همراه اول
20. اسفند 1393 - 22:29   |   کد مطلب: 22916
سرمربي تيم فوتبال اميد در خصوص آخرين شرايط اين تيم، اردوي كويت، وضعيت بازيكنان، مصاحبه كى روش و بازي هاي مرحله مقدماتي كه فروردين ماه برگزاري مي شود اظهار نظر کرد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از مهر، محمد خاکپور كه هم اينك در اردوى آماده سازى كشور كويت به همراه تيمش به سر مى برد به سوالات پيرامون تيم اميد پاسخ داد. مشروح اين مصاحبه که توسط مدير رسانه اى تيم اميد در اختیار رسانه ها قرار گرفته به شرح زیر است:

* شرايط اردوي كويت را چطور مي بينيد؟ از شرايط كمي و كيفي اردو راضي هستيد؟
- اردوی کویت در حقیقت آخرین بازی تدارکاتی قبل از شروع بازی‌هاست و باید بازیکنان را دراختیار داشته باشیم که به هماهنگی لازم برسند. متأسفانه بعضی مسائل باعث شد بازیکنان به‌طور جداگانه به اردو ملحق شوند و بازیکنان خوبی مثل چشمی و مرادمند به خاطر مسائل روادید نتوانستند به ما ملحق شوند. در مجموع همین‌ که همه بازیکنان در کنار هم هستند و این اردو تشکیل‌شده جای خوشحالی دارد و از همه مسئولان تشکر می‌کنم.

* البته آزمون و جهانبخش هم دعوت بودند؟
- آنها را هم دعوت کرده بودیم که با توجه به قوانین فیفا باشگاه‌هایشان نمی‌توانستند بازیکنان را در اختیار ما قرار دهند.

* مشکل روادید هم مشکل عجیبی است. قبلاً بازیکنان مشکل سربازی داشتند و الان روادید. در قراردادمان با کویت قید نشده بود که بشود سه چهار روز قبل از سفر درخواست ویزا کرد و آنها تنها به بازیکنانی که فهرست‌شان یک ماه قبل رد شده بود ویزا دادند؟
- در جریان اتفاقات دو فدراسیون نیستم و به‌ عنوان مسئول تیم اسامی را هم داده بودم و در مورد چشمی و مرادمند عدم توجه باعث شد، روادید نگیرند و در مورد عبدالله زاده باید تشکر کنم که مشکلش حل شد ولی نام او از ابتدا در لیست بود.

* بازی با کویت تا چه حد به آمادگي تيم كمك مي كند؟
- در حقیقت این‌ یکی از بازی‌های بین‌المللی است و بازی کویت نزدیک عربستان است و ما برای این سبک بازی لازم داشتیم.

* از ميزان همكاري مربيان ليگ رضايت داريد؟
- صددرصد. من این حق را به آن‌ها می‌دهم آن‌ها تحت‌فشار هستند همان‌طور که من حق‌دارم بازیکنانم در اختیار داشته باشم آن‌ها هم حق‌دارند و تنها تفاوت در این میان منافع ملی است؛ که مربیان هم این را در نظر گرفتند و از حق خود گذشتند.

* آقای کی‌روش در خبرگزاری‌ها مصاحبه‌ای داشتند و گفتند درچند روز گذشته با شما جلسه داشتند و شما خودتان گفتید که آزمون و جهانبخش بهتر است که در اختیار تیم بزرگسالان باشند آیا اولاً چنین جلسه تشکیل‌شده است و این موضوع در آن جلسه مطرح‌شده است؟
- در چند روز گذشته که آقای کی‌روش در ایران حضور نداشتند و من هم جلسه‌ای با ایشان نداشتم! شاید منظورشان همان جلسه اتفاقی در فدراسیون فوتبال است که به‌اتفاق آقای کاشانی رفته بودیم. آن جلسه در حدود یک ماه و نيم پیش بود. ضمن اینکه گزارش کاری ارائه دادم و از ایشان درخواستی کردم که کمک ایشان می‌تواند در اختیار قرار دادن آزمون و جهانبخش باشد و ايشان به‌ صراحت گفت به‌عنوان مربی تیم بزرگسالان نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ضمن اينكه گفتن هنوز ماندن یا نماندنش در تیم ملی مشخص نیست و در آن زمان شاید با مربی دیگری باید صحبت شود.

* خیلی‌ها می‌گویند اصرار به حضور این دو بازیکن زیاد لازم نیست و در روحیه دیگر بازیکنان تأثیر می‌گذارد؟
- من اعتقاد دارم در این رده سنی تفاوتی بین بازیکنان نیست و آنچه آن‌ها را از هم متمایز می‌کند تجربه بازی بین‌المللی است. به هر جهت آزمون و جهانبخش در سطح بین‌المللی بازی زیادی انجام دادند. البته بازیکنان دیگر هم توانایی‌های فراوانی دارند و ما اصرار خاصی نداریم ولی به‌عنوان مسئول این تیم وظیفه‌ دارم از تمام ظرفیت و داشته‌های رده سنی امید دعوت و استفاده کنم ولی اگر کسانی دلشان با تیم نیست اجباری نداریم.

* از سوم فروردین بازی‌های تیم امید شروع می‌شود و با توجه به تعطیلی نوروز و استادیوم صدهزارنفری احتمال داده مي شود كه استقبال آن‌چنانی از این بازی‌ها نشود؟
- اگر بتوانیم از شرایط میزبانی و داشتن تماشاچی استفاده کنیم باعث می‌شود درروند بازی بچه‌ها تأثیر مثبت داشته باشد که این بسیار مؤثر است. بازیکنان جوان در این فضای احساسی بهتر نتیجه می‌گیرند. از اینجا پیشاپیش سال نو را به همه هموطنان تبریک می‌گویم و خوشحال می‌شوم مردم در استادیوم حضور داشته باشند و از نزدیک تیم ملي اميد را حمايت کنند.

* رقیب اصلی ما کدام از چهار تیم هستند؟
- این چهار تیم در یک سطح نیستند ولی هر چهار تیم رقبای اصلی ما هستند. عليرغم اینکه خیلی از کارشناسان فکر می‌کنند ممکن است عربستان رقیب اصلی ما باشد، ما از سه تیم دیگر شناختی نداریم و آن سه تیم حضور در برابر ایران برای آن‌ها انگیزه ایجاد می‌کند. به‌طور کل هر چهار بازی شکل فینال را دارد.

* فاصله كم بازي ها بابت مصدوميت احتمالي بازيكنان نگراني بوجود نياورده است؟
- قطعا همينطور است و به خاطر همین موضوع می‌خواهیم از تمام ظرفیت استفاده کنیم و بازی‌ها را چرخشی کنیم. البته این شرایط برای هر چهار تیم یکسان است.

* براي مرحله بعد مسابقات برنامه اي انديشيده ايد؟
- قطعاً، من تقویم سال آینده فیفا و ای اف سی را گرفتم و در حال مطالعه برای آن زمان هستم. برنامه را طوری بریزیم که تداخل با مسابقات داخلی نداشته باشیم. قاعدتاً بعد از یازده فروردین برنامه‌ریزی مدون و شکیل را به فدراسیون می‌دهیم.

* صحبت پاياني؟
- از تمامی ارگان‌ها و مراکزی که با تیم امید همکاری کردند بويژه آقاى كاشانى كه اين هماهنگي‌ها را زحمت كشيدند تشکر می‌کنم. شرایط سنی مشکلات فراوانی برای بازیکنان سرباز و دانشجو دارد و نیروهای انتظامی و گذرنامه کمک بسیاری به ما کردند. از همه تشکر می‌کنم و به‌خصوص خود بازیکنان که با تمام توان در اردوها حضور داشتند و سخت‌کوش و پرتلاش بودند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار