همراه اول
30. بهمن 1393 - 11:47   |   کد مطلب: 22647
به همت کوهنوردان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛
صعود زمستانی به قله 3581 متری الوند، تنها در 9 ساعت
مسئول روابط عمومی هیئت کوهنودی و صعود های ورزشی استان همدان این صعود را از حیث نفرات صعود کننده به تعداد 90 نفر اعلام، و عنوان کرد: وضعیت جوی و تماما زمستانی و نیز زمان 9 ساعتی انجام برنامه، باعث شد این صعود یکی از سریعترین صعود های انجام گرفته در قله الوند باشد.

به مناسبت ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی و هشتمین جشنواره زمستانی استان همدان کوهنوردان استاد و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن در 9 ساعت و درشرایط سخت زمستانی؛ قله 3581 متری الوند را در کمال صحت و سلامت فتح نمایند.

عباس چشمه قصابانی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش، اظهارداشت: در این صعود که با حضور 11 تیم از واحد های دانشگاهی زاهدان، مشهد، ایلام، اراک، اهر، سنندج، تویسرکان، ملایر، زنجان، رودهن و همدان برگزار شد؛ استادان و کارمندان دارای حداقل مدارک کارآموزی کوهنوردی فدراسیون شرکت نمودند.

سرپرست فنی این صعود افزود: به همین دلیل کیفیت صعود و سطح دانش فنی نفرات بسیار بالا بود و برنامه در کمال نظم و آرامش همراه با ایمنی کامل برگزار گردید.

وی تصریح کرد: با پیش بینی ای که از وضعیت هوای کوهستان الوند در این روز گرفته شده بود و احتمال بارش برف و وزش باد شدید وجود داشت، سعی شد  صعود با رعایت کامل موارد ایمنی و فنی صورت گیرد.

چشمه قصابانی خاطرنشان کرد:  به لطف خدا و همکاری همه عزیزان شرکت کننده در صعود بدون بروز هرگونه مشکل جسمی برای نفرات و یا حادثه خاص برنامه در کوتاهترین زمان ممکن به انجام رسید.

سرپرست فنی این صعود در رابطه با وضعیت هوایی حاکم بر مسیر نیز گفت: از لحظات اولیه کوهنوردی بارش برف آغاز شد که با پیشروی نفرات به سمت ارتفاعات هم بر شدت بارش و هم برودت هوا افزوده گردید که وزش شدید باد نیز در مقاطعی روند پیشروی را با اخلال و کندی مواجه می نمود ولی خوشبختانه نفرات با آمادگی کامل جسمی و تجهیزاتی توانستند به خوبی صعود را به انجام رسانند.

وی این صعود را از حیث نفرات صعود کننده به تعداد 90 نفر اعلام، و عنوان کرد: وضعیت جوی و تماما زمستانی و نیز زمان 9 ساعتی انجام برنامه، باعث شد این صعود یکی از سریعترین صعود های انجام گرفته در قله الوند باشد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار