همراه اول
11. اسفند 1393 - 22:57   |   کد مطلب: 22757
پیگیری مسابقات سوپرلیگ بانوان به سال آینده موکول شد؛
بک: ارباب از اول هم دنبال جوسازی بود/ شاه‌محمدی باعث تشنج در شورای داوری شد
نایب‌ رئیس کمیته داوران سوپرلیگ کاراته بانوان گفت: با اعتراضی که مربی تیم دانشگاه آزاد به ارنج داوری داشت از همان اول احساس کردم او به دنبال جوسازی است.

به گزارش همدان ورزش؛ مسطوره بک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس؛ در مورد اعتصاب تیم‌ها در هفته اول دور رفت، سوپرلیگ کاراته، اظهار داشت: بازی نکردن تیم‌ها در هفته اول دور رفت دلایل متعددی داشت. به عنوان مثال تیم دانشگاه آزاد از قبل اعلام کرده بود سه نفر از کاراته‌کاهای آنها مصدوم هستند و یک نفر از بازیکنان‌شان نیز تا پایان فصل محروم است و خیلی شرایط بازی در لیگ را ندارند، هرچند که با درخواست مسئولان فدراسیون بازیکن آنها اجازه مبارزه کردن در سوپر لیگ را کسب کرد و پیگیری محرومیت او به سال آینده موکول شد، اما بازهم آنها در مسابقات شرکت نکردند.

وی در ادامه افزود: از صبح روز جمعه ارباب مربی تیم دانشگاه آزاد به ارنج شورای داوری مدام اعتراض می‌کرد. او مدعی بود، داورانی را که ما برای مسابقات آنها در نظر گرفته‌ایم نباید برای تیم دانشگاه قضاوت کنند. من از همان جا احساس کردم که ارباب به دنبال جو‌سازی است.

مربی تیم دانشگاه آزاد مدعی بود که باید داوران آسیایی برای آنها قضاوت کنند و بنده این موضوع را قبول نکردم. بعد از مخالفت ما با درخواستی که ارباب داشت او مدعی شد که تیم آنها تمایلی به بازی در هفته اول مسابقات را ندارد. 

نایب‌ رئیس کمیته داوران سوپر‌لیگ بانوان کاراته گفت: بعد از اعتراضی که مربی تیم دانشگاه آزاد داشت نایب‌ رئیس بانوان فدراسیون به این موضوع ورود کرد و از ما درخواست کرد تا هر طور که مربیان دانشگاه آزاد دوست دارند ارنج داوری چیده شود، اما بعد از این اتفاق باز هم آنها حاضر به مبارزه کردن در هفته اول دور رفت سوپر‌ لیگ نشدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه تیم‌ها از حضور در مسابقات کناره‌گیری کردند، گفت: همه تیم‌ها در سالن مسابقات حاضر بودند و تیم فولاد مبارکه و دانشگاه آزاد مدعی شدند که حاضر به بازی کردن نیستند، تیم علمدار کربلا در سالن حضور داشت و برای بازی کردن اعلام آمادگی کرد.

نایب‌ رئیس کمیته داوران در واکنش به این سؤال که گویا برخی از داوران نیز روز گذشته اعتراضاتی را داشتند و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: با صحبت‌هایی که از سوی مربیان مطرح شد برخی از داوران درجه یک ملی نیز مدعی شدند که ما باید در مسابقات سوپر‌لیگ قضاوت کنیم و این اعتراض‌ها از سوی مربیان توهین به شخصیت ما است. دهقان به عنوان ناظر مسابقات انتخاب شده بود، اما او هم به یکباره مدعی شد که باید در هفته اول قضاوت کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این خیلی بد است که تیم‌ها برای سوپر‌لیگ خط و مشی تعیین کنند و داوران مدعی شوند که ما در فلان لیگ می‌خواهیم قضاوت کنیم. به هر حال ما یک شورایی به نام کمیته داوران داریم که در آن کمیته تصمیم گرفته می‌شود که چه کسی در کجا قضاوت کند. متاسفانه بعد از اینکه اتفاقات روز جمعه رخ داد ناچار شدم تمام گزارشات را به رئیس فدراسیون ارائه کنم و حمایت‌های شاه‌محمدی از اعتراض‌های بی‌جای دهقان را نیز به سمندر منعکس کردم. به رئیس فدراسیون اعلام کردم که حمایت‌های نایب‌ رئیس فدراسیون بانوان باعث شد تا در شورای داوری نیز تشنج ایجاد شود. متاسفم از اینکه بعد از اتفاقاتی که رخ داد دهقان شروع به توهین کردن کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تکلیف برگزاری مسابقات مشخص می‌شود یا خیر، گفت: متاسفانه با اتفاقاتی که رخ داد مسابقات به سال آینده موکول شد. کمیته اجرایی به خاطر اتفاقات روز گذشته و شرایطی که پیش آمد تصمیم گرفت برگزاری مسابقات را به سال آینده موکول کند.

بک در پایان خاطرنشان کرد: بارها به مسئولان فدراسیون گفته‌ام مربیان نباید بیش از حق خود را طلب کنند این وظیفه ما است که پیگیر مشکلات باشیم. متاسفانه ارباب در طول هفته‌هایی که گذشته تخلفات زیادی را انجام داده و روز جمعه یکی از تخلفات او را شاهد بودیم. وی طی هفته‌های گذشته چند بازیکن از لیگ آینده‌سازان را به لیگ برتر آورد و در هر دو لیگ از آنها استفاده کرد که این یک تخلف است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار