همراه اول
29. مهر 1396 - 9:06   |   کد مطلب: 22813
افرادی که به دلیل مشغله کاری دچار فقر حرکتی هستند، برای این که از انجام فعالیت ورزش دچار اسپاسم عضلانی نشوند باید در ابتدا فعالیت‌های هوازی و استقامتی را در برنامه ورزشی خود بگنجانند

هر فردی که بخواهد به فعالیت‌های ورزشی متوسط یا شدید بپردازد قبل از شروع باید یک ارزیابی کلی از خود داشته باشد تا با اطمینان از این که عوامل خطرساز وی را تهدید نمی‌کند به فعالیت ورزشی با شدت متوسط یا شدید بپردازد.



 افرادی که دارای فقر حرکتی و یا بیماری شناخته شده از جمله فشار خون بالا، دیابت، چربی خون بالا و ... هستند. قبل از شروع و ورزش در ابتدا باید توسط متخصصان پزشکی ورزشی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند و بعد در صورت اخذ مجوز فعالیت ورزشی بدون هیچ گونه نگرانی ورزش با شدت متوسط را شروع کنند.



افرادی که به خاطر فعالیت کاری دچار فقر حرکتی شدید هستند بهتر است فعالیت ورزش خود را با سه تا پنج جلسه در هفته‌ به مدت 20 دقیقه و حداکثر 60 دقیقه آغاز کنند و اگر این مدت زمان نیز به دلیل بی‌تحرکی فشار زیادی به آنها وارد کند، 20 دقیقه را می‌توانند به دو جلسه 10 دقیقه ای تقسیم و سپس به مرور زمان شدت آن را افزایش دهند.



نوع فعالیت ورزشی که برای افراد بی‌تحرک برای حفظ سلامت قلب و عروق آنها توصیه می‌کنیم، فعالیت‌های هوازی و استقامتی از جمله پیاده روی، دویدن نرم، دوچرخه‌سواری آرام، کوهنوردی با شدت متوسط است تا با رسیدن به یک شرایط ایده‌آل، کم‌کم شدت فعالیت‌های ورزشی خود را بالا ببرند تا دچار آسیب دیدگی‌های مزمن و حاد نشوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار