همراه اول
24. اسفند 1393 - 23:30   |   کد مطلب: 23010
نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا:
۴۱ سال است که میزبان هیچ رقابت معتبری نبوده‌ایم
نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا گفت: ۴۱ سال است که واترپلوی ایران هیچ رویداد بزرگ و رسمی که زیر نظر فدراسیون جهانی باشد را برگزار نکرده است.

به گزارش همدان ورزش به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خسرو امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص اینکه چه تیم‌هایی برای حضور در مسابقات جهانی توسعه واترپلو معرفی شده‌اند، اظهار داشت: از قاره اروپا و آفریقا به ترتیب کشورهای اتریش، مالت، تونس و مراکش از سوی کنفدراسیون‌های مربوطه و فدراسیون جهانی برای حضور در این مسابقات انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: از قاره آسیا هم به جز ایران حضور تیم‌های کویت و اندونزی قطعی شده و یک تیم دیگر باید از این قاره برای حضور در مسابقات مذکور معرفی شود. در خصوص آمریکای جنوبی و مرکزی تا بدنی لحظه فقط حضور اروگوئه قطعی است و هنوز ۳ نماینده دیگر این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو به ما اعلام نشده است.

نایب رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی شنا خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی شنا حدود ۱۰ سال پیش تصمیم به برگزاری چنین رقابتی گرفت. هدف آنها از برگزاری این مسابقه گسترش واترپلو در تمام دنیا بود. می‌خواستند با برگزاری این رقابت به کشورهای در حال توسعه انگیزه بیشتری بدهند. به همین دلیل مقرر شد فدراسیون جهانی هزینه بلیت ۱۷ نفر را برای حضور در این مسابقات متقبل شده و کشور میزبان هم تمامی هزینه‌های هتل و خوراک را بر عهده خواهد داشت.

رئیس کمیته فنی واترپلوی آسیا با بیان اینکه باید کمک کنیم این مسابقات در سطح بالایی برگزار شود، تاکید کرد:  فینا توافق‌نامه‌ای را با کمیته ملی المپیک امضا می‌کند و بر پخش زنده مسابقات به صورت HD تأکید دارد. همچنین دیده شدن ایران به عنوان یک کشور توانمند نیز اهمیت دارد. در شرایطی که از لحاظ سیاسی و اقتصادی فشار زیادی بر کشور وارد است این مسابقات می‌تواند جایگاه ایران را نشان دهد. اهمیت این مسابقات در جایی قرار دارد که خیلی از کشورهای در حال توسعه تمایل دارند که در آن شرکت کنند.

امینی تصریح کرد: بعد از سال ۱۹۷۴ که بازی‌های آسیایی در تهران برگزار شد، واترپلوی ایران شاهد هیچ رویداد بزرگ نبوده است. ۴۱ سال است که واترپلوی ایران هیچ رویداد بزرگ و رسمی که زیر نظر فدراسیون جهانی باشد، نداشته است. در واقع رویدادهایی را مانند جام باشگاه‌های آسیا داشته‌ایم اما برگزاری چنین رقابتی پس از ۴۱ سال فرصتی فوق‌العاده برای کشور است.

وی عنوان کرد: مشکل اصلی ما برای برگزاری این مسابقات مسائل مالی است. همه اسپانسرها می‌گویند که پول می‌دهیم اما تا به به این لحظه کمک لازم صورت نگرفته است. استخر ۹ دی هم مشکلاتی دارد که باید رفع شود. سجادی، معاون وزیر ورزش قول داده است که در هفته پیش رو جلسه‎ای با مدبر، مدیر شرکت توسعه و تجهیز داشته باشیم و در این دیدار درباره رفع مشکلات استخر صحبت‌های مطرح کنیم.

نایب رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی شنا، اظهار داشت: از نظر برگزاری و در بُعد فنی به هیچ وجه مشکلی نداریم و همان طور که گفتم تنها مشکل ما مسائل مالی است. نکته دیگر در رابطه با برگزاری این مسابقات حضور احتمالی رئیس فدراسیون جهانی است که رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران در حال رایزنی برای تحقق این موضوع است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار