همراه اول
7. خرداد 1396 - 11:19   |   کد مطلب: 22582
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ؛
4 هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد
برای تکمیل پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر 4 هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها به 10 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.
سیدعبدالحمید احمدی دیشب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دو سال گذشته در حوزه ورزش موفقیت‎ها و توفیقات بسیاری وجود داشته است، عنوان کرد: یکی از این توفیقات دیدار ورزشکاران و قهرمانان مسابقات آسیایی با مقام معظم رهبری بود که در این دیدار مقام معظم رهبری تاکید ویژه‎ای به مسائل معنوی و فرهنگی ورزشکاران داشتند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 10 عامل خطرناک برای سلامتی افراد شناسایی شده، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این خطرات با ورزش قابل پیشگیری هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نخستین عامل تهدیدکننده سلامت مردم، رژیم غذایی نامطلوب است، ادامه داد: شیوه تغذیه مردم تغییر یافته و روی آوردن به فست‌فودها و رشد قارچ‌گونه مراکز ارائه دهنده این مواد غذایی تهدید جدی برای سلامت جامعه است.

دکتر احمدی با بیان اینکه تغذیه ناسالم، شرایط زندگی افراد را به مخاطره می‌اندازد، افزود: یکی از راه‌های تأمین سلامت مردم روی آوردن به ورزش است که باید در برنامه روزانه افراد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به یک نهضت گسترده و عمومی در بحث فرهنگسازی ورزش نیازمندیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری امر به ورزش را امر به معروف دانستند و این بدان معناست که یکی از فروع دین و جزء واجبات است.

وی عنوان کرد: در ایران 15 درصد از مردم ورزش را در برنامه خود لحاظ می‏کنند ولی این در حالی است که این رقم در کشورهای اروپایی نزدیک به 50 درصد است، مردم باید توجه داشته باشند که یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها ورزش است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه توسعه ورزش‌های همگانی جز اولویت‎های وزارت است، گفت: به دنبال این هستیم تا در کنار افزایش آمار ورزش‎کنندگان مردم را نسبت به بیماری‌ها مقاوم کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به دنبال تحقق این امر به معروف است، ادامه داد: باید برای تحقق این مسئله و نهادینه کردن این فرهنگ، شرایط ورزش کردن برای مردم فراهم شود.

احمدی با اشاره به اینکه ورزش همگانی از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار نیست، گفت: با وجود توجه به ورزش قهرمانی و توجه خاص به چند رشته قهرمانی متاسفانه از ورزش همگانی در کشور غافل شده‎ایم و همین امر سبب شده تا آمارهای ورزش همگانی قابل قبول نباشد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی در حوزه فرهنگسازی برای نهادینه کردن ورزش در جامعه دارد چراکه وقتی دانش‌آموزان توجیه شوند، این فرآیند در جامعه رخ می‌دهد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ایجاد توازن در بخش‎های مختلف ورزش بیان کرد: ورزش باید متوزان توسعه پیدا کند و صرف نگاه به ورزش قهرمانی و آن هم تنها به چند رشته عادلانه نیست و باید به همه ورزش‌ها در حوزه‌های مختلف نگاهی درخور داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه اهمیت حفظ و تأمین سلامت مردم با تأسی از ورزش، از مهمترین رویکردهای مسئولان است، تصریح کرد: اگر خواهان جامعه سالمی هستیم باید همه نهادهای مرتبط با ورزش و سلامت، به این مسئله توجه کنند و تنها وزارت ورزش و جوانان مسئول این امر نیست.

وی با اشاره به اینکه تأمین سلامت مردم تنها با توجه به بخش درمان و ارائه خدمات در این حوزه خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: باید سلامت مردم را با رویکرد پیشگیری دنبال کرد و از ظرفیت‌های کشور برای توسعه ورزش استفاده کنیم.

معاون فرهنگی وزیر ورزش با تأکید بر اینکه نهاد روحانیت در فرهنگ‌سازی برای نهادینه کردن ورزش در جامعه تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: ورزشکاران در حفظ ارزش‌های دینی و انتقال فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی به کشورهای دیگر نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که خوشبختانه ورزشکاران ما در این حوزه خوب عمل کرده و رضایت مقام معظم رهبری را نیز جلب کردند.

احمدی اظهار داشت: در حال حاضر 4 هزار طرح نیمه‎تمام ورزشی در سطح کشور وجود دارد که برای اتمام نیازمند بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تناسب بین اعتبارات و تعداد طرح‎های آغاز شده رعایت نشده است، افزود: با وجود کمبود اعتبارات نیاز است تا بخش خصوصی و خیران برای بهره‎برداری از پروژه‌های نیمه‎تمام ورزشی ورود پیدا کنند.

احمدی با بیان اینکه بخش خصوصی و سایر نهادهای دیگر می‌توانند برای تکمیل و بهره‌برداری این مکان‌ها ورود پیدا کنند، اظهار کرد: در این حوزه خیرین می‌توانند نقش ویژه‌ای در توسعه ورزش کشور ایفا کنند.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با ساختن ورزشگاه‌ها می‌توان مکان‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی را در اختیار جوانان قرار دهیم، چراکه اگر جوانان به ورزش جذب شوند، از آسیب‌های اجتماعی دور می‌مانند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در بخش فرهنگ‌سازی برای قهرمانان برنامه دارد، ادامه داد: برای ورزشکاران آموزش‌های معنوی و فرهنگی، با توجه به اخلاق و استفاده از ظرفیت روحانیون در نظر گرفته شده و برنامه‌های محتلفی برای توجه به امور قرآنی و ترویج معارف قرآنی برای ورزشکاران و خانواده آنان وجود دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: ورزشکاران نباید به صرف قهرمانی به خود اجازه تخلف دهند، فضای ورزش باید فضای قانون‎مداری و نظم باشد.

احمدی با بیان اینکه ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان جوانان در سال 89 با نظر مجلس انجام شد، خاطرنشان کرد: با ادغام این دو سازمان از نظر کارشناسی موافق نبوده و نیستم زیرا کار کارشناسی در این ادغام صورت نگرفته است.

وی افزود: در یک تصمیم شتاب زده سازمان ملی جوانان را از بین بردند و به معاونت تبدیل کردند که اشتباه بود و نظر ما این است که این سازمان دوباره احیاء شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار