همراه اول
10. اسفند 1393 - 8:21   |   کد مطلب: 22723
هیجان فوتبال تنها در مستطیل سبز نیست/ همدان پیشتاز لیگ فوتبال محلات غرب کشور
در این موضوع تردیدی نیست که عامل موفقیت و زنده ماندن ورزش در همدان شهرداری بوده و حمایت‌های مالی و معنوی شهرداری در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی طی سال‌های اخیر کم نبوده است اما باید توجه داشت که سیاست اصلی شهرداری و شورای شهر پرداختن به ورزش همگانی و محلات است.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش؛ غیرقابل پیش‌بینی بودن مسابقات، تعصبات منطقه‌ای و ملی، تفکیک‌های فردی، مبارزه مدرن، تاثیرگذاری اجتماعی این ورزش و خیلی دیگر از چیزها که می‌توانند در صف این موارد قرار گیرند همگی در جذابیت چمن، توپ و مستطیل سبز تاثیرگذار است.

اینها را که کنار بگذاریم عامل مهم دیگری در جذابیت این ورزش آن هم در سطوح پایین‌تر نقش بی‌بدیلی ایفا خواهد کرد. عاملی به نام هزینه‌های نه چندان زیاد!

اگرچه امروز پول‌های هنگفتی در فوتبال جابجا می‌شود و گردش مالی در این ورزش سربه فلک کشیده اما در سطوح پایین‌تر و بخصوص در ورزش محلات، فوتبال با هزینه‌های کم، حساسیت را به اوج می‌رساند و کارها می‌کند در حد کارستان!

جذابیت در فوتبال زمان و مکان نمی‌شناسد. از داربی‌های بزرگ دنیا در "دلامادونینا" در ایتالیا یا "ال‌کلاسیکو" در اسپانیا بگیرید تا زمین‌های خاکی کشورمان! از همان هیجانات و کری‌های داربی‌ها بگیرید تا به قول امروزی‌ها کل‌کل‌های محله‌ای تیم‌ها!

آری؛ جذابیت در این فوتبال تمامی ندارد و به مکان خاصی هم اطلاق نمی‌شود. طبیعی است که در اروپا و در لیگ‌های بزرگ دنیا فوتبال طرفداران زیادی داشته باشد اما به جرأت می‌توان گفت که فوتبال در همه جای دنیا رواج دارد و بسیاری از کوچه‌های زمین خاکی کشورها به مثابه مستطیل سبز است!

در همین کشور ما یا نه در همین استان خودمان فوتبال محلات همواره تب این رشته ورزشی را داغ کرده و حساسیت‌ها در لیگ محلات به اوج خود رسیده است. لزوما نباید بازی‌ها پخش زنده شود و همه‌جای دنیا پا به توپ شدن فوتبالیست‌ها را نظاره کنند. فوتبال دوستانه هم که باشد، بدون طرفدار هم که باشد، حتی برای 22 بازیکن حاضر در زمین حیاتی تلقی می‌شود و پیروزی در آن از نان شب واجب‌تر!

بماند که در محلات همدان قانون خودبرتربینی حکم‌فرمایی می‌کند و تیم‌ها همیشه تشنه پیروزی هستند. امسال مثل همیشه لیگ محلات همدان با طراوت خاصی پیگیری شد و حتی رقابت 90 تیم در این لیگ به‌ قدری هیجان‌انگیز بود که مشاهده شد برخی از بازیکنان تیم‌های لیگ دسته سه و باشگاهی راغب به حضور در تیم‌های لیگ محلات بودند.

اگر نامی از فوتبال محلات برده شود بدون تردید همدان یکی از استان‌هایی است که می‌تواند قدعلم کرده و خود را یکی از موفق‌ترین مراکز برگزاری این لیگ معرفی کند؛ لیگ محلاتی که جمعه‌های فوتبالی همدان را داغ می‌کند.

عملکرد قابل قبول شهرداری، شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در فوتبال اما این انگیزه را ایجاد کرد تا لیگ محلات علاوه بر فوتبال به سایر رشته‌ها هم تزریق شود و امسال شاهد بودیم که کشتی این ورزش پرمدال و باسابقه هم در همدان صاحب لیگ محلات شد.

نکته جالب این‌که شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در برنامه‌های کاری خود، راه‌اندازی لیگ محلات در رشته‌های والیبال و بسکتبال و همچنین لیگ محلات بانوان را هم تدارک دیده‌اند.

رئیس هیات‌‌مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان درخصوص وضعیت ورزش محلات به خبرنگار همدان ورزش؛ گفت: عملکرد قابل قبول سازمان به کمک شورای شهر همدان در لیگ فوتبال محلات همدان امسال ما را بر آن داشت تا در کشتی نیز اقدام به برگزاری لیگ محلات کنیم.

محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: در این موضوع تردیدی نیست که عامل موفقیت و زنده ماندن ورزش در همدان شهرداری بوده و حمایت‌های مالی و معنوی شهرداری در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی طی سال‌های اخیر کم نبوده است اما باید توجه داشت که سیاست اصلی شهرداری و شورای شهر پرداختن به ورزش همگانی و محلات است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان تصریح کرد: اعضای هیات‌ مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان خاک‌ خورده ورزش هستند و باشگاه شهرداری همدان یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین باشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

بیاناتی با اشاره به راه اندازی لیگ محلات کشتی تاکید کرد: راه‌اندازی لیگ محلات در رشته ورزشی کشتی از یک سو باعث احیای این رشته ورزشی و از یک سو موجب شکوفایی استعدادهای خوبی می‌شود که در حواشی شهر همدان نهفته است.

وی با بیان این‌که لیگ محلات فوتبال هیجانی وصف‌ناپذیر در میان جوانان ایجاد کرده است، یادآور شد: در غرب کشور، استانی مثل همدان در برگزاری لیگ محلات فوتبال موفق نبوده و به جرات می‌توان گفت که در غرب کشور در برگزاری لیگ محلات فوتبال نمونه هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان درباره امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لیگ محلات فوتبال همدان اظهار کرد: مشخصات بازیکنان شاغل در محلات در یک نرم‌افزار بخصوص برای اولین بار در کشور ثبت شد. در این نرم‌افراز مشخصات فردی بازیکن ثبت می‌شود و خیلی راحت می‌توان بیوگرافی یک بازیکن را از میان 2 هزار و 500 نفر بیرون کشید.

 

بیاناتی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا ورود شهرداری همدان به تیمداری در عرصه قهرمانی مقطعی است؟ ادامه داد: تابع سیاست‌گذاری شورای شهر و شهرداری هستیم، یک سال سیاست بر این است که شهرداری در والیبال تیمداری کند و یک سال سیاست بر این است که تیمداری در دسته‌های پایین‌تر باشد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار