همراه اول
21. بهمن 1393 - 11:05   |   کد مطلب: 22585
23 بهمن به عنوان روز شهدای ورزشکار در همدان ثبت شده است
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ازنامگذاری ۲۳ بهمن‌ماه در تقویم به نام شهدای ورزشکار خبر داد.

به گزارش همدان ورزش ؛  سیدعبدالحمید احمدی با اعلام اینکه روز 23 بهمن به عنوان شهدای ورزشکار  نامگذاری شده است گفت: نامگذاری روز شهدای ورزشکار در 23 بهمن به این دلیل است که در این روز تنها زمین ورزشی کشور و یا حتی دنیا که در حال برگزاری مسابقه رسمی فوتبال بود مورد حمله هوایی دشمن در 8 سال دفاع مقدس قرار گرفت و در آن تمام بازیکنان، داوران و تماشاگران به شهادت رسیدند. این یکی از نادر‌ترین حوادث در تاریخ اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه دو سال گذشته در حوزه ورزش موفقیت‎ها و توفیقات بسیاری وجود داشته است، عنوان کرد: یکی از این توفیقات دیدار ورزشکاران و قهرمانان مسابقات آسیایی با مقام معظم رهبری بود که در این دیدار مقام معظم رهبری تاکید ویژه‎ای به مسائل معنوی و فرهنگی ورزشکاران داشتند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 10 عامل خطرناک برای سلامتی افراد شناسایی شده، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این خطرات با ورزش قابل پیشگیری هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نخستین عامل تهدیدکننده سلامت مردم، رژیم غذایی نامطلوب است، ادامه داد: شیوه تغذیه مردم تغییر یافته و روی آوردن به فست‌فودها و رشد قارچ‌گونه مراکز ارائه دهنده این مواد غذایی تهدید جدی برای سلامت جامعه است.

دکتر احمدی با بیان اینکه تغذیه ناسالم، شرایط زندگی افراد را به مخاطره می‌اندازد، افزود: یکی از راه‌های تأمین سلامت مردم روی آوردن به ورزش است که باید در برنامه روزانه افراد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به یک نهضت گسترده و عمومی در بحث فرهنگسازی ورزش نیازمندیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری امر به ورزش را امر به معروف دانستند و این بدان معناست که یکی از فروع دین و جزء واجبات است.

وی عنوان کرد: در ایران 15 درصد از مردم ورزش را در برنامه خود لحاظ می‏کنند ولی این در حالی است که این رقم در کشورهای اروپایی نزدیک به 50 درصد است، مردم باید توجه داشته باشند که یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها ورزش است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه توسعه ورزش‌های همگانی جز اولویت‎های وزارت است، گفت: به دنبال این هستیم تا در کنار افزایش آمار ورزش‎کنندگان مردم را نسبت به بیماری‌ها مقاوم کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به دنبال تحقق این امر به معروف است، ادامه داد: باید برای تحقق این مسئله و نهادینه کردن این فرهنگ، شرایط ورزش کردن برای مردم فراهم شود.

احمدی با اشاره به اینکه ورزش همگانی از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار نیست، گفت: با وجود توجه به ورزش قهرمانی و توجه خاص به چند رشته قهرمانی متاسفانه از ورزش همگانی در کشور غافل شده‎ایم و همین امر سبب شده تا آمارهای ورزش همگانی قابل قبول نباشد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی در حوزه فرهنگسازی برای نهادینه کردن ورزش در جامعه دارد چراکه وقتی دانش‌آموزان توجیه شوند، این فرآیند در جامعه رخ می‌دهد.

انتهای پیام / 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار