همراه اول
9. اسفند 1393 - 8:54   |   کد مطلب: 22710
حضور بخش خصوصی در ورزش نوید بخش روزهای خوب برای ورزش استان می باشد
استاندار همدان گفت: متاسفانه همدان استانی در گذشته صنعتی نبوده است و به تبع آن ورزش مورد حمایت قرار نگرفته است اما در یک سال اخیر افق روشنی در استان بوجود آمده است حضور بخش خصوصی در ورزش نوید بخش روزهای خوب برای ورزش استان می باشد.

به گزارش همدان ورزش؛ مهندس نیکبخت در ضیافت شام تجلیل از مدیران، معاونین و فرماندهان و مسولان اجرایی مسابقات زیر 14 سال آسیا با قدرانی از تلاش های تمامی دستگاههای اجرایی در برگزاری مطلوب این دوره از مسابقات در همدان گفت: این مسابقات بسیار شایسته و در خور نام همدان برگزار شد و برگزاری این مسابقات یک تمرین و امتحان بزرگ برای معرفی ظرفیت های استان در عرصه های بین اللملی بود که خوشبختانه با سربلندی این امتحان را سپری کردیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری و هم ریاست جمهور و دولت، نگاه مثبتی به ورزش دارند و ما موظف هستیم که وضعیت ورزش استان را در سطح بین المللی و نیز سطح کیفی را ارتقا ببخشیم و ظرفیت های بالای ورزش استان را به کشور معرفی نماییم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به ورزش ورود پیدا کند، گفت: در حال حاضر همدان در مسیر توسعه قرار گرفته و امید است با حمایت مردم و اقدامات دولت به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مهندس نیکبخت با تقدیر از تلاش مدیر کل ورزش و جوانان در امر توسعه ورزش استان گفت: استان همدان در چند سال اخیر پیشرفت های خوبی در ورزش داشته است و با تلاش های آقای افتخاری زیرساخت های خوبی نیز در این استان در امر ورزش ایجاد شده شده است.

وی با اشاره به اینکه همدان در رشته های مختلف ورزشی با توجه به پتانسیل هایی که دارد می تواند یکی از استان های سرآمد کشور باشد، اظهار داشت: حضور بخش خصوصی و خیرین در ورزش استان می تواند نقش موثری در ایجاد تحول در استان و ورزش همدان داشته باشد.

وی اظهار داشت: امروز ورزش به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده است به گونه ای که حتی کوچکترین عضو از هر جامعه ای به ورزش توجه ویژه ای دارد.

استاندارهمدان بیان کرد: ورزش با توجه به گستردگی آن و وابستگی های شغلی که دارد در امر اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا می کند و حمایت از ورزش هر استانی می تواند تبعات مثبتی در اقتصاد، اشتغال و سلامت جامعه داشته باشد و این امر با توجه به اهمیتی که دارد نیازمند برنامه ریزی مستمر و متناسب با نیاز منطقه است.

وی افزود: متاسفانه همدان استانی صنعتی نبوده است و به تبع آن ورزش مورد حمایت قرار نگرفته است و دولت نیز با کمبود اعتبارات دست و پنجه نرم می کند و حضور خیرین ورزشی و سرمایه داران در این مقطع می تواند در ایجاد تحول در ورزش استان نقش بسزایی ایفا کند.

استاندار همدان با اشاره به این مطلب که ورود بخش خصوصی به تمامی ابعاد اقتصادی، اشتغال و برنامه ریزی یکی از اولویت های کاری دولت است، بیان کرد: خوشبختانه در یک سال اخیر افق روشنی در استان بوجود آمده است و چند تیم استان از جمله پاس تحت حمایت شرکت فولاد ویان و کشتی همدان تحت حمایت شرکت سحر قرار گرفتند و شرکت شیشه بخشی از هزینه های ورزش را بر عهده گرفت که این روال نوید بخش روزهای خوب برای ورزش استان است.

وی افزود: خصوصی سازی و واگذاری مراکز ورزشی می تواند تحول جدیدی در ورزش استان ایجاد کند و انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب بسترهای این امر فراهم شود.

وی افزود: متاسفانه ورزش ما به اسم حرفه ای شده است در صورتی که بسیاری از نکات منفی در این دیده می شود و باید ورزش ما از هر لحاظ حرفه ای شود و تنها با صرف هزینه های کلان نمی توان شرایط حرفه ای شدن را فراهم کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه به‌دست آوردن شاخص‌های ورزشی مستلزم مشارکت بخش خصوصی است تصریح کرد: برای حرفه ای شدن ورزش راهی به جز خصوصی سازی ورزش و استفاده از کمک حامیان و خیرین ورزشی در استان نداریم.

وی با بیان اینکه در استان همدان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد، ابراز داشت: بسیار خوشحالم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده تا ظرفیت‌های استان همدان نیز به فعلیت برسد چرا که این استان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری داشته و دارای مزیت‌های برجسته در بخش گردشگری است.

مهندس نیکبخت افزود: همدان بهترین شرایط گردشگری کشور را دارد و باید به طور شایسته از این شرایط استفاده کنیم و برگزاری مسابقاتی همچون مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا می تواند نقش موثری در معرفی ظرفیت های گردشگری استان داشته باشد.
استاندار همدان با بیان اینکه همدان باید در ارتباط با گردشگری، بین‌المللی شود، افزود: دنیا باید ظرفیت‌های این استان را بشنود و بشناسد.

در ادامه این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان با تقدیر از همکاری دستگاههای اجرایی در برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات با حمایت های استاندار محترم و همکاری دستگاههای اجرایی استان به نحوه احسن برگزار شد که جا دارد از زحمات همه عزیزانی که برای برپایی این مسابقات تلاش کرده اند تقدیر و تشکر نمایم.

وی افزود: استان همدان امسال میزبان 80 مسابقه ورزشی بوده است که مهمترین آنها مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا ، میزبانی لیگ برتر کشتی و میزبانی مسابقات کشتی جوانان کشور بوده است.

سید عبدی افتخاری تاکید کرد: امروز ظرفیت های و زیر ساخت های و.رزشی استان به حدی رسیده است که بسیاری از فدراسیون های ورزشی تمایل دارند مسابقات خود را در همدان برگزار نمایند که این نشان از پیشرفت ورزش استان دارد.

وی اظهار کرد: در بسیاری از رشته ها به قطب اصلی کشور تیدیل شده ایم و در رشته هایی مانند قایقرانی یکی از چهار استان پایلوت در کشور محسوب می شویم.

سال 93 علی رغم بسیاری از مشکلات مالی ورزش استان پیشرفت خود را ادامه داد و تا پایان دی ماه 351 ورزشکار از استان به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند که 120 ورزشکار به عضویت نهایی در تیم های ملی درآمدند.
در پایان این مراسم با حضور استاندار همدان از مدیران، معاونین و فرماندهان و مسولان اجرایی در مسابقات با اهدا لوح تقدیر بعمل آمد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار