همراه اول
11. اسفند 1393 - 23:11   |   کد مطلب: 22762
کارشناس واترپلو در ارزیابی خود از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی برای مسابقات جهانی توسعه واترپلو گفت: با توجه به شناخت سیروس طاهریان از واترپلو ایران و سابقه ای که دارد، می تواند در مدیریت تیم ملی واترپلو عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی اکبر شیرجیان کارشناس واترپلو در ارزیابی خود از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی برای مسابقات جهانی توسعه  اظهار کرد: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا این مسابقات و همچنین شناختی که او از واترپلو ایران دارد، انتخاب سیروس طاهریان به عنوان سرمربی تیم ملی اقدام بسیار درستی بود. حالا امیدوارم با انتخاب دستیاران و بازیکنان موثر هر چه زودتر تمرینات تیم ملی را شروع کند. بازیکنان باید از تجربیات او به خوبی استفاده کنند. فدراسیون یک سرمربی با تجربه و کارکشته را انتخاب کرده است. امیدوارم هزینه هایی که یک مربی خارجی دارد را در بخش برنامه ها و اردوهای تدارکاتی تیم ملی صرف کنند و بازیکنان تاکتیک های مدنظر سرمربی را به خوبی پیاده کنند.

کارشناس واترپلو درباره نحوه انتخاب سرمربی خارجی عنوان کرد: در انتخاب سرمربی عوامل زیادی مثل هزینه مربی، مدت زمان حضور در ایران مهم هستند. در این مقطع کوتاه کسی می بایست سرمربیگری تیم ملی را برعهده می گرفت که شناخت بهتری از بازیکنان داشت. به نظر من سیروس طاهریان با توجه به اینکه سال های زیادی است که در عرصه واترپلو کار می کند و در کنار مربیان بزرگی فعالیت داشته است، انتخاب درستی بود.

علی اکبر شیرجیان بیان کرد: مربی خارجی اگر بخواهد در ایران موفق شود باید یک برنامه بلند مدت سه یا چهارساله را در نظر  بگیرد. اینکه در این مدت دو ماه مانده به مسابقات مربی خارجی را به ایران می آوردیم کار خیلی درستی نبود و شخصا موافق نبودم. اگر هم مربی خارجی انتخاب می شد، مربی ایرانی که در کنار او بود باید در انتخاب بازیکنان به او کمک می کرد. امیدوارم سرمربی جدید بتواند تیم ملی را به سرانجام خوبی برساند. مسابقات جهانی توسعه موقعیت خوبی است که واترپلوئیست ها می توانند با یک مدال بار دیگر توانایی هایشان را به جامعه معرفی و پله های ترقی را طی کنند.

او با اشاره به این که سیروس طاهریان دو دوره مربی تیم ملی واترپلو در مسابقات فینا ترافی بوده، گفت: طاهریان مربی باسابقه ای است. در مسابقات واترپلو جوانان که در کوبا برگزار شد، طاهریان مربی تیم ملی جوانان بود و ما زیر نظر او کار می کردیم. او در رده های مختلف تیم ملی فعالیت داشته است. با توجه به زمان کوتاه باقی مانده به مسابقات به نظر من وی به خوبی می تواند تیم را مدیریت کند. باید بقیه هم به او کمک کنند و از ظرفیت های او استفاده شود تا واترپلو بتواند بهترین نتیجه را بگیرد.

مربی تیم واترپلو دانشگاه آزاد تصریح کرد: در مورد انتخاب دستیاران سرمربی تیم ملی روال به این صورت است که یا کمیته فنی واترپلو چند نفر را معرفی و از بین آنها دستیار سرمربی انتخاب می شود و یا سرمربی چند نفر را به فدراسیون به عنوان دستیار معرفی می کند. به هر حال باید بین سرمربی تیم ملی و فدراسیون تعاملی در مورد انتخاب دستار ان وجود داشته باشد.

شیرجیان درباره معیار انتخاب بازیکنان تیم ملی واترپلو خاطرنشان کرد: معیارهای مختلفی برای انتخاب بازیکنان وجود دارد که این ها بستگی به نظر سرمربی دارد. ممکن است سرمربی مسابقات لیگ برتر و دسته یک را زیر نظر داشته باشد. سرمربی می تواند جوان گرایی کند و بازیکنان جوانی را دعوت کند. حتی او می تواند بازیکنی را دعوت کند که در فینال لیگ نبوده و در طول لیگ دیده نمی شده است. به نظر من برای مسابقات توسعه جهانی بهتر است بازیکنانی که شایسته و نخبه هستند به تیم ملی دعوت شوند. چون نتیجه این مسابقات برای ایران دارای اهمیت بسیار دارد.

وی در ادامه توضیح داد: خود سرمربی تیم ملی با توجه به زمان بندی که در تمرینات دارد، بازی های تدارکاتی را در نظر می گیرد. به نظر من اگر تیم ملی بتواند یک اردوی خارجی داشته باشد و یا در یک اردوی خارجی شرکت کند، شرایط مطلوبتر هم می شود. البته این اردوها از نظر مالی هم هزینه دارد. همه این ها باز به نظر خود سرمربی تیم ملی بستگی دارد. او می تواند از پیشنهادات و مشورت های کمیته فنی و سایر عوامل استفاده کند.

او در پایان گفت: امیدوارم که سیروس طاهریان و کادر فنی مدنظر او بتوانند به خوبی از پس این کار سخت بربیایند. بازیکنان ایرانی در قالب تیم ملی واترپلو بزرگسالان یک سال و نیم است که از عرصه بین المللی دور بودند. جمع و جور کردن آن ها کار راحتی نسیت. امیدوارم فدراسیون نیز بتواند انگیزه هایی را در بازیکنان ایجاد کند و برنامه ریزی انجام شود که بازیکنان با رغبت بیایند. مسابقات جهانی توسعه واترپلو با میزبانی ایران برگزار می شود. انشالله بتوانیم جام را در ایران نگه داریم که کار بسیار سختی است. تیم های بزرگی از همه قاره ها در زمینه واترپلو شرکت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار