می بریم اما باید ببینیم چه کسانی در زمین بازی می کنند تا بتوانیم بگوییم گلزنان ما کدامیک از بازیکنان خواهند بود از طرفی چون اغلب گلهایمان از ضربات ایستگاهی به دست می آید حتی احتمال گلزنی یکی از مدافعان ما نیز می رود.

چراغپور:بازی به پنالتی می کشد
فکر می‌کنم بازی ایران و عراق حتما به وقت‌های اضافه کشیده می‌شود و احتمالا شاهد تغییرات ضربدری شجاعی و امیری، آزمون و قوچان نژاد، دژآگه و حیدری خواهیم بود.تیم ملی فوتبال ایران با تکیه بر ضربات شروع مجدد بسیار خوب عمل کرد و حتما در دیدار مقابل عراق نیز شاهد استفاده تیم ملی از ضربات شروع مجدد خواهیم بود. مطمئنم سرنوشت ایران مقابل امارات به این ضربات گره خورده است و در مقابل عراق کار بسیار دشواری برای صعود داریم.

مهدی امیرآبادی: مطمئنم که پیروزیم
با توجه به سه دیداری که با پیروزی پشت سر گذاشتیم فکر می کنم بتوانیم به راحتی از پس عراق هم بربیاییم. تیم ملی ایران الان شامل بازیکنان باتجربه و بازیکنان جوان و آینده دار است که با توجه به دیدارهای اخیر انتظارات را از خود بالا برده اند. راجع به نتیجه چیزی نمی گویم اما مطمئنم این بچه های ما این بازی را هم می برند و خوشحالی مردم را ادامه دار می کنند.

سامره: بازی حذفی و بازیکنان با فکر
عراق تیم بدی نیست، من فکر می کنم اگر بچه ها کمی تمرکز خود را بالا ببرند و بیشتر حمله کنند، می توانند این تیم را شکست دهند. اگر ما ادعای قهرمانی داریم باید روحیه ای هجومی به تیم تزریق کنیم همیشه نمی توانیم چشم به ضدحملات بدوزیم. تفکرات دفاعی خیلی جاها خوب است اما نه اینکه دیگر مدام دفاع کنیم چون شاید یکی از توپ هایی که روی دروازه مان می آید گل شود آن وقت تکلیف چه است؟ این بازی چون حذفی است می طلبد بازیکنان بافکرتر عمل کنند.به هرحال
فوتبال را نمی شود پیش بینی کرد اما امیدوارم بچه های ما پیروز این میدان باشند.

مهابادی: دستکم شان نگیریم
تیم ملی عراق قبل از جام که دیدار دوستانه با تیم ملی کشورمان برگزار کرد، هر چند یک بر صفر بازنده شد، اما بازی نزدیکی را ارایه داد و رقابت سختی برابر این تیم در بازی فردا جمعه داریم. بیشتر بازیکنان عراق در تیم های باشگاهی کشورهای حوزه خلیج فارس و تحت هدایت مربیان خارجی کار می کنند و حس حرفه ای طلبی را دارند. البته اگر بتوانیم روند سه بازی قبلی را حفظ کنیم و اشتباه فردی نداشته باشیم، شکست عراق دور از دسترس نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار