همراه اول
23. اسفند 1393 - 22:31   |   کد مطلب: 22985
متولد سال 1365 در همدان است و والیبال خود را زیر نظر «موسی‌ زرین» آغاز می‌کند. بلندای قامتش یک متر و 98 سانتی‌متر است و شاید جالب باشد بدانید که او ابتدا دوست داشته فوتبالیست شود و مثل برخی از ستاره‌های تو خالی مستطیل سبز پول‌های هنگفت به جیب بزند!

به گزارش همدان ورزش به نقل از ایسنا، همه می‌گویند خوردن یک سیلی آبدار او را به والیبال کشانده است. جایی که در دوران ابتدایی و دبیرستان «آرمین تشکری» بین دو راهی والیبال و فوتبال قرار می‌‌گیرد تا اینکه موسی زرین در سال‌‌هایی که این پسرک دوست داشتنی مادستان اهداف بزرگی در سر می‌‌پروراند یک سیلی به آرمین زده و خطاب به او می‌گوید: "تو برای والیبال ساخته شده‌ای"!

اینجاست که آرمین راه خود را پیدا کرده و به تیم مخابرات همدان می‌پیوندد. البته به گفته خودش ابتدا فقط حکم توپ جمع‌کن را در تیم مخابرات داشته و بعدها با درخشش در این تیم به تیم شهرداری همدان می‌پیوندد.

آرمین با شهرداری همدان در لیگ برتر حاضر و سپس با منحل شدن این تیم به تیم‌هایی نظیر سنگ‌آهن بافق و پیشگامان کویر یزد می‌رود. دو سال هم برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به سایپا رفته تا اینکه با بازی‌های درخشان خود در این تیم "خولیو ولاسکو" سرمربی سابق تیم ملی مجاب می‌شود که نام وی را در صف دعوت‌شدگان به تیم ملی والیبال کشورمان قرار دهد.

حالا دیگر همه او را می‌‌شناسند و به او افتخار می‌کنند. پسری که خیلی زود خودش را در دل مردم جا کرد و در کنار والیبالیست‌‌های بزرگی چون سعید معروف و سید محمد موسوی چهره شد.

خودش همیشه از رفاقت صمیمی با موسوی سخن گفته و البته معروف هم در پخته‌تر شدن او نقش زیادی ایفا کرده است. چند سال پیش که به تیم ملی فرا خوانده شد خیلی‌ها می‌گفتند نمی‌تواند جای علیرضا نادی سرعتی‌زن سابق تیم ملی را پر کند اما خود او بارها و بارها اعلام کرد که اصلا نباید نادی را با من مقایسه کرد چون او بازیکن بزرگ و بی‌نظیری بوده و هست.

وقتی سال گذشته تنها با هشت بازی ملی به لیگ جهانی رفت، بیشتر از اطرافیان نزدیک او، این ما بودیم که ترس و دلهره برمان داشت که نکند کم تجربگی کار دست او داده و سرنوشتی مثل میثم مصطفی‌جوکار گریبان او را بگیرد، اما او در عین شایستگی از همان ابتدا ثابت کرد که استاد تمرکز، تفکر و بیش از همه اعتماد به نفس است.

نمی‌دانیم برای آرمین تشکری باید چگونه قلم زد تا به قول معروف حق مطلب ادا شود! به قول جواد محتشمیان دستان ما ناتوان از نوشتن حتی چند عبارت برای دستانی است که لبخند را میهمان لبان یک ملت می‌کنند!

آرمین در سالی که گذشت درست مثل سال 92 در لیگ جهانی و مسابقات جهانی کارها کرد در حد کارستان! دست‌هایی که با زدن سرویس‌های آنچنانی همه را انگشت به دهان کرد و اگر در حساس‌ترین لحظه مسابقات تیم ملی در نبرد با غول‌هایی چون لهستان و روسیه تشکری را پشت سرویس می‌دیدیم خیالمان راحت بود، چون او به قول محتشمیان مثل یک رادار، با دقت عمل می‌کرد!

این پرونده ویژه به احترام آرمین تشکری است. پسرک دوست‌داشتنی دیار مادستان که با سرویس‌هایش دنیا را وادار به تعظیم کرد و امروز همه از او و بازی خوبش به نیکی یاد می‌کنند.

دستان خود را مشت می‌کنیم و به خود می‌بالیم به سبب داشتن مردی چون آرمین تشکری که اگر بگوییم شناسنامه و اعتبار ورزش همدان است سخنی به گزاف نگفته‌ایم. افتخار می‌کنیم به سبب همجواری با تشکری که با کار خوبش و صدالبته سرویس‌های آن‌چنانی‌اش در لحظات حساس لیگ جهانی و مسابقات جهانی در سال 93 که شاید مردم بخاطر استرس بالا چشمان خود را بسته و قادر به دیدن چند امتیاز پایانی بازی با لهستان نبودند(همان دیدار دراماتیکی که با پیروزی ما همراه شد) او به تنهایی با عملکرد درخشان در سرویس‌زنی یک ملت را نجات داد!

حرف درست را در واقع امیر برق‌لشگری از موسپیدان این رشته ورزشی گفت که گفت: «آرمین تشکری با سرویس‌های بی نقص خود در مسابقات جهانی، خیال اسلوبودان کواچ، هم تیمی‌ها و مردم ایران را راحت کرد»!

وقتی او در مسابقات جهانی و در بازی با لهستان که درحضور آن همه تماشاگر پرشور شهر لوژ برگزار شد  درست در لحظات حذف تیم ملی از بازی‌ها آن هم مقابل دیدگان هزاران هوادار تیم میزبان، با صلابت پشت سرویس ایستاد، تازه فهمیدیم که بی ربط‌ ترین کار ممکن، دلهره‌ای بود که قبل از لیگ جهانی پارسال ما و اطرافیانش داشتیم!

حالا آرمین یک والیبالیست 6 دانگ شده و در رقابت‌های حساس بیش از همه تمرکز و اعتماد به نفس خود را در زمین و مقابل رقبا دیکته می‌کند. او با این همه افتخار و آوازه سخت دلگیر از وعده وعیدهایی است که مسئولان همدانی داده و به آنها عمل نکرده‌اند.

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: مسئولان همدانی هیچ کاری برایم نکرده‌اند. فکر می‌کنم باید مقوله‌ای کشف کنم تا شاید راحت‌تر به این نتیجه برسم که چرا مسئولان بعد از گذشت چند سال و قول‌هایی که داده‌اند هنوز به هیچ کدام جامه عمل نپوشانده‌اند!

تشکری ادامه داد: همیشه به همدانی بودن خود افتخار می‌کنیم و با اقتدار دم از این می‌ زنیم که همدانی هستیم اما وقتی با هم تیمی‌ها در یک جمع حضور داریم آن‌ها از حمایت‌های زیاد مسئولان استانی سخن به میان می‌آورند و من نمی‌دانم باید چه بر زبان آورم!

عضو تیم والیبال میزان خراسان خاطرنشان کرد: برخی از بازیکنان تیم ملی گاهی می‌گویند شهردار شهرشان به آن‌ها زمین داده و سایر مسئولان هم حمایت‌های مالی و معنوی خوبی از نفرات افتخارآفرین شهرشان انجام می‌دهند. من از مسئولان همدان هیچ توقعی ندارم چون مدت‌هاست به این وضع عادت کرده‌ام اما حرف اصلی اینجاست که اگر قول می‌دهند پای حرف‌هایشان ایستاده و به وعده‌ها جامه عمل بپوشانند.

تشکری تاکید کرد: در شهر خودم این اصل را فرا گرفتم که از هیچکس توقع نداشته باشم! وقتی افتخارآفرینی می‌کنیم همه می‌گویند اولویت باید تقدیر از فلانی باشد اما چندوقت که می‌گذرد همه چیز را به باد فراموشی می‌سپارند و روزگار عادی می‌شود! بی تردید برای یک ورزشکار حرفه‌ای چنین حرکاتی دلسرد کننده است، بازهم می‌گویم من توقع ندارم اما وقتی قول می‌دهند باید پای حرف‌هایشان ایستاده و وعده وعیدها را فراموش نکنند. هیچوقت دوست نداشتم برای تجلیل، ارزش قائل شدن یا حمایت پاسکاری شوم، موضوعی که متاسفانه میان ادارات همدان مشاهده کردم و همه با تماس تلفنی کارها را پاسکاری کردند.

بهترین مدافع روی تور مسابقات انتخابی قهرمانی جهان با بیان اینکه نیکبخت استاندار همدان به من لطف داشت و قول اهدای یک زمین را داد، اضافه کرد: قدم اول را استاندار همدان برداشت و تا آنجا که اطلاع دارم به شهردار گفت تا پیگیر این موضوع باشد. آن‌ها گفتند این زمین حق توست اما نمی‌دانم این وسط کدام ارگان کم‌کاری کرد و تا امروز خبری نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر نمی‌خواهند چنین اتفاقی رخ دهد راحت بگویند، بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان همدان همیشه گفته سعی خود را برای تحقق وعده‌ها انجام می‌دهد اما من چیزی ندیده‌ام!

تشکری با بیان اینکه رقابت‌های لیگ جهانی چهار ماه دیگر آغاز خواهد شد، گفت: برای یک ورزشکار حرفه‌ای اتفاق خوب این است که همان روزهای کسب افتخار تجلیل صورت گیرد نه اینکه قول‌ها روی زمین بماند و چند ماه بعد هم هیچ اتفاقی صورت نپذیرد.

 93، سالی فراموش‌نشدنی برای آرمین

علاوه بر اینکه تشکری امسال ازدواج کرد و به قول خودمان مردتر شد، لحظه لحظه روزهای سال 93 پر بود از اتفاقات شیرین برای این بلندقامت محبوب کشورمان. او امسال با تیم ملی در لیگ جهانی عملکردی به مراتب بهتر از سال گذشته به منصه ظهور گذاشت. در مسابقات جهانی همراه با تیم ملی برای اولین بار به جمع 6 تیم برتر دنیا رسید و در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی همراه با دیگر شاگردان کواچ با شایستگی تمام عنوان قهرمانی را بالای سر برد.

در رده باشگاهی هم تشکری اتفاقات تلخ سال گذشته همراه با تیم باریچ‌اسانس کاشان را به باد فراموشی سپرد و امسال با تیم میزان به جمع چهار تیم برتر لیگ رسید. میزان این هفته برای کسب عنوان سومی لیگ برتر تلاش می‌کند و این وسط تشکری خیلی دوست ندارد درباره اتفاقات رخ داده همراه با این تیم سخن به میان آورد.

وی درخصوص اتفاقات امسال گفت: سال 93 برایم روزهای شیرینی را به یادگار گذاشت. همه دیدند همراه با تیم ملی نتایج خوبی گرفتیم و فکر می‌کنم مردم هم به عملکرد ما نمره قبولی داده باشند.

تشکری با بیان اینکه تمرینات تیم ملی از 15 فروردین ماه سال 94 از سر گرفته می‌شود، اعلام کرد: با آمدن اسلوبودان کواج بدن بازیکنان تیم ملی آماده‌تر شده است. سبک تمرینات او مثل ولاسکو است و در واقع او پا جا پای خولیو گذاشته است. تنها نحوه بدنسازی‌ها فرق کرده و اجرای تمرینات بدنسازی به سبک صربستانی‌ها که سنگین است باعث شده تا ملی پوشان با تقویت وضعیت جسمی خود، در فشردگی رقابت‌های مهم و جهانی کم نیاورند.

سرعتی‌زن تیم ملی در پایان با اشاره به اینکه دوست ندارد درخصوص مسائل تیم میزان خراسان صحبت کند، گفت: شک ندارم امسال وضعیت ملی‌پوشان بهتر از قبل خواهد بود و در فشردگی بازی‌ها پخته‌تر عمل خواهیم کرد. این وعده را به مردم می‌هم که در رقابت‌های لیگ جهانی امسال همان تیمی خواهیم شد که همه انتظار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار