همراه اول
9. شهريور 1396 - 22:37   |   کد مطلب: 22869
اگر کسی احساس می کند به ماساژ نیازمند است حتما با پزشک مشورت نماید.

به گزارش همدان ورزش؛ ماساژ امروزه طرفداران زیادی پیدا كرده و انگیزه و اهداف كسانی كه برای انجام این كار اقدام می‌كنند، با هم متفاوت است؛ از رفع خستگی گرفته تا تسكین‌ دردها و رفع گرفتگی‌های عضلانی و...
به همین علت، هم مراكزی كه ماساژ انجام می‌دهند روز به روز بیشتر می‌شود و هم وسایل و تكنولوژی‌هایی زیادی برای این كار به بازار وارد شده‌اند؛ چه به صورت صندلی ماساژ و چه دستگاه‌های ماساژور دستی. اما ماساژ برای همه مناسب نیست و فقط برای افراد كاملا سالم مناسب است. حتی اگر این كار به‌وسیله افراد نابلد انجام شود، ممكن است مضر باشد.

1. ماساژور و بیماری قلبی عروقی : دستگاه‌های ماساژ، مخصوصا ماساژورهای دستی و برقی، از تكنیك‌های ضربه‌ای استفاده می‌كنند بنابراین می‌توانند بیماری افرادی كه دچار مشكلات زمینه‌ای هستند، تشدید كنند، مخصوصا در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، افرادی كه در قلبشان پیس‌میكر كار گذاشته شده، افراد دچار پوكی‌‌استخوان، بیماران دچار عفونت مزمن ریوی، افراد دچار مشكلات انسداد ریوی (مانند آمفیزم)، سرطان، افراد مبتلا به دیسك و درگیری رشته‌های عصبی مثل سیاتیك یا اعصاب گردنی، ممكن است استفاده از این دستگاه‌ها باعث تشدید بیماری شود.

2.ماساژ و ممنوعیت برای بچه ها: این دستگاه‌ها برای بچه‌ها مخصوصا بچه‌های زیر 10 سال هم مضرند زیرا باعث آسیب صفحه رشد استخوانی آنها می‌شوند و رشد استخوانی‌شان را مختل می‌كنند.

3. ماساژ سالمندان و پوکی استخوان:سالمندان، به‌خصوص خانم‌های سالمند نیز كه بسیار مستعد پوكی‌استخوان هستند، اصلا نباید از این ماساژدهنده‌های برقی استفاده كنند چون باعث بروز عارضه می‌شود.

4. ماساژ و فشارخون بالا: این دستگاه‌ها‌ می‌تواند باعث افزایش فشارخون افراد دچار فشارخون بالا یا فشارخون متغیر هم شود.
5. ماساژ و آمبولی ریه: به كار بردن دستگاه‌های ماساژور در نواحی گردن در سالمندان می‌تواند آمبولی ریوی و لخته ایجاد كند كه همراه با خونریزی مغزی است.

6. ماساژ و خطر برای جنین: اگر خانم‌ بارداری از ماساژدهنده برقی استفاده كند، ممكن است باعث آمبولی و كنده شدن لخته شود كه هم برای خودش و هم جنین بسیار خطرناك است.

7.صندلی ماساژ و مشکل ستون فقرات: این صندلی‌ها اگرچه ممكن است برای همه افراد عارضه ایجاد نكند اما منفعت چشمگیری هم از لحاظ جسمی ندارد. البته برای افرادی كه دچار پوكی‌استخوان ناحیه ستون فقرات هستند ‌می‌تواند بسیارمضر باشد و به‌خصوص برای سالمندان استفاده از این صندلی‌ها را به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌كنیم.

8. تخت ماساژ و هزینه برای هیچ: تخت‌های ماساژ پیشرفته‌ای وجود دارد كه زیرنظر پزشكان و كارشناسان كنترل می‌شود و امكان ماساژ را ایجاد می‌كند اما این تخت‌ها هم بهتر از ماساژ دستی نیستند.

9. ماساژ فقط دستی: اگر كسی به هر دلیل احساس می‌كند به ماساژ نیاز دارد یا تمایل دارد این كار را انجام دهد، باید با مشورت پزشك و در نظر گرفتن احتیاط‌های لازم به فکر یك ماساژدهنده با تجربه و كاردان باشد نه وسایل الكترونیكی.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار