همراه اول
7. بهمن 1393 - 9:54   |   کد مطلب: 22446
شش سالن ورزشی دانش آموزی دهه فجر در همدان بهره برداری می شود
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: شش سالن ورزشی دانش آموزی دهه فجر امسال در نقاط مختلف این استان بهره برداری می شود.

به گزارش همدان ورزش'عبدالله جعفری'  در جمع خبرنگاران افزود: یکی از سالن های ورزشی که در ناحیه دو همدان واقع شده به نام 'محمد رضا قادری' معلم ورزشکار و قهرمان دوچرخه سواری که با بیماری دست و پنجه نرم می کند، نامگذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 سالن ورزشی در اختیار آموزش و پرورش است اضافه کرد: سرانه کل فضاهای ورزشی به ازای هر دانش آموز در استان همدان 34 سانتی متر است که فضاهای ورزشی سرپوشیده به ازای هر دانش آموز 15 سانتی متر است.

وی از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: این مسابقات از هشتم بهمن ماه با شرکت دو هزار دانش آموز در قالب 240 تیم ورزشی برگزار خواهد شد.

جعفری افزود: این دانش آموز تا پایان بهمن ماه در رشته های والیبال ، بسکتبال، فوتسال ، تنیس روی میز، شنا ، طناب زنی، بومی محلی، دو صحرانوردی و هندبال با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی ترویج منش پهلوانی ، توجه به تربیت صحیح فرزندان، قانون پذیری و اجتماعی شدن را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات ورزشی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مسابقات ورزشی از برنامه های مکمل و فوق برنامه برای دانش آموزان است گفت: المپیاد ورزشی در مدارس موتور محرک برای این برنامه ها است که امسال با حضور 100 هزار دانش آموز در همدان آغاز شده که نفرات برتر آن شامل دو هزار نفر در مرحله سوم در مسابقات دهه فجر شرکت می کنند.

جعفری با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات دهه فجر یک میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است اضافه کرد: برگزاری این دوره از مسابقات به منظور گزینش و استعداد یابی و معرفی نفرات برتر برای شرکت در مسابقات کشوری است.

وی با بیان اینکه 850 معلم ورزش در استان همدان فعالیت دارند که دو ساعت زنگ ورزش را با دانش آموزان سپری می کنند افزود: دو ساعت زنگ ورزش 7.5 درصد کل ساعات آموزشی را از کلاس اول تا پایان دبیرستان به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: المپیاد ورزشی دانش آموزان نیز که از مهر ماه با حضور 100 دانش آموز و 850 مربی و معلم ورزش در یک هزار و 60 آموزشگاه آغاز شده تا پایان اردیبشهت ماه سال آینده ادامه دارد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان از اجرای طرح کوشا در همه مدارس استان خبر داد و افزود: طرح کوشا برگرفته از کلمات (کلاس، ورزش ، شادی و آموزش است) که از سال گذشته آغاز شده و هدف اصلی اجرای آن رشد و تعالی روحی و جسمی دانش آموزان، ارتقا آموزشی، رفع کسالت و خمودگی و ناهنجاری های اسکلتی دانش آموزان در دراز مدت است.

وی افزود: در این طرح که مورد استقبال دانش آموزان و معلمان قرار گرفته پنج دقیقه فعالیت ورزشی در ساعات درسی دانش آموزان انجام می شود.

وی طرح ساختار اقامتی را از دیگر طرح های معاونت تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و افزود: این طرح در طول سه سال در سطح استان اجرا شده که دانش آموزان پایه سوم ابتدایی زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح 100 درصد دانش آموزان پالایش می شوند و در صورت داشتن مشکل به متخصص ارجاع داده می شوند که در مرحله اولیه بیشتر مشکلات آنان با ورزش قابل درمان است.

*دو میلیارد ریال برای تجهیزات ورزشی مدارس همدان هزینه شد 

رییس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان نیز در جمع خبرنگاران گفت: دو میلیارد و 100 میلیون ریال از اعتبارات استانی و ملی برای تجهیزات ورزشی مدارس همدان هزینه شده است.

'مجید حمدیه' افزود: هدف از برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری کسب مدال نیست بلکه شناسایی استعدادها و معرفی به هیات های مختلف ورزشی، تربیت و حضور در برنامه های اجتماعی از اهداف مهم برنامه های ورزشی است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان استان همدان سال گذشته در مسابقات کشوری موفق به کسب 15 مدال طلا، نقره و برنز شدند و چندین کاپ اخلاق را دریافت کردند.

وی برگزاری المپیادهای ورزشی را زمینه ای برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان در رشته های مختلف عنوان کرد.

وی از برگزاری جشنواره دوچرخه سواری خانوادگی در 17 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: این جشنواره در همه شهرستان های استان همدان اجرا خواهد شد.

آموزش و پرورش استان همدان 90 سالن ورزشی در اختیار دارد.

استان همدان 283 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار