همراه اول
8. اسفند 1397 - 12:05   |   کد مطلب: 22454
یک کارشناس پرستاری گفت: عدم نوشیدن آب کافی یک از علائم ضعف سیستم دفاعی بدن است.

به گزارش همدان ورزش به نقل از میهن 24،

ورزش ژن ها را فعال می کند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که زمانی که افراد برای چند دقیقه ورزش می کنند تغییر فوری در DNA آنها ایجاد می شود و این تغییر آنها را قویتر می کند.

کد ژنتیکی موجود در ماهیچه انسان با ورزش تغییر نمی کند اما مولکول های DNA در ماهیچه ها از لحاظ شیمیایی و ساختاری با ورزش تغییر می کنند.

«جولین زیرات» محقق موسسه کارولینسکا در سوئد گفت: ماهیچه های ما با کاری که می کنیم وفق پیدا می کنند. هر چه از ماهیچه بیشتر کار بکشید، قویتر می شود و اگر از آن استفاده نکنید، آن را از دست می دهید.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که DNA موجود در ماهیچه افرادی که ورزش کرده بودند علایم شیمیایی کمتری نسبت به قبل از ورزش داشتند.

این محقق موسسه کارولینسکا در سوئد افزود: ورزش دارو است و به نظر می رسد که ورزش ژنوم های انسان را برای سلامتی بهتر تغییر می دهد.

ورزش تاثیر ضد افسردگی دارد

بازخوانی نتایج یک پژوهش گسترده نشان می دهد که ورزش مناسب و برنامه ریزی شده متناسب با توان افراد، می تواند درمانی برای افسردگی باشد که رنج بسیاری را بر زندگی بیماران تحمیل کرده است.

در یافته های این پژوهش دانشگاه بیرمنگام انگلیس آمده است که اگر از یک بیماری مزمن رنج می برید و افسردگی دارید، ورزش ممکن است همان درمان مورد نیاز برای بهبودی باشد.

ماتیو هرینگ، مسئول این پژوهش و گروه همکاری کننده، نتایج 90 تحقیق در باره 10 هزار و 500 بیمار کم تحرک با یک بیماری مزمن را بازبینی کردند که شامل انتخاب های تصادفی در گروه های ورزشی یا غیرورزشی می شد و میزان افسردگی شرکت کنندگان پیش و پس از ورزش نیز اندازه گیری شد.

به گزارش نشریه آرشیو جنرال مدیسن انتشار یافته در ژانوبه 2012، پژوهشگران دریافتند افرادی که ورزش های مختلف شامل فعالیت هایی مانند راه رفتن تند، دوچرخه سواری و تمرینات استقامتی را انجام می دهند، شاهد 22 درصد کاهش در نشانه های افسردگی خود بودند.

همچنین افراد مورد پژوهش با حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط یا 75 دقیقه ورزش تند در روز بهبودی های بیشتری داشتند.

بیمارانی که بیشترین زمان و کیفیت ورزش را داشتند و افسردگی آنها کم تا متوسط بود، نیز توانستند انجام وظایف خود را بهبود بخشید.

براساس این یافته ها، هرینگ پیشنهاد داده که ورزش به عنوان درمانی کم خطر برای افسردگی مزمن، نتیجه خوبی دارد.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با ورزش

 

 

 پژوهش‌های محققان نشان می‌دهد افرادی که فعالیت فیزیکی دارند، کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.

دکتر «دنیس هد» رییس دانشگاه واشنگتن و همکارانش، افرادی که داری ژن APOE-e4 بودند و همچنین در مغز خود پروتئین تقویت شده آمیلوئید داشتند را مورد بررسی قرار دادند. آمیلوئیدها پروتئین‌هایی هستند که باعث پیشرفت آلزایمر می‌شوند.

به گفته این پژوهشگران زندگی کم‌تحرک و ژن APOE-e4 باعث افزایش تجمع پروتئین آمیلوئید در مغز می‌شود و خطر بروز آلزایمر را برای فرد بیشتر می‌کند.

پژوهشگران بر اساس یافته‌های حاصل از این تحقیق توصیه می‌کنند همه افراد برای پیشگیری از خطر ابتلا به آلزایمر حداقل 30 دقیقه طی روز حرکات ورزشی انجام دهند.

یافته‌های این تحقیق در «آرشیو نورولوژی» منتشر شده است.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار