همراه اول
18. اسفند 1393 - 21:44   |   کد مطلب: 22871
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در نامه‌ای از AFC خواستیم تا دلایل عدم میزبانی ایران برای جام ملت‌های 2019 را برایمان مشخص کند.

به گزارش همدان ورزش به نقل از خبرگزاری فارس، کفاشیان در خصوص اینکه چرا کشور ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 انتخاب نشد، گفت:‌امروز هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت تا میزبانی این رقابت‌ها را به امارات بدهد. البته ما طی نامه‌ای از AFC خواستیم تا دلایل ندادن این میزبانی را به ایران مشخص کند و من فقط می‌توانم از این موضوع ابراز تاسف کنم. چرا که این میزبانی می‌توانست برای ایران و رشد و توسعه فوتبال و ورزش در کشورمان بسیار مؤثر باشد اما امارات هم امکانات و سخت‌افزارهایی داشت که از جمله فاکتورهای لازم برای میزبانی بود که در کنار درآمدزایی و حق پخش باعث شد تا این میزبانی رقابت‌ها به این کشورها برسد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در خصوص اماکن و ورزشگاه‌ها مشکل نداشتیم و بعضی که ناقص بود تعهد دادیم تا کامل می‌کنیم اما بیشترین مشکل ما حق پخش و اسپانسر بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا تشخیص داد امارات می‌تواند از این لحاظ درآمدزایی بیشتری از این کنفدراسیون داشته باشد.

وی یادآور شد: در هر صورت مسابقات جام ملت‌های آسیا و جام جهانی درآمدهای بالایی برای AFC و فیفا دارد که آنها می‌توانند از محل این درآمد تا 3-4 سال استفاده کنند که البته 60 درصد این درآمدها حاصل فروش حق پخش به کشورها و اسپانسرهایی است که اجازه فعالیت داشته و می‌توانند در این کشورها هزینه کنند و شاید اگر در مقطعی که تحریم‌ برداشته شد این اسپانسرها به ایران می‌آمدند امیدهایی برای کسب میزبانی وجود داشت اما در مقطع فعلی امیدمان کمتر بود که در نهایت این اتفاق نیفتاد.

وی در مورد اینکه آیا عدم ورود بانوان در ورزشگاه‌ها در این موضوع تاثیرگذار بود، گفت: علاوه بر این موضوع که گفتید بحث انتقال پول، فضای مجازی تبلیغات و چند مورد دیگر از موارد بعدی بود که مطرح شده بود.

کفاشیان در مورد اینکه آیا میزبانی جام ملت‌ها در ازای نائب‌رئیسی AFC داده است، گفت:‌خیر ایران حقش است در بین کشورهای آسیایی چون در مکان اول آسیا به سر می‌برد در تصمیم‌گیری‌ها هم نقش اول را داشته باشد. شاید اگر من خودم حتی 4 سال پیش در انتخابات شرکت می‌کردم رای هم می‌آوردم که فرد دیگری در انتخابات شرکت کرد و با این حال او هم رای خوبی داشت. بنابراین ایران از کشورهای اصلی در قاره آسیا در تصمیم‌گیری‌ها محسوب می‌شود و این موضوعی که گفتید صحت ندارد البته ما تلاش‌مان را برای میزبانی‌های دیگر ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که جهانبخش و آزمون برای چه تیمی سرانجام به میدان خواهد رفت،‌گفت: این دیگر از اختیارات ماست که از چه بازیکنی در چه مقطعی استفاده شود. در مرحله اول بین سرمربیان دو تیم جلسه می‌گذاریم تا در این مورد بین آنها تفاهم برقرار شود که این تفاهم هم برای ما قابل احترام است اما در صورت عدم تفاهم فدراسیون فوتبال بر حسب اولویت‌ها تصمیم‌گیری می‌کند که در حال حاضر اولویت ما تیم امید و مسابقات آن است.

وی درباره دیدار با شیلی گفت: این بازی هنوز قطعی نشده و ما خواسته‌ایم تا قرارداد این بازی را برای‌مان بیاورند تا ببینیم هر چند آمادگی این بازی را داریم اما اگر نشد فقط با سوئد بازی می‌کنیم هر چند که ما به کمپانی برگزاری این مسابقه مقداری بدهی داریم که به آنها اعلام کردیم با آمدن پول این بدهی را تسویه می‌کنیم.

کفاشیان در مورد برگزاری دیدار دوستانه با ایتالیا گفت:این کشور حدود یک تا یک و نیم میلیارد به ما پیشنهاد داده که در حال بازاریابی و بررسی‌های لازم هستیم تا ببینیم می‌توانیم آن را تامین کنیم یا خیر. اگر این موضوع اتفاق بیفتد که این مسابقه را برگزار می‌کنیم در غیر این صورت از زمان‌های بعدی دنبال آن هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌شد میزبانی مشترک جام ملت‌های آسیای 2019 را به ایران بدهند،‌ گفت: ما از همان اول هم چنین پیشنهادی ندادیم چرا که می‌توانستیم تمام بازی‌ها را در ایران برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار